شفاف سازی بانک ملی ایران درباره واریز وجوه فروش سهام عدالت و بازگشت وجوه خریداران بیش از سقف قانونی ETF

نمایه بانک : امروز مدیران بانک ملی ایران با حضور در مرکز ارتباط مردمی بانک به صورت برخط، پاسخگوی سوالات و دغدغه های مشمولان سهام عدالت و خریداران صندوق سرمایه گذاری مالی یکم (ETF) بودند.
  • چهارشنبه 11 تیر 1399 ساعت 16:45

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، این اقدام در راستای تسهیل امور و تکریم مشتریان صورت گرفت و مدیران و کارشناسان شرکت کارگزاری بانک ملی ایران به مسائل مختلف مشتریان به صورت مستقیم پاسخ دادند.


عمده سوالات مشتریان را نحوه آزادسازی سهام عدالت و فرآیند ثبت فروش، زمان واریز وجوه فروش سهام عدالت، ساز و کار انصراف از ثبت فروش سهام عدالت و بازگشت وجوه افرادی که از طریق چند روش اقدام به خرید ETF کرده بودند، تشکیل می داد که مدیران و کارشناسان بانک مشاوره های لازم را ارایه کردند.


مشمولانی که اقدام به ثبت فروش سهام خود کرده اند، اما هنوز وجوه آنها به حسابشان واریز نشده است، باید در نظر داشته باشند که اطلاعات ثبت فروش به صورت روزانه به شرکت کارگزاری بانک ارسال، سهام در بازار سرمایه فروخته شده و در نهایت وجوه به حساب مشتریان واریز می شود. بر این اساس از هفته آینده بخش قابل توجهی از واریزی ها صورت می گیرد.


سهامداران درباره تفاوت قیمتی فروش سهام عدالت نیز باید در نظر داشته باشند که مبالغ واریزی به ارزش پرتفوی هر فرد، روز فروش سهام و وضعیت بازار سرمایه بستگی دارد و به همین علت شاهد تفاوت مبلغ واریزی به ازای فروش سهام در افراد هستیم.


همچنین با توجه به اینکه امکان پذیره نویسی ETF برای هر فرد تنها تا سقف دو میلیون تومان امکان پذیر بود، افرادی که با یک کد ملی از چند روش اقدام به خرید صندوق سرمایه گذاری مالی یکم کرده و مبالغ بیشتری واریز کرده اند، مبلغ اضافی واریزی آنها از طریق شماره شبای درج شده به حسابشان واریز شده است.


تعدادی از این دسته از افراد در درج شماره شبای خود خطا داشته اند که بانک در حال استخراج شماره شبای صحیح برای بازگشت وجوه واریزی بیش از سقف تعیین شده است.


ثبت نظر

ارسال