سمینارهای نمایشگاه تراکنش، راهی بسوی یافتن راه حل ها

نمایه بانک : برگزاری رویداد ITE با توجه به جایگاهی که ایران در میان کشورهای منطقه به لحاظ اقتصادی دارد، با دارا بودن اقتصاد بانک محور و رشد روزافزون تراکنش های مالی، تبدیل به راهبردی برای مرکز ثقل قرار دادن صنایع مالی و بانکی ایران با محوریت اکوسیستم بانکداری و پرداخت دیجیتال شده و با رویکرد توسعه بخش خصوصی در عرصه فناوری های نوین بانکی نقش مسلمی در ایجاد بستر لازم ، برای توسعه کسب و کار شرکت های داخلی و خارجی منطقه دارد.
  • سه شنبه 22 آبان 1397 ساعت 16:45

خبرنگار و نویسنده: نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، برگزاری رویداد ITE با توجه به جایگاهی که ایران در میان کشورهای منطقه به لحاظ اقتصادی دارد، با دارا بودن اقتصاد بانک محور و رشد روزافزون تراکنش های مالی، تبدیل به راهبردی برای مرکز ثقل قرار دادن صنایع مالی و بانکی ایران با محوریت اکوسیستم بانکداری و پرداخت دیجیتال شده و با رویکرد توسعه بخش خصوصی در عرصه فناوری های نوین بانکی نقش مسلمی در ایجاد بستر لازم ، برای توسعه کسب و کار شرکت های داخلی و خارجی منطقه دارد.

 به همین جهت و به منظور تبادل دانش فنی، همزمان با برپایی نمایشگاه ، سمینارها و نشست ها و کارگاههای آموزشی ویژه ای با حضور متخصصان و صاحب نظران این حوزه برگزار می شود.

در بخش سمینارها ، 3 سمینار "نقش بلاک چین در تحولات صنایع مالی  و بانکی"، " پرداخت خرد" و " کاربرد هوش مصنوعی در صنعت بانکداری و پرداخت" در این سه روز برگزار می شود. بلاک چین به عنوان یک فناوری نو ظهور تاثیری عمده در آینده دنیای دیجیتال خواهد داشت. و با توجه به اهمیت آن است که این فناوری در دستور کار صنعت بانکداری و پرداخت دنیا قرار گرفته است.

فناوری بلاک چین دارای مزایای بسیاری است و بسیاری از بانک های دنیا پروژه هایی را در بستر بلاک چین اجرا نموده اند. سمینار بلاک چین توجه مخاطبان را به این سو می برد که چرا باید سیستم بانکی را هر چه سریعتر به سمت این فناوری نو ظهور سوق دهیم و خلاء های موجود در حوزه بانکداری و پرداخت دیجیتالی را که موجب عقب ماندن ما از این قافله است را برطرف کنیم.

در سمینار " پرداخت خرد" که روز چهارشنبه برگزار می شود، به دلایل کمبودهای حوزه پرداخت خرد و راهکارهای جبران آن پرداخته می شود. با توجه به اینکه نظام های پرداخت، از جمله مهمترین زیر ساخت های حیاتی هر کشور در بخش مالی بوده و سیستم بانکی ایران در این حوزه پرداخت های خرد و تراکنش های بین بانکی، دارای دستاورد های مهمی بوده اما به دلیل برخی نقصان ها از استانداردهای جهانی عقب مانده است.

سمینار " کاربرد هوش مصنوعی در صنعت بانکداری و پرداخت" که پنجشنبه برگزار می شود. هوش مصنوعی موضوعی است که در ایران کمتر به آن پرداخته شده است و لازم است بخش خصوصی برای بهره برداری از این روند نو ظهور با عزمی راسخ پا به میدان بگذارد. در این سمینار به هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری نوظهور در صنعت بانکداری و پرداخت دنیا، پرداخته می شود.


ثبت نظر

ارسال