نقش‌آفرینی بانک توسعه تعاون در سرعت بخشیدن به فرآیند شاخص‌های توسعه شهری

نمایه بانک : بانک توسعه تعاون در تسریع روند توسعه شاخص‌های زندگی شهری با بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های متنوع خود، از بانک‌های پیشتاز و فعال در این حوزه بوده است.
  • چهارشنبه 6 آذر 1398 ساعت 17:59

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون ، عباس نجفی عضو هیئت‌مدیره این بانک در دیدار با شهردار شهر جهانی یزد با تأکید بر این‌که تأمین منابع مالی پروژه‌های شهری یکی از اصلی‌ترین چالش‌های مدیریت شهری می‌باشد خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون به‌عنوان یکی از بانک‌های دولتی، منشأ خدمات و فعالیت‌های توسعه محور شهری در سطح کشور بوده که این مهم را از طریق کمک و حمایت از فعالان حوزه شهرسازی و توسعه شهری محقق نموده است.

وی به اهمیت تعامل میان نظام بانکی و شهرداری‌ها در راستای ارتقای سطح زندگی شهروندان اشاره کرد و افزود: بدون تردید همکاری و تعامل بانک توسعه تعاون با شهرداری‌ها در تأمین منابع مالی و جلب مشارکت بخش‌های خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های شهری، موثر و نتیجه‌بخش بوده است که حضور فعالانه این بانک در طرح توسعه قطار شهری در برخی استان‌ها و طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی ازجمله فعالیت‌های اثربخش بانک توسعه تعاون در تعامل با شهرداری‌ها بوده است.

عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به جایگاه تعاون در رونق اقتصادی و اجتماعی کشور افزود: استان و شهر جهانی یزد از گذشته‌های دور به سخت‌کوشی، کارآفرینی و همدلی شهره بوده که از بستر همین ویژگی‌ها و ظرفیت‌هاست که می‌توان با همکاری‌های بین سازمانی، روحیه تعاون و همراهی را بیش‌ازپیش در جامعه نهادینه کنیم.

نجفی با برشمردن خدمات و فعالیت‌های متنوع بانک توسعه تعاون به بسته‌های حمایتی بانک ویژه اقشار مختلف جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون بر اساس رسالتی که بر دوش دارد با ارائه خدمات حمایتی خود به عموم جامعه، در حفظ اشتغال و توسعه آن همواره پیشتاز بوده است.

شهردار یزد نیز در این نشست با تأکید بر توسعه زیرساخت‌های شهری و با اشاره به خدمات بانک توسعه تعاون در این حوزه، افزود: بدون تردید همکاری و تعامل بانک توسعه تعاون با شهرداری یزد در تأمین منابع مالی و جلب مشارکت بخش‌های خصوصی برای توسعه زیرساخت‌هایشهری ، موثر و نتیجه‌بخش خواهد بود.

جمال‌الدین عزیزی شهردار یزد با تشکر از حضور عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون و هیئت همراه در شهر یزد، ضمن اشاره به زمینه‌های همکاری شهرداری‌ها با بانک‌ها خاطرنشان کرد: روش‌های سنتی تأمین مالی جوابگوی تقاضاها و نیازهای روزافزون زندگی شهرنشینی نبوده و بر این اساس تنوع‌بخشی به بحث‌های تأمین مالی و استفاده از روش‌های نوین با حضور بانک‌های خوشنامی همچون بانک توسعه تعاون ضروری است.

شهردار یزد گفت: در گسترش پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی که در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان صورت می‌گیرد، بانک‌ها می‌توانند به‌منظور ایفای نقش اجتماعی خود به کمک مدیریت شهری شتافته و در پروژه‌های شهری که هم جنبه عمومی و اجتماعی دارند و هم ملاحظات زیست‌محیطی را رعایت می‌کنند سرمایه‌گذاری کنند و ما در مجموعه شهرداری یزد به لطف حق در تعامل با بانک توسعه تعاون از ظرفیت‌های فراوان این بانک بهره‌مند خواهیم شد.

در این نشست بر لزوم تعامل و همکاری‌های گسترده در حوزه‌های مختلف تأکید و مقرر شد زمینه‌های همکاری بین بخشی بررسی و ارتقا یابد.

گفتنی است در دیدار عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون با شهردار یزد، تعدادی از مدیران ستادی و استانی این بانک نیز حضور داشتند.


ثبت نظر

ارسال