کتاب بانکداری دیجیتال همسو با فناوری های مالی نوظهور بلاک چین و فین تک (مبانی نظری و کاربردی) منتشر شد

نمایه بانک : مولفین کتاب "بانکداری دیجیتال همسو با فناوری های مالی نوظهور بلاک چین و فین تک " با گردآوری یک مجموعه از مفاهیم در زمینه بلاک چین و فین تک در کنار هم ، در راستای ارتقاء فرهنگ بانکداری دیجیتال قدم برداشته و با برشمردن اصول بانکداری دیجیتال ، دو پایه اصلی آن یعنی فین تک و بلاک چین را به طور عمیق مورد بررسی قرار داده اند.
  • شنبه 1 دی 1397 ساعت 13:46

به گزارش نمایه بانک ، با توجه به اهمیت موضوعات مرتبط به مفاهیم بانکداری دیجیتالی، فین تک ها و بلاک چین که امروزه یکی از مفاهیم اساسی در صنعت بانکداری به شمار می آید، مولفین این کتاب  برآن شده اند با گردآوری یک مجموعه از مفاهیم فوق الذکر در کنار هم نسبت به ارتقاء فرهنگ بانکداری دیجیتال قدم بردارند ، بنابر این پس از برشمردن اصول بانکداری دیجیتال ، سعی شده  دو پایه اصلی آن یعنی فین تک و بلاک چین به طور عمیق بررسی شود .

اصول اساسی این کتاب شامل ترجمه و تلخیص چهارکتاب به زبان‌های انگلیسی و آلمانی است و نویسندگان آن شهرام تقی پور و فرزاد رمضانی راد هستند.

این کتاب در حوزه بانکداری دیجیتال و بلاک چین در سال‌های 2015 تا 2018 منتشرگردیده است، همچنین سعی شده از مقالات جدید در این حوزه استفاده شود. عناوین این چهارکتاب به شرح زیر است:

  • Praxishandbuch Digital Banking disease 2018
  • The Future of Fintech 2016
  • Digital bank 2015
  • Business Innovation Through Blockchain 2018

علاوه بر ترجمه و تلخیص مولفان کتاب خلاصه‌ای از تجربیات علمی و عملی خود را در محیط کار و در پروژه‌های مختلفِ فن‌آوری اطلاعات و بانکداری مرتبط با این حوزه در راستای تدوین راهکارهای اجرایی بانکداری دیجیتال آورده اند و در فصل چهارم  تحت عنوان نتیجه‌گیری، تألیف و تدوین نموده‌اند .در ترجمه و تدوین این کتاب سعی شده است از نظرات اساتید برجسته در این حوزه‌ها نیز استفاده گردد.

در این کتاب نگاه عمیق‌تری به نقش بانکداری دیجیتال، فین تک‌ها و بحث داغ امروز دنیای بانکداری یعنی بلاک چین وجود دارد،  این نگاه توأم با تأمل در اصول و مبانی بانکداری دیجیتال و با رویکردی کاربردی است تا بتواند به علاقه‌مندان این حوزه دیدی جامع‌تر بدهد.

مجموعه حاضر، تحت عنوان بانکداری دیجیتال، با تکیه بر اصول مبانی و کارکرد فین تک و بلاک چین ارائه می‌گردد و شامل اصول و مبانی و مدل‌های کارکردی آنها است که حاوی نگرش و راهبردهای عملی در راستای اصول و مبانی مدل‌های کاربردی سه حوزه فوق‌الذکر که توسط اساتید و پژوهشگران متخصص صورت پذیرفته است و با ذکر منابع در انتهای کتاب آورده شده است . در پایان چالش‌هایی که شرکت‌های فین تک با آن دست‌به‌گریبان هستند و همچنین وجود زیرساخت‌های آن بررسی می‌شود و پیشنهادهای اجرایی در جهت کاهش و رفع این چالش‌ها ارائه می‌گردد.

مزایای کلیدی این  کتاب می توان به موراد ذیل اشاره کرد :

  • ترجمه و تلخیص چند کتب جدید و بروز (بانکداری دیجیتال- فیت تک- بلاک  چین) 2015-2018
  • تدوین و گرد آوری کتاب با استفاده از مقالات معتیر داخلی- خارجی با ذکر  منبع در آخر کتاب
  • تجمیع جند موضوع مهم  بانکی در حوزه فناوری اطلاعات و مالی  در کنار هم
  • تدوین  و نتیجه گیری مباحث بانکداری دیجیتال- فین تک- بلاک  چین و الزامات وارتباط آنها با یکدیگر
  • توجه به اصول مبانی و کاربردی بودن کتاب در صنعت بانکداری
  • بیان مدل های کسب وکار در حوزه فین تک
  • بیان مطالعات موردی

مقصود از نگارش این کتاب فتح بابی برای موضوعات روز فن‌آوری مالی و بانکی بوده و سعی بر آن شده است خوانندگان با مباحث این سه حوزه بیشتر آشنا شوند.

از اهداف دیگر این کتاب علاوه بر بیان اصول اولیه این سه حوزه معرفی مدل‌ها و راه‌کارهای عملی برای اجرای موفق شرکت‌های فین تک ، و چالش‌ها و  راهکارهای مرتبط در این حوزه‌ها هست.

این کتاب می‌تواند به‌عنوان یک راهنمای عملی برای مدیران، منبع درسی برای دانشجویان علاقه‌ مند به حوزه بانکی و اقتصادی، کارآفرینان حوزه مالی، دانش‌ پژوهان و سایر علاقه‌ مندان به این موضوع باشد.

 


ثبت نظر

ارسال