عبدالناصر همتی : بانک مرکزی در حال نهایی کردن سیاست‌نامه رمز ارز ملی است

نمایه بانک : دکتر عبدالناصر همتی که در زمان برگزاری هشتمین همایش بانکدار یالکترونیک و نظامهای پرداخت در سفر دیپلماتیک خود در سوریه به سر می برد، در پیامی ویدئویی با شرکت کنندگان در این همایش گفتگو کرد و ملزومات و سیاست های تازه صنعت بانکی کشور را در زمینه رمز ار ملی و کمک به کسب و کارهای نوپا ( استارت آپها و فین تک ها ) تشریح کرد .
  • سه شنبه 9 بهمن 1397 ساعت 12:30

تنظیم خبر: نازیلا محمدی 

به گزارش نمایه بانک ، به گفته عبدالناصر همتی در این پیام ؛ سامانه های پرداخت و تسویه می توانند در دو بخش به سیستم بانکی کمک کنند و راه اندازی آنها از اقدامات مهم سیستم بانکی کشور است.  مرحله اول در بعد نظارتی است. و درست در زمانی که تحریم های ناجوانمردانه توسط آمریکا بر ایران اعمال شد توانسته در بعد نظارت با کنترل تراکنش های بانکی نقش مهمی ادر امنیت سیستم های بانکی ایفا کند. 

به گفته همتی؛ در بحران ارزی که اواسط سال در کشورمان رخ داد و همزمان شد با اعمال تحریم های جدید ، مشکلاتی در زمینه بازار ارز در کشور ایجاد شد که به لطف خداوند توانستیم با اصلاح ابزار پرداخت آرامش نسبی را در بازار ارز حاکم کنیم.

رییس کل بانک مرکزی مرحله دوم کمک سامانه های پرداخت و تسویه به نظام بانکی  را مربوط به کسب و کارهای نوپا دانست که در حال حاضر  ۲۰۰ میلیون تقاضا به این بخش روزانه وارد می شود که می تواند به تقویت کسب و کارهای نوین کمک کند.

همتی که در ابتدای هفته نوید اعلام خبرهای خوبی در زمینه رمز ارز ملی را  داده بود، از اتفاقات مهم دیگر را برداشت مستقیم دانست که اکنون در اغلب بانک ها عملیاتی شده از این ابزار می توانیم به عنوان ابزار و بستر مهم برای استارت آپ ها استفاده کنیم که البته این سیستم می تواند دغدغه فعالان این حوزه را برای جمع آوری وجوه حاصل از کسب و کارشان رفع کند.

رییس کل بانک مرکزی خبر مهم دیگر در حوزه بانکداری الکترونیک را تدوین سیاست های رمز ارزها اعلام کرد و گفت: سیاست نامه رمز ارزها روز قبل روی سایت بانک مرکزی قرار گرفت و قرار است بعد از جمع بندی نظرات در این همایش از سوی بانک مرکزی نهایی شود.

 

همتی از ایجاد پلت فرم برای بلاک چین ها به عنوان خبر مهم دیگر یاد کرد که این اقدام از برنامه های بانک مرکزی است و می تواند در کنار همراهی و همفکری شرکت های فناوری نوین فضای مناسبی را برای بانکداری الکترونیک و کسب و کارهای نوین و نوپا اعم از استارت آپی و فین تکی داشته باشد.


ثبت نظر

ارسال