بسته خبری هفته دوم آذر ماه 97 بانک ملی ایران

نمایه بانک : در هفته ای که گذشت و همزمان با سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان سمنان، دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران با حضور در جمع مدیران و کارکنان این بانک در سمنان، با آنها در فضایی صمیمانه دیدار و گفت و گو کرد. همچنین تفاهمنامه ۴۵۰۰ میلیارد تومانی ۱۱ بانک کشور و استانداری سمنان در حضور رییس جمهور به امضا رسید و نخستین هتل هوشمند استان سمنان نیز با مشارکت بانک ملی ایران افتتاح شد.
  • پنجشنبه 15 آذر 1397 ساعت 20:0

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، در هفته ای که گذشت و همزمان با سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان سمنان، دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران با حضور در جمع مدیران و کارکنان این بانک در سمنان، با آنها در فضایی صمیمانه دیدار و گفت و گو کرد. همچنین تفاهمنامه ۴۵۰۰ میلیارد تومانی ۱۱ بانک کشور و استانداری سمنان در حضور رییس جمهور به امضا رسید و نخستین هتل هوشمند استان سمنان نیز با مشارکت بانک ملی ایران افتتاح شد.

 

امضای تفاهمنامه ۴۵۰۰ میلیارد تومانی ۱۱ بانک کشور و استانداری سمنان در حضور رییس جمهور

۱۱ بانک کشور طی تفاهمنامه همکاری که توسط رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی با استانداری سمنان در حضور رییس جمهور امضا شد،نسبت به حمایت از طرح های توسعه ای اقتصادی و صنعتی استان سمنان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی و مدیرعامل بانک ملی ایران به نمایندگی از سایر بانک ها در جلسه توسعه و برگزیدگان و افتتاح همزمان پروژه های زیربنایی و اقتصادی استان سمنان ،این تفاهمنامه را با هدف تامین مالی ۳۴۵ طرح بزرگ صنعتی،عمرانی و کشاورزی به ارزش چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با استانداری سمنان امضا کرد.

رییس جمهور در این مراسم با عنوان اینکه بار بسیار سنگینی بر دوش نظام بانکی است،ابراز داشت:اقتصاد کشور بدون فعالیت بانک ها نمی چرخد و بانک ها باید حمایت بیشتری از دولت برای عبور از شرایط فعلی کشور داشته باشند.

 

افتتاح اولین هتل هوشمند استان سمنان با مشارکت بانک ملی ایران

اولین هتل هوشمند و تمام الکترونیک استان سمنان با مشارکت بانک ملی ایران در منطقه توریستی شهمیرزاد افتتاح شد.

امشب این هتل چهار ستاره در  جلسه توسعه  و برگزیدگان و افتتاح همزمان پروژه های زیربنایی و اقتصادی استان سمنان  با دستور رییس جمهور و توسط علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری به صورت ویدیو کنفرانس به بهره برداری رسید.

این هتل با امکانات ویژه  و اشتغال زایی  برای ۳۰ نفر  با مشارکت مالی حدود ۶۴ میلیارد ریال توسط بانک ملی ایران احداث شده است.

 

پایبندی کامل بانک ملّی ایران به استانداردهای IFRS در تهیه صورت های مالی

پایبندی کامل بانک ملّی ایران به استانداردهای IFRS در تهیه صورت های مالی عضو هیات مدیره و معاون مالی بانک ملی ایران پیاده سازی اصولی و دقیق استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی را از الزامات حضور در عرصه اقتصاد بین الملل دانست و گفت: بانک ملی ایران با هدف ایجاد انضباط مالی، از سال گذشته صورت های مالی خود را کاملا مطابق با استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS) تهیه می کند و به شفاف سازی عملکرد ها پایبند است.

ناصر شاهباز در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه شفافیت در صورت های مالی بانک ها درواقع حمایت از مشتریان و کمک به تصمیم گیرندگان و استفاده کنندگان از این اطلاعات است، افزود: بر همین اساس رعایت دقیق استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی گام موثری برای ارتقای شفافیت و بهبود اطلاعات ارائه شده برای نظام بانکی کشور تلقی می شود.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت در صورت های مالی با بالا رفتن تعداد بانک ها اهمیت بیشتری یافته است، تصریح کرد: الزام بانک مرکزی برای تهیه صورت های مالی بر اساس نمونه ارائه شده و مطابق با استانداردهای بین المللی و همچنین توصیه های کمیته بال نیز در راستای شفافیت ارائه اطلاعات است.

شاهباز ادامه داد: با توجه به این که مهمترین خصوصیات صورت های مالی تهیه شده بر اساس استانداردهای مالی گزارشگری بین المللی، شفافیت است، بانک ملی ایران نیز از سال گذشته صورت های مالی خود را طبق نمونه ارسالی بانک مرکزی تهیه می کند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: البته بسترسازی مناسب به ویژه از منظر پیاده سازی توصیه های کمیته بال و استقرار بهینه مدیریت ریسک در شبکه بانکی به منظور تنظیم دقیق و بهره برداری موثر از برخی یادداشت ها ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت و ثبات بانک ها به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان اقتصادی کشور، نیازمند شفافیت است، بیان کرد: اهمیت موضوع در حفظ اعتماد عمومی به سیستم بانکی و جلوگیری از بروز هرگونه بحران در این بخش است.

شاهباز اظهار کرد: ابلاغ ضوابط ناظر بر حداقل استانداردهای شفافیت، ابلاغ مقررات گوناگون ناظر بر فعالیت های بانک ها و راه اندازی سامانه های مختلف، همه در راستای ایجاد شفافیت و جلوگیری از هرگونه فساد است.

معاون مالی بانک ملی ایران خاطر نشان کرد: این بانک با رعایت ضوابط و مقررات وضع شده از سوی بانک مرکزی و ارائه صورت های مالی خود مطابق با نمونه درخواستی آن بانک سعی در شفافیت ارائه اطلاعات خود دارد و در این زمینه نیز سامانه ها و نرم افزارهای متعددی تهیه یا در حال تکمیل شدن است.

 

حسین زاده اعلام کرد: خروج بانک ملی ایران از بنگاه داری/در موضوع ارز اربعین به بانک ملی ایران کم لطفی شد

حسین زاده اعلام کرد: خروج بانک ملی ایران از بنگاه داری/در موضوع ارز اربعین به بانک ملی ایران کم لطفی شد مدیرعامل بانک ملی ایران درباره انتقادات به عملکرد این بانک در ارائه ارز مورد نیاز زائرین اربعین حسینی(ع) توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر محمد رضا حسین زاده در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره انتقادات به عملکرد بانک ملی ایران در تامین ارز مورد نیاز زائرین اربعین حسینی(ع) گفت: باید توجه شود زمانی ماموریت ارائه ارز به نرخ دولتی به زائران اربعین به ما داده شد که هیچ بانکی این ماموریت را نپذیرفت.

مدیرعامل بانک ملی ایران ادامه داد: ماموریت تامین ارز مورد نیاز زائرین اربعین حسینی(ع) در شرایطی به بانک ملی ایران محول شد که جمعیت قابل توجهی از زائران به عراق سفر کرده یا در آستانه سفر بودند.

حسین زاده ادامه داد: سئوال این است که اگر بانک ملی ایران ماموریت ارائه ارز به نرخ دولتی به زائران اربعین حسینی(ع) را بر عهده نمی گرفت، در شرایطی که بانک دیگری نیز خدمات مذکور را ارائه نمی داد، وضعیت زائران بهتر می شد یا بدتر؟

مدیرعامل بانک ملی ایران ادامه داد: آقای امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی که در ایام اربعین به کربلا سفر کرده بودند، آنجا اشاره کردند ماموریت ارائه ارز  به زائران اربعین اصطلاحا در دقیقه 120 به بانک ملی ایران سپرده شد.

وی گفت: اگر این ماموریت یک ماه زودتر به بانک ملی ایران داده می‌شد، این امکان وجود داشت که با برنامه ریزی دقیق‌تر باجه‌های بیشتری برای ارائه ارز فراهم کنیم. نباید فراموش شود که زیرساخت بانکی عراق ضعیف بود؛ علاوه بر این برای انجام هر کاری نیاز به اخذ مجوز بود.

 

کارشکنی سوداگران ارزی برای خلل در کار باجه های ارائه ارز  به زائران

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به کارشکنی سوداگران ارزی برای ایجاد خلل در کار باجه‌های ارائه ارز بانک ملی ایران به زائران افزود: در انتقادات به بانک ملی ایران در موضوع ارز اربعین حسینی(ع) گاهی کم لطفی می‌شود؛ حداقل باید شرایط فعالیت و مدت زمانی که برای انجام ماموریت وجود داشت، در قضاوت عملکرد لحاظ شود.

 

قدردانی از کارمندان بانک ملی ایران اعزامی به عراق به دلیل تلاش شبانه روزی بدون امکانات بود

حسین زاده گفت: حدود 500 نفر از کارمندان بانک ملی ایران برای تامین ارز مورد نیاز زائران اربعین حسینی(ع) به عراق اعزام شدند و حتی گاهی به دلیل فقدان خوابگاه تنها چند ساعت در اتوبوس استراحت می کردند و بخشی از همکاران به دلیل کمبود امکانات بعد از بازگشت از سفر عراق مریض شدند. قدردانی از کارمندان اعزام شده به عراق به دلیل تلاش شبانه روزی و بدون امکانات در این کشور بود.

مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: بیش از 87 درصد زائران که برای دریافت ارز دولتی ثبت نام کردند و معادل ریالی واریز کردند، موفق به اخذ ارز شدند.

 

فروش تمام شرکت ها و بنگاه های اقتصادی بانک ملی ایران

حسین زاده همچنین درباره عملکرد بانک ملی ایران در زمینه خروج از بنگاه داری گفت: بانک ملی ایران در راستای خروج از بنگاه داری، تمامی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را به فروش گذاشته است.

مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: تمامی خریداران بخش خصوصی که از شرایط کافی برخوردارند، می توانند بنگاه های اقتصادی بانک ملی ایران را خریداری کنند.

حسین زاده در پاسخ به این سئوال که آیا قیمت بنگاه های اقتصادی بانک ملی بالا نیست؟ گفت: قیمت بنگاه های اقتصادی بانک ملی ایران بر اساس نرخ کارشناسی است و قیمت شرکت های بورسی متعلق به بانک نیز بر اساس ساز و کار بورس مشخص می شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران یادآور شد: ارزش بنگاه های اقتصادی که بانک ملی ایران تا کنون به فروش رسانده، سه هزار میلیارد تومان بوده است.

 

صرافی بانک ملی ایران با هماهنگی بانک مرکزی، معاملات دلار را انجام می دهد

حسین زاده در خصوص نرخ خرید دلار توسط صرافی بانک ملی ایران نیز گفت: صرافی بانک ملی معاملات دلار را با هماهنگی بانک مرکزی انجام می‌دهد. بانک ملی ایران با هماهنگی بانک مرکزی تلاش کرده و می‌کند که قیمت‌گذاری ارز از دست سوداگران ارز خارج شود.

 

حدود 200 هزار نفر تسهیلات ازدواج بانک ملی ایران دریافت کردند

از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، حدود 200 هزار نفر، تسهیلات ازدواج بانک ملی ایران را دریافت کردند.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در شعب این بانک، پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی، در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد.

سقف این تسهیلات در سال 97 به منظور حمایت از ازدواج جوانان و بر اساس ابلاغ بانک مرکزی به 15 میلیون تومان برای هر یک از زوجین با دوره بازپرداخت 60 ماهه و نرخ کارمزد چهار درصد افزایش یافت که پرداخت آن بلافاصله در تمامی شعب بانک ملی ایران کلید خورد.

بر این اساس در هشت ماه نخست امسال، تعداد 199 هزار و 787 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش 31 هزار و 290 میلیارد و 363 میلیون ریال به زوج های جوان پرداخت شده است.

بانک ملی ایران در سال گذشته نیز بیش از 222 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت کرد که این تعداد تسهیلات مبلغی بیش از 23 هزار و 126 میلیارد ریال را در بر گرفت.

همچنین این بانک به جهت کسب بیشترین سهم از کل تسهیلات پرداخت شده قرض الحسنه ازدواج در طرح ضربتی سال گذشته بانک مرکزی، مورد تقدیر رییس کل وقت بانک مرکزی قرار گرفت.

لازم به ذکر است، به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد و متقاضیان به مدت دو سال (24 ماه) از تاریخ عقد، می توانند برای دریافت تسهیلات مذکور اقدام کنند.

 

همه کارت های بانک ملّی ایران را یکی کنید!

مشتریان بانک ملّی ایران برای مدیریت حساب های بانکی متعدد خود، به کارت های متعدد نیازی ندارند.

در حال حاضر هر مشتری بانک ملّی ایران ممکن است چندین حساب قرض الحسنه، کوتاه مدت یا جاری در این بانک داشته باشد. حتی ممکن است این حساب ها در شعب مختلف افتتاح شده باشد.

طبیعی است که مشتری پس از افتتاح این حساب ها، بتواند برای هر کدام یک کارت بانکی هم دریافت کند؛ اما نگهداری، حفظ رمز و مدیریت این کارت ها به صورت طبیعی سخت و زمان بر خواهد بود.

بانک ملّی ایران این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده که چندین حساب بانکی را به یک کارت واحد متصل کنند.

برای این کار کافی است مشتری به یکی از شعب بانک مراجعه کرده و درخواست خود را برای تجمیع حساب ها در کارت بانکی مدنظرش ارائه کند.

با این روش، حساب اولیه افتتاح شده با کارت بانکی ارائه شده به صورت پیش فرض بر روی آن در نظر گرفته شده و سایر حساب ها، حساب ثانویه خواهند بود.

هنگام خرید کردن از این کارت با دستگاه های کارت خوان و یا درگاه های اینترنتی، موجودی حساب پیش فرض استفاده خواهد شد، اما در دستگاه های خودپرداز بانک ملی ایران امکان انتخاب حساب متصل به کارت توسط مشتری وجود خواهد داشت.

 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران: نگاه تجار و صنعتگران به نظام بانکی است

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ابراز کرد: امروز چشم تجار، فعالان صنایع و اقتصاد کشور به نظام بانکی است.

برات کریمی در نشست آموزشی تسریع و تسهیل انجام امور مربوط به ارزیابی که با حضور اصلان کریمی مدیر امور شعب منطقه دو کشور بانک، تنی چند از روسای ادارات ستادی، معاونان ناظر بر بخش اعتباری و مسئولان دوایر و کارشناسان ادارات امور شعب استان ها برگزار شد، با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور بانک محور است، افزود: بر اساس آمارها حدود 80 درصد درآمدهای بانک از محل اعطای تسهیلات و بقیه از محل کارمزدها و دیگر خدمات تامین می شود، بنابراین رعایت بهداشت اعتباری و انضباط مالی برای بازگشت این منابع از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: شاید در دیگر کشورها بخش مهم درآمدهای بانکی به کارمزدها مربوط شود اما این امر در کشور ما جاری نیست و از این رو اگر بنگاه اقتصادی و موسسه مالی در بهداشت اعتباری موارد لازم را رعایت نکند قطعا دچار مشکل خواهد شد.

معاون شعب بانک ملی ایران با بیان اینکه اگر در زمان اعطای تسهیلات ارزیابی صحیح و دقیق صورت گیرد، بانک در بخش بازپرداخت ها موفق خواهد بود، اضافه کرد: به عبارتی تحلیل و دانش ارزیاب می تواند عامل موفقیت باشد تا بانک و مشتری دچار مشکل نشوند. همچنین در ارزیابی های اعتباری باید اعتبارسنجی مناسبی از مشتریان صورت گیرد.

وی درباره دستورالعمل سقف ارزیابی اعتباری بانک از سوی کارشناسان رسمی دادگستری تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل ها اکنون ارزیابی اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال اموال منقول و غیرمنقول باید از سوی کارشناسان رسمی دادگستری صورت گیرد که در راستای افزایش سقف ارزیابی از سوی کارشناسان داخلی بانک، مکاتباتی را با بانک مرکزی داشتیم و قرار است این موضوع مورد بازنگری قرار گیرد.

همچنین مدیر امور شعب منطقه دو کشور بانک در این همایش با بیان اینکه دوازدهم آذرماه مصادف با روز قانون اساسی است، گفت: قانون اساسی میثاق ملی ماست و به آن افتخار می کنیم و امیدواریم که همه حول این قانون وظایف خود را به خوبی انجام دهیم تا یاری رسان دولتمردان در رفع کم و کاستی ها باشیم.

 اصلان کریمی درباره ارزیابی اعتباری در بانک عنوان کرد: ارزیابی ها موجب بازگشت اعتبارات بانک می شود و در اعطای تسهیلات باید چهار شاخص اهلیت، ظرفیت فنی، ظرفیت مالی و وثیقه در نظر گرفته شود. همچنین قیمت گذاری ها در ارزیابی باید یکسان، کارشناسی و به روز باشد.

هادی نیک قلب رییس اداره کل ارزیابی و نظارت بر مصارف نیز با بیان اینکه بانک ملی ایران تاکنون مکاتباتی را با بانک مرکزی و شورای هماهنگی بانک ها درباره تغییر سقف ارزیابی اموال منقول و غیرمنقول داشته است، گفت: امیدواریم با تغییر سقف این ارزیابی ها برای بانک، روال به سابق بازگشته و ارزیابی ها توسط کارشناسان بانک انجام شود و یا سقف ارزیابی افزایش یابد.

علی اولیائی رییس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات بانک نیز در این همایش با تاکید بر اینکه اگر بحث ارزیابی در حوزه اعتبارات به درستی صورت نگیرد، در بازپرداخت ها دچار مشکل می شویم، گفت: باید در ارزیابی ها دقت و دلسوزی بیشتری صورت گیرد و در ارزیابی موازی نیز باید حتما زمان رعایت شود. همچنین به موازات ارزیابی کارشناس رسمی ثبت باید تیم کارشناسی بانک نیز وارد عمل شود.

داوود ملک نیا رییس اداره کل آموزش بانک هم با تاکید بر اینکه نخستین گام در تخصیص بدون ریسک، ارزیابی دقیق و به موقع است، گفت: رفع عمده مشکلات بخش اعتباری بانک ها در گروی دقت و توجه ویژه به ارزیابی هاست.

 

بازدید عضو هیات مدیره بانک ملّی ایران از شعبه ملت

عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملّی ایران در راس هیاتی از مسئولان بانک ضمن حضور در شعبه ملت با مدیران و کارکنان این شعبه دیدار و از تلاش های آنها قدردانی کرد.

مسعود خاتونی به همراه معقول رئیس اداره کل حراست بانک، حمیدرضا مختاریان مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد و یحیی حبیبی رئیس اداره امور شعب مرکزی تهران از دوایر و بخش های مختلف این شعبه بازدید و همچنین مسائل، وضعیت و عملکرد شبکه انفورماتیک و خدمات نوین شعبه را نیز بررسی و راهکارهای لازم را ارائه کرد.

وی در این بازدید گفت: با توجه به فعالیت های مناسب و مطلوب این شعبه، زمینه ارتقای خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان باید بیش از پیش افزایش یابد تا زمینه ساز تعامل، جذب مشتریان و فرصتی جهت سودآوری برای بانک باشد.

خاتونی در این بازدید بر لزوم جذب منابع ارزان قیمت و توسعه بانکداری الکترونیک در شعبه تاکید کرد .

امیر خسرو نماینده کار رئیس شعبه ملت نیز در این دیدار، گزارشی از عملکرد شعبه ارائه کرد.

 

پرداخت 324 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در بانک کارگشایی

بانک کارگشایی در هشت ماه ابتدای سال جاری تعداد 324 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه و بیش از 44 هزار فقره تسهیلات جعاله پرداخت کرده است.

در پایان آبان ماه سال جاری تعداد 324 هزار و 370 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از سه هزار و 178 میلیارد ریال توسط بانک کارگشایی پرداخت شده است.

همچنین ارزش تسهیلات پرداختی جعاله این بانک نیز در مدت مذکور به حدود سه هزار و 655 میلیارد ریال در 44 هزار و 23 فقره می رسد.

بانک کارگشایی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که در ازای ترهین طلاآلات به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه جهت نیازهای ضروری متقاضیان اقدام می کند.

میزان تسهیلات قرض الحسنه برای هر نفر حداکثر یک فقره سند 20 میلیون ریالی در ازای ترهین 100 گرم طلا در هر قرارداد و تسهیلات جعاله تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ترهین 143 گرم طلا است.

باز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و جعاله کارگشایی در یک قسط و حداکثر تا یک سال انجام خواهد شد. شعبه مرکزی این بانک در میدان محمدیه تهران قرار دارد.

 

دیدار مدیران بانک ملّی ایران با جانبازان انقلاب اسلامی

به همت مرکز امور ایثارگران و خانواده شهدای بانک ملی ایران تنی چند از مدیران بانک به دیدار جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس رفتند.

در دیدار رضا خسروی رییس مرکز امور ایثارگران و خانواده شهدای بانک به همراه افشین کاظمی رییس اداره امور شعب غرب تهران، موسی اسلامیان رییس اداره امور شعب استان البرز و جمعی از معاونان و مسوولان حوزه حراست بانک و نمایندگان ایثارگر از بلال محمدیان، کریم احمدی و نادر فرضی زاده از جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس تجلیل به عمل آوردند.

در این دیدار همچنین بر لزوم حفظ ارزش ها و کرامت ایثارگران و رفع مسایل و مشکلات معیشتی و رفاهی این عزیزان تاکید شد.

 

اطلاعیه بانک ملی ایران در خصوص عوارض خروج از کشور

سامانه پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان امور مالیاتی کشور عملیاتی شد.

به منظور تحقق اهداف دولت الکترونیک و سهولت در انجام امور بانکی و پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی و با توجه به فعال شدن سامانه پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور، از 14 آذر ماه در شعب غیر مرزی بانک ملی ایران عوارض به صورت نقدی دریافت نمی شود.

در فاز اول این طرح تمامی شعب غیرمرزی کشور از دریافت وجوه یاد شده از طریق فیش نقدی خودداری نموده و مراجعان محترم می توانند به منظور پرداخت وجوه عوارض خروج از کشور از طریق درگاه ها و کانال های پرداخت الکترونیک اقدام نمایند.

درگاه ها و کانال های پرداخت الکترونیک بانک ملی ایران به شرح ذیل می باشد:

1-         درگاه پرداخت اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور

2-         دستگاه های POS

3-         دستگاه های CASHLESS

4-         دستگاه های کیوسک

5-         اپلیکیشن موبایلی بله

6-         اپلیکیشن موبایلی ایوا

 

دیدار دکتر حسین زاده با مدیران و کارکنان بانک ملی سمنان

همزمان با سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان سمنان،دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران با حضور در جمع مدیران و کارکنان این بانک در سمنان با آنها در فضایی صمیمانه دیدار و گفت و گو کرد.

علی  موسوی زاده مدیر امور اعتباری بانک در این سفر مدیرعامل را همراهی می کرد.

مدیر عامل بانک سپه و رییس صندوق توسعه ملی نیز در این دیدار حضور داشتند.

 

تامین اعتبار 352 بنگاه اقتصادی از سوی بانک ملی ایران

بانک ملی ایران با هدف رونق بخشی به بازار اشتغال کشور در هشت ماه ابتدای سال جاری 352 بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط را تامین اعتبار کرده است.

توسعه اشتغال و کمک به گردش چرخ بنگاه های اقتصادی یکی از مهم ترین اولویت های سیاستی این بانک بوده و از این رو تامین فعالان اقتصادی و ارایه تسهیلات به صنعتگران همواره در دستور کار قرار دارد.

بر همین مبنا از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه 352 فقره تسهیلات به ارزش چهار هزار و 925 میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک ملی ایران به بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت شده است.

همچنین این بانک تعداد 905 فقره تسهیلات به مبلغ بیش از سه هزار و 376 میلیارد ریال طی هشت ماه ابتدای سال جاری در برنامه اشتغال فراگیر تبصره 18 قانون بودجه سال 1396 کشور با هدف افزایش اشتغال تخصیص داده است.

بانک ملی ایران در مدت مذکور تعداد 25 فقره تسهیلات ارزی و ریالی از محل صندوق توسعه ملی و منابع داخلی خود به ارزش 192 میلیون و 332 میلیون دلار و 26 هزار میلیارد ریال در حوزه های انتقال آب، خرید کشتی، احداث راه آهن، نیروگاه و هتل و گازرسانی به شهرها و روستاها و... مصوب کرده است.

 

رییس موسسه فرهنگی اکو به موزه بانک ملی ایران آمد

رییس موسسه فرهنگی اکو از موزه بانک ملی ایران بازدید کرد. محمدمهدی مظاهری که به همراه معاونان پژوهشی، فرهنگی و هنری خود مهمان موزه بانک ملی ایران بود، از نزدیک با سیر تحول بانکداری در ایران آشنا شد و از اشیای قدیمی و با ارزش به نمایش گذاشته شده در این موزه بازدید کرد.

در موزه بانک ملی ایران مجموعه ای ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ به نمایش درآمده است.

همچنین رییس موسسه فرهنگی اکو در ادامه ضمن بازدید از ساختمان سردار اسعد بختیاری (محل سابق موزه بانک ملّی ایران)، از زورخانه این بانک نیز دیدن کرد.

موزه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی، بالاتر از خیابان سرهنگ سخایی واقع است و علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 17 برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.


ثبت نظر

ارسال