پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات مضاربه بانک ملّی ایران

نمایه بانک : بانک ملی ایران در ادامه سیاست های کلان خود برای حمایت از بنگاه های اقتصادی و رونق تجارت داخلی کشور در نه ماه ابتدای سال جاری بیش از 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات مضاربه پرداخت کرده است.
  • چهارشنبه 26 دی 1397 ساعت 9:10

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، این بانک در راستای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی و همسویی با اهداف کلان دولت جهت حمایت از بازار اشتغال آمادگی دارد با پرداخت تسهیلات در قالب مضاربه، نقدینگی مورد نیاز بنگاه ها و فعالان اقتصادی را تامین کند.

در چارچوب تسهیلات مضاربه، سرمایه مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی به منظور خرید و فروش کالا در داخل کشور ( بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) از سوی بانک تامین و بدین ترتیب بانک نیز از سود حاصل از فعالیت های مذکور، مطابق سهم پیش بینی شده در قرارداد، منتفع می شود.

مدت قرارداد مضاربه متناسب با دوره گردش عملیات (فعالیت تجاری) بنگاه و حداکثر شش ماه بوده که منوط به رعایت ضوابط و مقررات قابل تجدید است.

بر این اساس بانک ملّی ایران در نه ماه نخست امسال تعداد 68 هزار و 939 فقره تسهیلات در قالب مضاربه به ارزش 55 هزار و 86 میلیارد ریال پرداخت کرده است تا سهمی در رونق بازار کسب و کار و تجارت داخلی داشته باشد.

 

 


ثبت نظر

ارسال