«قدردانی از رشادت های سردار سرافراز قاسم سلیمانی» محور اخبار هفتگی بانک ملی ایران

نمایه بانک : مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران و کارکنان بانک ملی ایران ضمن تسلیت شهادت سردار جبهه‌های مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی طی پیامی مشترک، همپای مردم شهیدپرور و قدرشناس کشور در تشییع پرابهت پیکر پاک این شهید گرانقدر و همرزمانش حضور یافتند.
  • پنجشنبه 19 دی 1398 ساعت 8:10

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران و کارکنان بانک ملی ایران ضمن تسلیت شهادت سردار جبهه‌های مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی طی پیامی مشترک، همپای مردم شهیدپرور و قدرشناس کشور در تشییع پرابهت پیکر پاک این شهید گرانقدر و همرزمانش حضور یافتند.

 

پیام تسلیت مدیران و کارکنان بانک ملی ایران در پی شهادت سردار سرافراز قاسم سلیمانی

 

 

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ شهادت هنر مردان خداست و شهید عالی‌مقام حاج قاسم سلیمانی به راستی مرد خدا بود.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران و کارکنان بانک ملی ایران طی پیامی مشترک شهادت سردار جبهه‌های مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به رهبر معظم، خانواده شهید گرانقدر و ملت شریف ایران تسلیت گفتند.

 

در این پیام آمده : قطعا از خون پر برکت این شهید گرانقدر، ده‌ها سلیمانی خواهد جوشید، اما داغ این سردار رشید‌ سینه تمام آزادگی خواهان را فشرد.

                                                                                                             روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

 

حضور پرشور در تشییع پیکر پاک سردار دل ها

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، مدیران و کارکنان بانک ملی ایران همپای مردم شهیدپرور و قدرشناس کشور در تشییع پرابهت پیکر پاک شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش حضور یافتند .

 

حمایت بانک ملی ایران برای رفع احتیاجات ضروری مشتریان

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، بانک ملی ایران به منظور رفع احتیاجات ضروری مشتریان در نه ماه ابتدای امسال بیش از 48 هزار فقره تسهیلات از محل منابع قرض‌الحسنه خود پرداخت کرده است.

 

تسهیلات قرض‌الحسنه رفع احتیاجات ضروری با کمترین نرخ کارمزد به متقاضیان پرداخت می شود و مشتریان عموما برای تامین هزینه درمانی، کمک هزینه تحصیلی، تعمیر و تأمین مسکن و... از آن بهره مند می شوند.

 

بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تعداد 48 هزار و 474 فقره وام قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری به ارزش یک هزار و 680 میلیارد و 96 میلیون ریال پرداخت کرده است.

 

این بانک در سال گذشته نیز بیش از  67 هزار فقره وام قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری تخصیص داد که ارزش ریالی آن به یک هزار و 987 میلیارد و 283 ریال می رسد.

 

در نه ماه ابتدای امسال همچنین مبلغ 14 میلیارد و 830 میلیون ریال وام قرض الحسنه تعمیر مسکن از سوی بانک ملی ایران پرداخت شده است.

 

برگزاری نوبت دوازدهم مزایده سراسری فروش املاک مازاد بانک ملی ایران

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، نوبت دوازدهم مزایده سراسری فروش اموال تملیکی و مازاد مازاد بانک ملی ایران در سال جاری، به زودی برگزار می شود.

 

متقاضیان خرید می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از ساعت 10 صبح روز 10دی ماه به بخش مناقصه و مزایده در قسمت اخبار سایت بانک و یا سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir  بخش مزایده مراجعه کنند.

 

ضمنا ارایه پیشنهاد صرفا از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و حداکثر تا ساعت 17 روز 21 دی ماه امکان پذیر است و تاریخ بازگشایی الکترونیکی پاکت ها نیز روز 22 دی ماه خواهد بود.

 

لازم به ذکر است، اطلاعات مزایده در روزهای 11 و 14 دی ماه در روزنامه های کیهان و جمهوری اسلامی نیز  اطلاع رسانی شده است.

 

مدیرعامل بانک ملی ایران: خلاقیت و ایده پردازی سرلوحه اقدمات روسای شعب باشد

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، مدیرعامل بانک ملی ایران در نشست صمیمی با روسای شعب ادارات امور شعب تهران با تاکید بر اینکه بانک یک بنگاه اقتصادی است، گفت: خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی باید از سوی روسای شعب مورد توجه باشد تا موفقیت شعبه حاصل شود.

 

دکتر محمدرضا حسین زاده در این نشست که با حضور مسعود خاتونی عضو هیات مدیره، محسن امین زارع معاون امور ارزی و بین الملل، اصلان کریمی مدیر امور شعب استان تهران، روسای ادارات ستادی ، روسای ادارات امور و شعب شمال و مرکزی تهران برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار سرافزار اسلام حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امروز ایران عزیز یکپارچه عزادار است و قطعا نام سردار سلیمانی در کتاب تاریخ ایران ماندگار خواهد بود و فرزندانمان درباره رشادت های ایشان خواهند خواند.

 

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم تنها یک جمله درباره شهید زنده سردار سلیمانی بگوییم این است که ایشان خود را فدای ایران کرد تا ما در امنیت زندگی کنیم و یقینا کشورهای منطقه و همسایه نیز با فداکاری های ایشان امروز در امنیت به سر می برند و در آخر نیز جان خود را در این راه فدا کرد.

 

حسین زاده با اشاره به بررسی عملکرد ادارات امور شعب و واحدها در جلسات هفتگی هیات مدیره بانک تاکید کرد: بانک یک بنگاه اقتصادی است و هر رییس شعبه یک بنگاه دار است که باید کار اقتصادی انجام دهد.

 

وی بیان کرد: روسای شعب باید توجه بیشتری به بخش  های Lc داخلی، ضمانت نامه، تسهیلات کوتاه مدت از جمله خرید دین و... داشته باشند تا شعب به عنوان بنگاه اقتصادی عملکرد و سودآوری خوبی داشته باشند.

 

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه این بانک محصولات بی نظیر و کم نظیری را در نظام بانکی ارایه کرده است، افزود: یکی از این محصولات بانک آفیسر است که مشابه آن در هیچ بانکی در کشور وجود ندارد و از این رو یک مزیت رقابتی محسوب می شود.

 

وی از بام، بله و اپلیکیشن ۶۰ به عنوان دیگر محصولات نوآورانه بانک ملی ایران در نظام بانکی کشور یاد کرد و گفت: روسای شعب باید بهره مندی از این محصولات را برای کسب موفقیت شعب خود مدنظر قرار دهند.

 

حسین زاده با اشاره به تحریم ها و شرایط اقتصادی کشور ادامه داد:بیشترین شبکه خارج از کشور در اختیار بانک ملی ایران است و این بانک در بیشتر کشورها شعبه دارد، بنابراین صرف نظر از تحریم های وضع شده از سوی آمریکا علیه نظام بانکی کشور، می توانیم اقدامات ارزی مناسبی داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی محافل صحبت هایی علیه نظام بانکی مطرح می شود، ابراز کرد: این موضوع جفا به نظام بانکی کشور است چرا که امروز نمی توان طرح تولیدی یا اشتغال زایی را یافت که یک یا چند بانک در آن مشارکت نداشته باشند.

 

همچنین مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک نیز با بیان اینکه شعب تهران فرصت همجواری با واحدهای ستاد را دارند، گفت: شعب باید در بخش گشایش اعتباری، صدور ضمانت نامه، جذب کارمزد، منابع ارزان قیمت، درآمدهای غیرمشاع و... اهتمام بیشتری به خرج دهند.

 

خاتونی با اشاره به ظرفیت ایجاد شده با تشکیل بازار متشکل ارزی هم بیان کرد: زحمات بسیاری برای استقرار سامانه های در ارتباط با بازار متشکل ارزی صورت گرفته و ظرفیت خوبی ایجاد شده است که امیدوارم بهره کافی را از این فرصت ببریم.

 

محسن امین زارع معاون امور ارزی و بین الملل بانک نیز در این نشست با تاکید بر اینکه نباید توجه شعب از بخش ارز با هر رویداد و اتفاقی برداشته شود، گفت: بانک ملی ایران گسترده ترین شبکه بانکی در کشور را داراست و ۴۰۰ شعبه ارزی فعال داریم بنابراین میتوان بخش عمده درآمدهای بانک را از بخش ارز استحصال کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه سیاست بانک مرکزی تجمیع معاملات ارزی است، به تشکیل بازار متشکل ارزی اشاره کرد و ادامه داد: بازار متشکل ارزی به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده و بانک ملی ایران یکی از بازیگران فعال در این بازار است. اکنون تعدادی از صرافی ها فعالیت خود را در بانک ملی ایران آغاز کرده اند و این بازار جایگزین تمام فعالیت های ارزی خارج از سیستم می شود.

 

اصلان کریمی مدیر امور شعب تهران هم با تاکید بر اینکه ظرفیت عظیمی به جهت منابع انسانی، فرصت بازار و امکانات بانکی در تهران وجود دارد، گفت: امیدواریم شعب تهران بانک با رویکرد جدید و همدلی بیشتر، کارنامه عملکرد خوبی را در پایان سال از خود به جای بگذارند.

 

در این نشست روسای ادارات ستادی مباحثی را درخصوص سودآوری مطرح و به سوالات و دغدغه های روسای شعب پاسخ دادند.

 

کارت هایتان را به راحتی در اپلیکیشن 60 اضافه کنید

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، مشتریان بانک ملی ایران می توانند به راحتی کارت های بانکی خود را در سامانه رمز یکبار مصرف حذف یا اضافه کنند.

 

سامانه رمز یکبار مصرف این بانک بر اساس شماره کارت بانکی فعال می شود، از این رو با تغییر شماره کارت که به دلیل تعویض یا فرارسیدن تاریخ انقضای کارت رخ می دهد، به صورت طبیعی باید اطلاعات کارت جدید در این سامانه وارد شود.

 

همچنین کاربران در صورت نیاز به حذف کارت، می توانند با ورود به منوی «لیست کارت ها» و کشیدن انگشت بر روی شماره کارت، آن را حذف کنند.

از سوی دیگر هر مشتری می تواند همه کارت های بانک ملی ایران خود را بر روی این سامانه ثبت کرده و از رمز یکبار مصرف برای آنها استفاده کند.

 

اپلیکیشن 60 سامانه ویژه مشتریان بانک ملی ایران است که رمز یکبار مصرف کارت های بانکی را در اختیارشان قرار می دهد.

دارندگان گوشی های غیرهوشمند نیز می توانند با شماره گیری #60*733* رمز یکبار مصرف را به صورت پیامکی دریافت کنند.

 

 

الزام ودیعه گذاران حج تمتع برای به روز رسانی اطلاعات

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، ودیعه گذاران حج تمتع باید اطلاعات خود را به روز رسانی کنند.

 

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت و به منظور برنامه ریزی برای تشرف زائرین در سنوات آینده، ضرورت دارد ودیعه گذاران حج تمتع با مراجعه به سامانه https://reserve.haj.ir  برای ویرایش، تکمیل و به روزرسانی اطلاعات خود اقدام کنند.

 

همچنین سامانه ای به نشانی https://tasharof.haj.ir برای تسهیل واگذاری اسناد و نقل و انتقال فیش های ودیعه گذاری حج تمتع راه اندازی شده که هر فرد با مراجعه به آن می تواند درخواست خود را نسبت به واگذاری یا تهیه قبض، درج و در ادامه، روند نقل و انتقال را در حیطه محل سکونت به صورت غیرحضوری دنبال کند.

 

هموارسازی محیط کسب و کار با تسهیلات مضاربه بانک ملی ایران

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، تسهیلات مضاربه بانک ملی ایران فرصتی ارزشمند برای اشخاص حقیقی و حقوقی است تا سرمایه مورد نیاز خود را جهت توسعه و رونق کسب و کار و تجارت شان تامین کنند.

 

این بانک سرمایه مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی جهت انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی به منظور خرید و فروش کالا در داخل کشور (بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) را در چارچوب تسهیلات مضاربه تامین می کند.

 

مدت قرارداد مضاربه متناسب با دوره گردش عملیات (فعالیت تجاری) بنگاه، حداکثر شش ماه و منوط به رعایت ضوابط و مقررات قابل تجدید است و در قالب این قرارداد، بانک نیز از سود حاصل از فعالیت های مذکور مطابق سهم پیش بینی شده، منتفع می شود.

 

بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تعداد 75 هزار و 537 فقره از این تسهیلات را به ارزش ریالی 55 هزار و 294 میلیارد ریال به بنگاه ها و فعالان اقتصادی پرداخت کرده است.

 

این بانک در سال گذشته نیز تعداد 100 هزار و 211 فقره تسهیلات در قالب مضاربه به ارزش 77 هزار و 486 میلیارد ریال پرداخت کرده است تا علاوه بر حمایت از بازار اشتغال، سهمی در رونق تجارت داخلی کشور داشته باشد.

 

 

تاکید مدیران ارشد بانک ملی ایران بر نیازسنجی مشتریان در تدوین برنامه های پیش رو

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر لزوم توجه به جاری‌سازی استراتژی، گفت: مجموعه مدیران، عزم و اراده خود را بر اجرای استراتژی بانک متمرکز کرده اند.

 

عباس شفیعی در نخستین جلسه کمیته مضمون استراتژیک «مشتری‌محوری» بانک پس از تبیین ارکان کمیته‌ها، وظایف ناظر، مالک و اعضای کمیته‌های مضامین استراتژیک را تشریح و بر لزوم پیگیری موارد مطرح شده تاکید کرد.

 

مدیر امور طرح و برنامه بانک ملی ایران نیز در این جلسه با اشاره به لزوم توسعه محصولات و خدمات بانک مبتنی بر نیازهای مشتریان، اظهار کرد: اگر این نیاز در تولید محصول و فروش آن مد نظر باشد، با استقبال مشتریان مواجه خواهد شد.

 

هادی سالارخیلی با اشاره به این که در دنیای رقابتی امروز، سازمان‌های مشتری‌محور، به دنبال بیشینه کردن ارزش کسب شده از مشتریان از طریق ارائه ارزش پیشنهادی متناسب با نیازهای مشتریان هستند، افزود: چالش‌های کلیدی که در حرکت به سمت مشتری‌محوری با آن مواجه هستیم، شناسایی و بخش‌بندی مشتریان، مدل ارزش‌گذاری و تکمیل و به‌روزرسانی پایگاه داده‌ای مربوطه است.

 

مدیر امور اعتباری بانک ملی ایران نیز به اهمیت حوزه مشتری‌محوری در بانک اشاره و بر ایجاد دیدگاه مشترک و استانداردسازی مفاهیم مرتبط با مضمون مشتری‌محوری تاکید کرد.

 

علی موسوی‌زاده با اشاره به این که شناسایی و تعریف درست نیازهای مشتری الزامی است، خاطرنشان کرد: ارایه بسته‌های سفارشی و محاسبه سودآوری مشتریان از الزامات اصلی این حوزه است، به طوری که در تدوین اقدامات راهبردی، توانمندی‌های بانک باید مورد توجه قرار گیرد.

 

در ابتدای این جلسه که با حضور اعضای کمیته متشکل از مدیران امور اعتباری و شعب مستقل، روسای ادارات کل حوزه طرح و برنامه، حسابداری و بودجه، اطلاعات بانکی و با تولیت اداره کل مدیریت استراتژیک تشکیل شد، میرمحمود موسوی رئیس اداره کل مدیریت استراتژیک بانک نیز به عنوان دبیر کمیته، متدلوژی مورد استفاده در پروژه تدوین برنامه‌های راهبردی بانک، جهت‌گیری کلان بانک شامل مقاصد و مضامین استراتژیک و همچنین اقدامات آتی در این حوزه را تشریح کرد.

 

کمیته مضمون استراتژیک «مشتری‌محوری» یکی از کمیته‌هایی است که حسب متن بند (15) مصوبه هیات مدیره بانک در پروژه «مدیریت استراتژیک بانک ملی ایران» و به منظور راهبری جاری‌سازی استراتژی بانک، ایجاد شده است.

 

بر اساس تحلیل‌های انجام شده در پروژه مورد اشاره، رویکرد مورد استفاده در تدوین جهت‌گیری کلان بانک، تاکید بر به‌صرفه‌سازی از طریق مدیریت هزینه‌ها، ارتقای بهره‌وری و کارآمدسازی در بانک بوده است.

 

پایانه های شعب (Pin pad) بانک ملی ایران در اوج

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، پایانه شعب (PIN PAD) بانک ملی ایران دستگاه های کوچکی هستند که کارهای بزرگی را انجام می دهند.این دستگاه ها  برای تغییر رمز اول ملی کارت، فعال و غیر فعال کردن ملی کارت و واریز وجه استفاده می شوند.

 

یکی از مهمترین کاربردهای این دستگاه ها، انتقال وجه از ملی کارت به کارت سایر بانک های عضو شتاب، بالاتر از سقفی است که در سایر سامانه ها انجام می شود. این خدمت نیز بر خلاف انتقال وجه از طریق پایا یا ساتنا، به صورت لحظه ای انجام می شود.

 

گزارش اخیر بانک مرکزی نشان می دهد تعداد پایانه شعب بانک ملی ایران در کل نظام بانکی رتبه نخست را دارد.

بر اساس این گزارش، بانک ملی ایران 14 هزار و 282 دستگاه Pin pad را برای خدمت رسانی به مشتریان فعال کرده است و این رقم حدود 21 درصد کل نمونه های مشابه این دستگاه در نظام بانکی است.

 

هشدار بانک ملی ایران درباره وعده های پرداخت تسهیلات بانکی فوری و ارزان

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، بانک ملی ایران نسبت به کلاهبرداری از مشتریان در قالب فروش وام و اعطای تسهیلات بانکی فوری و ارزان از طریق واسطه و افراد سودجو هشدار داد.

 

برخی افراد سودجو و کلاهبردار با استفاده از فضای ایجاد شده در برخی سایت ها و فضای مجازی برای درج رایگان آگهی و همچنین استفاده از نیاز مالی برخی اقشار جامعه، اقدام به درج آگهی های فروش وام و اعطای تسهیلات بانکی فوری و آسان در ازای دریافت پیش پرداخت و یا کارمزد می کنند که این امر موجب وارد شدن ضرر و زیان هایی به افراد شده است.

 

بانک ملی ایران تاکید می کند شعب این بانک، کارگزار ارایه انواع خدمات بانکی رایج از جمله اعطای تسهیلات خرد و کلان به متقاضیان هستند و در این میان، وجود هیچ گونه واسطه ای برای دریافت تسهیلات موضوعیت ندارد.

 

همچنین بانک ملی ایران درباره این روش و سایر روش های مشابه کلاهبرداری به مشتریان خود هشدار می دهد و از آنها می خواهد برای دریافت تسهیلات صرفا از طریق مراجعه به شعب بانک اقدام کنند و مراقب افراد سودجو و فرصت طلب در قالب واسطه به بهانه سهولت امور و یا کاهش زمان دریافت تسهیلات باشند.

 

عضو هیأت مدیره: بالاترین میزان رکورد تراکنش روزانه در اختیار بانک ملّی ایران است

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران در بازدید از اداره کل شبکه و زیرساخت و چند شعبه جنوب تهران، از پایداری تمامی سامانه های برخط این بانک خبر داد.

 

مسعود خاتونی در بازدید از واحد مانیتورینگ و آزمایشگاه امنیت اداره کل شبکه و زیرساخت با اشاره به این که بانک ملی ایران بالاترین میزان تراکنش روزانه را در شبکه بانکی دارد، تأکید کرد: با وجود این حجم از فعالیت، تمامی سامانه های برخط این بانک در وضعیت نرمال قرار دارند و مشکل اختلالات مقطعی برخی از سامانه ها برطرف شده است.

 

خاتونی در نشست با برخی از کارشناسان حوزه آی تی تاکید کرد: ما باید با کار شبانه روزی به گونه ای عمل کنیم که تمامی سامانه های این بانک با کمترین میزان اختلال در خدمت رسانی به مشتریان گرامی پایدار باشند.

 

عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران در بازدید از شعب دانشکده فنی دکتر شریعتی، شهرری و شهید ستاری و مرکزی قرچک ورامین نیز ضمن گفت و گو با کارکنان و بررسی عملکرد این واحدها، از صبر و بردباری همکاران و مشتریان قدردانی و اذعان کرد: بانک ملی ایران از نظر تعداد مشتری، کارت بانکی، خودپرداز و تراکنش بانکی بالاترین آمار را در شبکه بانکی کشور داراست و بروز برخی اختلالات موردی با توجه به این حجم از فعالیت اجتناب ناپذیر است.

 

وی در گفت و گو با همکاران شعب مذکور بر جذب منابع ارزان قیمت، وصول مطالبات و ترویج سامانه های الکترونیکی بانک نظیر بام و بله تاکید کرد و نظرات آنها را درخصوص آخرین وضعیت اختلالات اخیر و پایداری سیستم ها جویا شد. 

 

همچنین همکاران مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و عضو هیات مدیره بانک نیز به سوالات آنها پاسخ داد.

 

 


ثبت نظر

ارسال