تاکید مدیران ارشد بانک ملی ایران بر نقش روابط عمومی در اجرای برنامه های راهبردی بانک

نمایه بانک : اعضای هیات مدیره و مسئولان ارشد بانک ملی ایران ضمن اشاره به نقش کلیدی روابط عمومی، بر ضرورت انجام کار تیمی و مشترک و بهره مندی از ظرفیت های جدید تکنولوژی و فناوری های روز در روابط عمومی تاکید کردند.
  • پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397 ساعت 4:58

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، برات کریمی عضو هیات مدیره و معاون شعب بانک ملی ایران در همایش روسای دوایر و کارشناسان روابط عمومی های سراسر کشور این بانک در بابلسر که همزمان با همایش سراسری بررسی عملکرد بانک برگزار شد، بر نقش کلیدی روابط عمومی در بانک تاکید کرد و گفت: روابط عمومی قوی همه بخش های سازمان را شکوفا می کند. بر این اساس کارکنان روابط عمومی باید به آموزش های روز مجهز باشند.

وی با تاکید بر اینکه توانایی ایجاد تعامل متقابل با همکاران و عموم جامعه از شاخصه های لازم برای موفقیت در روابط عمومی است، افزود: روابط عمومی، مشاور امین مدیریت است و یک روابط عمومی قوی می تواند کوچکترین اقدامات بانک را به درستی اطلاع رسانی کند.

کریمی با تاکید بر اینکه روابط عمومی باید برنامه منظم و منسجم داشته باشد، اظهار کرد: روابط عمومی نباید منتظر دریافت اطلاعات بماند بلکه باید به دنبال کسب اطلاعات در سازمان حرکت کند.

روابط عمومی مغز متفکر بانک است

مسعود خاتونی دیگر عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک با بیان اینکه روابط عمومی مغز متفکر بانک است، ابراز کرد: روابط عمومی نقطه اصلی پرورش تفکرات، ایده ها و خلاقیت ها و همچنین محل تلاقی ارتباط متقابل بانک و جامعه است که می تواند نمای خوبی از خدمات و محصولات آن ایجاد کند.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک روابط عمومی و بازاریابی گفت: امروز روابط عمومی بانک ملی ایران تغییر نگرش داده و وارد فضای دیجیتالی و تکنولوژی های جدید شده است، از همین رو روزهای خوبی را برای این بخش پیش بینی می کنم.

این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه امروز محصولات خوب و متنوعی مانند پیام رسان «بله»، «بام» و «بانک آفیسر» در سبد محصولات بانک قرار دارد که باید به نحو مطلوب توسط روابط عمومی به مردم معرفی شوند، اضافه کرد: روابط عمومی بانک اکنون از ظرفیت شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار برای انتقال اطلاعات درونی بانک به مردم بهره می گیرد که انتقال این داده ها به صورت قابل لمس با شیوه های مطلوب و برای افراد با سطح دانش متفاوت، هنر روابط عمومی تلقی می شود.

هدف روابط عمومی اثربخشی در افکار عمومی است

اصلان کریمی مدیر امور شعب منطقه دو کشور بانک نیز ضمن بیان اینکه امروز عصر دانایی و ارتباطات است، پیشرفت و موفقیت هر سازمان به ویژه بانک را در شناخت راه های برقراری این ارتباط دانست و یکی از عوامل اصلی ارتباطات را روابط عمومی ذکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی می تواند افکار جامعه را متاثر کند و درواقع اثربخشی بر افکار عمومی هدف اصلی این بخش محسوب می شود، تصریح کرد: همان گونه که انسان به اجتماع نیازمند است، بانک نیز باید با جامعه و مشتری در ارتباط باشد. نگاه امروز ما باید حرفه ای باشد تا چهره روابط عمومی متحول شود.

کریمی با بیان اینکه امروز برند بانک ملی ایران منحصر به فرد است، تاکید کرد: حرکت بانک ملی ایران طی سال های اخیر به سمت مدرن شدن بوده و لازم است روابط عمومی هر چه بیشتر با برقرای ارتباط و تعامل مناسب، این روند را به جامعه اطلاع رسانی کند.

روابط عمومی زبان گویای بانک

همچنین محمد نور آزادی مدیر امور شعب تهران بانک با تاکید بر اینکه روابط عمومی زبان گویای بانک است، گفت: بانک ملی ایران دوره گذار را طی کرده و امروز کسی نیست که این بانک را نشناسد و به جایگاه ویژه آن در اقتصاد کشور آگاه نباشد.

وی اظهار کرد: هر فرد برای بررسی عملکرد خود در فضای کسب و کار باید به این پرسش پاسخ دهد که تاکنون چه نگرشی به روابط عمومی داشته است؟

نور آزادی ابراز کرد: امروز فضای کسب و کار در شرایط متغیری قرار دارد و نوع روابط اجتماعی در هر بخش متفاوت است و نمی توان با نگاه کلیشه ای و یک سویه در حوزه روابط عمومی عمل کرد.

نقش روابط عمومی در معرفی محصولات انکارناپذیر است

حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور بانک نیز در این همایش تاکید کرد: حوزه روابط عمومی از سایر بخش های بانک منفک نیست.

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی باید نسبت به اتفاقات بانک و اطلاعات و عملکرد آن تحلیلگر باشد، عنوان کرد: روابط عمومی تاثیر بسزایی در دسترسی به اهداف عملیاتی بانک دارد.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه نقش روابط عمومی در معرفی محصولات انکارناپذیر است، تصریح کرد: در استفاده مردم از محصولاتی نظیر «بام» و «بله» نیز روابط عمومی نقش محوری دارد.

روابط عمومی نوک پیکان بانک

در ادامه این همایش، هادی سالار خیلی رییس اداره کل سازمان و روش های بانک، روابط عمومی را نوک پیکان بانک دانست و گفت: محصولات و خدمات بانک باید به واسطه روابط عمومی به مردم شناسانده شوند.

وی تصریح کرد: روابط عمومی باید نقاط ضعف و قوت طرح ها را شناسایی کند و نظرات مشتریان را به بدنه بانک انتقال دهد.

سالار خیلی تاکید کرد: مدیران نیز لازم است مسئولان روابط عمومی را طرف مشورت خود قرار دهند.

روابط عمومی پاشنه آشیل بانک

حمیدرضا صدر مشاور مدیرعامل بانک ملی ایران هم در این همایش با بیان اینکه امروز تعریف روابط عمومی تغییر کرده است، اظهار کرد: روابط عمومی پیش از این معرفی کننده خصلت و محصول یک سازمان تلقی می شد در حالی که امروز موضوع پیچیده تر شده است.

وی گفت: اکنون روابط عمومی تنها معرفی کننده نیست بلکه گاهی همزمان باید نقش یک مدافع و تمام کننده را در مقابل هجمه های وارده به سازمان ایفا کند.

وی خاطر نشان کرد: روابط عمومی چشم بینا و گوش شنوای بانک است و باید به صورت به روز  از خود واکنش نشان دهد. در واقع روابط عمومی نقطه اطمینان و پاشنه آشیل بانک است.


ثبت نظر

ارسال