بانک ایران زمین به بانک عامل شرکت‌های فین‌تکی تبدیل می‌شود/ حرکت به سمت بانکداری دیجیتال یک الزام است

نمایه بانک : مدیر امور تحقیق و توسعه بازار بانک ایران زمین می گوید: در نظر داریم به عنوان بانک عامل شرکت های فین تکی و استارتاپی مطرح شویم و خدماتی را در این زمینه ارائه دهیم.
  • دوشنبه 20 اسفند 1397 ساعت 10:48
به گزارش نمایه بانک ،  به نقل از فابا نیوز ، «اصغر باباپور» مدیر امور تحقیق و توسعه بازار بانک ایران زمین درباره برنامه ها و فعالیت های مشترک بانک ایران زمینه با کسب و کارهای نوین عرصه فناوری گفت: تمرکز و خدمات بانک ایران زمین در راستای همکاری با استارتاپ‌های حوزه فین تک است، بر همیت اساس به دنبال آن هستیم که فین‌تک‌ها و استارتا‌پ‌ها به راحتی از پلتفرم باز ما استفاده کنند.
 
وی افزود: بانک ایران زمین از جمله بانک‌های پیشرو کشور است که بسیار علاقه‌مند است زیرساخت‌ها و زنجیره‌های موردنیاز استارتاپ ها را در اختیار آنها قرار دهد. ما در بانک ایران زمین در این راستا گام‌هایی را نیز برداشته‌ایم و به سرعت در حال طی این مسیر هستیم و در نظر داریم به عنوان بانک عامل شرکت های فین تکی و استارتاپی مطرح شویم و خدماتی را در این زمینه ارائه دهیم.
 
باباپور با بیان اینکه معتقدم سرویس‌های بانکی باید به راحتی در اختیار همه گروه‌ها قرار بگیرد و همه باید بتوانند از آن استفاده کنند، گفت:‌ حرکت به سمت بانکداری دیجیتال یک الزام است و این موضوعی نیست که کسی بخواهد آن را انتخاب کند.
 
وی تاکید کرد: بانکداری دیجیتال یک الزام است و همه باید به سمت آن بروند و هرکه زودتر به سمت آن حرکت کند بازار و سهم درستی از آن را دریافت می کند و هرکه دیرتر حرکت کند عقب خواهد ماند.
 
مدیر امور تحقیق و توسعه بازار بانک ایران زمین درباره نظام چرخه معیوب کارمزدها و عدم تصمیم گیری درست در این باره نیز گفت: بانک ها در کشور ما سود 20 درصد می دهند، از طرفی دیگر، دارندگان کارت عادت کرده اند که پول خدماتی که دریافت می کنند را ندهند، کارمزد و پذیرنده هم به همین صورت، شتاب و شاپرک در هر شرایطی کارمزد خود را می گیرند و ذینفع هستند پس چرا باید زیربار تصمیمات اساسی بروند که برایشان تبعات اجتماعی دارد.
 
باباپور با دفاع از ایده مطرح شدن موضوع کیف پول الکترونیکی نیز گفت: در همه جای جهان تراکنش های خرد بر بستر کیف پول الکترونیکی انجام می شود، راه اندازی کیف پول کار خیلی پیچیده ای نیست و امکان راه اندازی آن وجود دارد.
 
وی تاکید کرد: تصمیم گیری درباره نظام کارمزد تصمیم پیچیده ای نیست و همانطور که درباره مانده گیری این تصمیم گرفته شد ما باید در قبال نظام کارمزد نیز تصمیمات درستی را اتخاذ کنیم.
 
باباپور تاکید کرد: نخست باید بحث کارمزد را سامان دهیم، برای اینکه منافع شاپرک و بانک مرکزی نیز حفظ شود می شود این مدل را با یک ترتیبی که دارنده کارت آن را پرداخت کند ساماندهی کرد. از سوی دیگر معتقدم در پرداخت های خرد باید به سراغ کیف پول برویم.

ثبت نظر

ارسال