بانک ملی ایران یاریگر همیشگی حادثه دیدگان/

ارزیابی عملکرد ۹ ماهه سال جاری و راهکارهای بهبود عملکرد بانک ملی ایران

نمایه بانک : اعضای هیات مدیره و معاونان مدیرعامل بانک ملی ایران در همایش یک روزه بررسی عملکرد 9 ماهه سال 1398 و تبیین برنامه های راهبردی بانک تا پایان سال، در حضور مدیر عامل بانک عملکرد واحدهای بانک را بررسی و راهکارهایی را برای بهبود هر چه بیشتر عملکردها ارائه کردند.
  • شنبه 28 دی 1398 ساعت 11:40

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، عضو هیات مدیره بانک با بیان این که قیمت تمام شده پول و نرخ ویژه تسهیلات از شاخص های موثر در فعالیت واحدهاست؛ گفت: انتظار این است که واحدهای بانک بیش از پیش به سوی ضمانتنامه ها و عملیات تعهدی حرکت کنند.


محمود شایان افزود: در ۹ ماهه نخست امسال تقریبا نزدیک به کل سال گذشته ضمانتنامه صادر شده و مبلغ خرید دین در سه فصل ابتدای امسال حدود ۱.۵ برابر کل سال گذشته بوده است.


وی همچنین با بیان این که بانک از حداکثر توان خود برای تسهیلات دهی استفاده می کند؛ خاطرنشان کرد: در همه جلسات هیات مدیره، موضوع منابع و مصارف بانک در کنار رفاه کارکنان به طور جدی رصد می شود.


عضو دیگر هیات مدیره بانک ملی ایران نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم قوی شدن کشور به ویژه در حوزه اقتصادی، گفت: بانک ملی ایران نیز از همه امکانات خود در این راستا استفاده خواهد کرد.


ناصر شاهباز با بیان این که هدف گذاری انجام شده برای بانک ملی ایران، رسیدن NPL به زیر شش درصد و نیز افزایش درآمدهای غیرمشاع به ۱۵ درصد تا سال ۱۴۰۰ است، اظهار کرد: با اجرای کامل حاکمیت شرکتی، ساختار نظارتی هیات مدیره بانک نیز تقویت خواهد شد.


وی اظهار امیدواری کرد در سال آینده طرح ها و ابزارهای تازه ای برای جذب منابع ارزان قیمت فعال شود تا واحدهای بانک بیش از پیش تقویت شوند.
دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این همایش با تاکید بر لزوم نگاه جدی به استراتژهای مدون بانک، گفت: انتظار این است که کارکنان بانک نگاه های پیشین خود را تغییر داده و حرکت خود را بر اساس دستورالعمل های جدید مبتنی بر استراتژی تنظیم کنند.


مسعود خاتونی با اشاره به این که اگر سازمانی بی دلیل در مقابل تغییر مثبت مقاومت کند، شکست خواهد خورد، اظهار کرد: باید روی درآمدها و هزینه ها تمرکز کنیم تا شرایط بهینه شود.

 

وی با بیان این که منابع درآمدی بانک باید به صورت تار عنکبوتی تعریف شود، ادامه داد: با این روش اگر چند منبع درآمدی نیز قطع شود؛ بانک لطمه نخواهد دید و حیات بانک به بهترین شکل ممکن ادامه خواهد یافت.


دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز با بیان این که نوسان قیمت ها در بازار برخی فعالیت ها را با کندی مواجه کرده است؛ گفت: طبیعی است که بانک هم در حوزه خرید تجهیزات با مشکلاتی از این دست مواجه باشد.


عباس شفیعی با تاکید بر این که تمرکز بانک بر اتمام پروژه های نیمه تمام است، اظهار کرد: با وجود فشارهای بودجه ای، تلاش کرده ایم تجهیزات مورد نیاز واحدها را به صورت بهینه تهیه کرده و در اختیار آنها قرار دهیم.


وی برون سپاری و استفاده حداکثری از امکانات موجود را از راهکارهایی دانست که بانک با استفاده از آنها امور خود را به بهترین شکل مدیریت می کند.
معاون منابع انسانی بانک ملی ایران نیز در این همایش با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی در سازمان ها، گفت: سازمان چیزی جز منابع انسانی نیست و این نیروی انسانی است که می تواند سازمان را به اوج برساند.


حبیب الله رشید ارده همچنین با تاکید بر این که هیچ سازمانی نمی تواند همه نیازها و خواسته های ذینفعانش را به طور کامل برآورده کند؛ ادامه داد: بانک ملی ایران تلاش می کند با امکانات موجود رضایت حداکثری مشتریان، کارکنان و سهامدارانش را جلب کند.


 معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران هم در این همایش با بیان این که اکنون ۴۲۰ شعبه ارزی و ۱۹ واحد خارجی بانک، امور مرتبط با حوزه های خارجی مشتریان را مدیریت می کنند؛ گفت: حتی در شرایط تحریم کنونی هم نیازهای ارزی مشتریان تا حد امکان برآورده می شود.


محسن امین زارع اظهار کرد: خوشبختانه صادرات غیرنفتی کشور افزایش مطلوبی داشته و این فرصت مناسبی است که بتوانیم به مشتریان این حوزه خدمات ارائه کنیم.


وی همچنین به فعال شدن عملیات بازار باز در حوزه ارزی اشاره کرد و با بیان این که در حال حاضر بانک ملی ایران در این بازار مسئولیت ویژه ای دارد؛ گفت: اغلب صرافی ها ترجیح داده اند با بانک ملی ایران همکاری کنند و این فرصت برای ما بسیار مهم و درآمدزاست.

 

هادی سالارخیلی مدیر امور طرح و برنامه بانک ملی ایران نیز در ابتدای این همایش با ارائه گزارشی از عملکرد واحدهای بانک طی ۹ ماه نخست امسال، به طراحی کارنامه ماهانه واحدهای بانک اشاره کرد و گفت: مدیران امور می توانند با مطالعه و بررسی این کارنامه ها، علاوه بر ارزیابی عملکرد شعب، راهکارها و پیشنهادهای مدنظر برای بهبود عملکرد را نیز به آنها ارائه کنند.


در ادامه این همایش، حاضران در جلسه به طرح سوالاتی پیرامون حوزه های خود پرداخته و اعضای هیات مدیره و معاونان مدیرعامل و روسای ادارات ستادی بر اساس ماهیت مسائل، به آنها پاسخ دادند.

 

بانک ملی ایران یاریگر همیشگی حادثه دیدگان

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، فهرست اقدامات بانک در چنین حوادثی آنقدر طولانی است که نمی توان آن را در مدت کوتاهی مرور کرد، اما تنها در سال جاری کمک های فراوانی در قالب پرداخت های بلاعوض، پرداخت تسهیلات، امهال اقساط تسهیلات در کنار کمک های غیرنقدی توسط بانک ملی ایران برای هموطنان آسیب دیده از بلایای طبیعی محقق شده است. به تازگی و پس از وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، مدیرعامل بانک ملی ایران بر ضرورت استفاده ازظرفیت های این بانک برای کمک رسانی به هموطنان آسیب دیده تاکید کرد.

 

دکتر محمد رضا حسین زاده ضمن ابراز همدردی با هموطنان حادثه سیل اخیر، تاکید کرد که بخش پشتیبانی بانک با تمام قوا در کنار مردم عزیز این منطقه باشد. کارکنان بانک نیز کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به مناطق سیل زده ارسال کرده اند.

 

چندی پیش نیز در پی وقوع زلزله در شمال غرب کشور که مناطقی از استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی و زنجان را تحت تاثیر قرار داد، مدیرعامل بانک ملی ایران از ادارات امور شعب این استان ها خواست کمک رسانی به هموطنان را آغاز کنند.

 

وی همچنین با اعلام آماده باش به بیمارستان بانک، خواست که در صورت نیاز، گروه های پزشکی و امدادی به مناطق آسیب دیده اعزام شوند.

بیمارستان بانک یک دستگاه آمبولانس در مناطق آسیب دیده ورزقان، ورنکش و روستاهای اطراف منطقه ترکمانچای و یک تیم پزشکی به این مناطق اعزام کرد.

 

در جریان سیل نوروزی امسال نیز نظام بانکی و در راس آنها بانک ملی ایران در کمک رسانی به هموطنان پیش قدم بود، به طوری که مدیرعامل بانک ملی ایران در مراسم امضای تفاهم نامه تامین سه هزار میلیارد تومان منابع مالی برای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل با استفاده از منابع داخلی گفت: بانک ها خود را به مصوبات دولت و ابلاغیه بانک مرکزی در این باره محدود نکرده و حتی از منابع خودشان نیز برای جبران این خسارت ها کمک کرده اند.

 

این اقدامات فقط به کمک رسانی نقدی و غیرنقدی محدود نشد، بلکه جمعی از اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران نیز به تناسب زمان در مناطق آسیب دیده حضور یافته و علاوه بر نظارت بر روند بازسازی این مناطق، با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان حادثه دیده نیز به منظور آغاز دوباره فعالیت هایشان مذاکره کردند. 


ثبت نظر

ارسال