توضیحات بانک ملت در خصوص اخبار منتشره نود اقتصادی و طرح اظهارات شبه برانگیز

نمایه بانک : آیا کارکنان بانک ها و مدیران آنها حق ندارند به عنوان یک کارمند تسهیلات و وام دریافت کنند؟ این پرسشی است که با انتشار اخباری مانند آنچه نود اقتصادی در این روزها منتشر کرده به ذهن هر آدم نصفی می رسد.... بر اساس سندی که 90 اقتصادی اراِئه داده است و مدعی است که مدیران ارشد بانک ملت مبالغ هنگفتی وام با اقساط بلند مدت و سود پایین دریافت کرده اند که روابط عمومی بانک ملت در نامه ای به نود اقتصادی توضیحات مبسوطی را دراین زمینه اعلام کرد.
  • سه شنبه 10 دی 1398 ساعت 19:7

نویسنده و خبرنگار : نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، بر اساس سندی که 90 اقتصادی اراِئه داده است و مدعی است که مدیران ارشد بانک ملت مبالغ هنگفتی وام با اقساط بلند مدت و سود پایین دریافت کرده اند که روابط عمومی بانک ملت در نامه ای به نود اقتصادی توضیحات مبسوطی را دراین زمینه اعلام کرد.

 

آنچه نود اقتصادی مطرح کرده است در زیر آمده است:

«محمد بیگدلی، علیرضا لگزایی، بهمن اسکندری، محمد تقی صمدی، مرتضی نجف،سعید نصری و محمود اخلاقیاز مدیران اصلی بانک هستند مبالغی را با اقساط بلند مدت و سود بسیار پایین در برخی موارد صفر درصد دریافت نمودند.

به گزارش مشرق،‌ بر اساس اطلاعات و اسناد منتشره، بانک ملت به اعضای هیئت‌مدیره و برخی کارکنان خود رقم‌های قابل‌توجهی وام با نرخ سود ۱، ۲، ۷ و ۱۰ درصد داده است که زمان بازپرداخت این وام‌ها نیز عمدتا شامل ۱۸۰ماه، ۲۰۰ ماه، ۲۶۰ ماه و ۲۸۸ ماه و... است.

براساس این سند، محمد بیگدلی مدیر عامل و عضو هیأت مدیره بانک ملت، علیرضا لگزایی عضو هیأت مدیره و قائم مقام مدیرعامل، بهمن اسکندری عضو هیأت مدیره، محمد تقی صمدی عضو هیأت مدیره، مرتضی نجف عضو هیأت مدیره، سعید نصری عضو هیأت عامل و محمود اخلاقی عضو هیأت عامل که همگی از مدیران اصلی بانک هستند مبالغی را با اقساط بلند مدت و سود بسیار پایین در برخی موارد صفر درصد دریافت نمودند.»

 

 

بانک ملت نیز طی نامه ای در بازگشت به خبر درج شده در پایگاه خبری "نود اقتصادی"، در تاریخ  7/10/98 ، با عنوان "وام های 24 ساله با سود 1 درصد برای کارمندان و مدیران بانک ملت " توضیحاتی برای تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

 

روابط عمومی بانک ملت کارمندان و کارکنان بانکی را به عنوان یکی از پرکارترین و کلیدی ترین اقشار در میان کارمندان دولت نام برده و که آنها نیز  مانند سایر کارکنان موسسات دولتی و غیردولتی حق دارند از تسهیلات و امکانات معیشتی برخوردار شوند. آنچه که نود اقتصادی آن را با عناوین عجیب و غریب نام گذاری کرده ، چیزی نیست جز اعطای تسهیلات به کارکنان و مدیران بانک بر اساس قوانین و مقررات رایج در سیستم بانکی  کشور که بر پایه بخشنامه ها و دستوالعمل های شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد صورت می گیرد.

 

برای آگاهی مخاطبین ، بخشی از این تسهیلات تحت عنوان تسهیلات ضروری کارکنان با نرخ 1 درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله پرداخت شده که از سال 95 مصوبه آن در شورای پول و اعتبار اعلام شده و چون تاکنون به کارمندان نامبرده تسهیلات و وام با نرخ کم  پرداخت نشده ، این مورد انجام شده است. همچنین بخش قابل توجهی از تسهیلات کارکنان و کدیران این بانک مانند متمم مسکن و جعاله و ... با نرخ سود 12 و 13 درصد ارائه  و پرداخت  شده است.

 

نکته قابل ملاحظه دیگر آنکه، تسهیلات نامبرده بر اساس مقررات و بخشنامه  های بانک مرکزی و مانند سایر بانک ها بوده و از نظر نرخ سود ، یا دوره بازپرداخت تفاوتی با تسهیلات پرداختی سایر بانک ها به کارکنان و مدیرانشان  نداشته و ضمن اینکه در سامانه کدال این روند شفافیت مالی در صورت های مالی بانک ملت اعلام شده و موجود است.

 


نظرات

مقانی

سلام . همه کارمندان در هر رده ای که باشند از تسهیلات بانکی بهره مند می شوند. چرا باید تبعیض قایل شویم که مدیران بانک حق ندارند وام بگیرند؟

ثبت نظر

ارسال