نیروهای حفاظت فیزیکی و فنی؛ حافظان و تضمین‌کنندگان امنیت بانک هستند/

پرداخت هفت هزار فقره تسهیلات خرید دین در بانک ملی ایران

نمایه بانک : بانک ملی ایران در چهار ماه ابتدای سال جاری هفت هزار و 612 فقره تسهیلات خرید دین به ارزش ریالی 11 هزار و 786 میلیارد ریال پرداخت کرده است./ همزمان با عید سعید غدیرخم مراسم تجلیل از کارکنان برتر اداره کل حفاظت فیزیکی و فنی بانک ملی ایران با حضور مدیر امور حراست بانک، فرهاد معقول مدیر امور شعب منطقه دو کشور، حسین صابری رئیس اداره کل حفاظت فیزیکی و فنی و تنی چند از روسای ادارات ستادی و کارکنان این اداره کل در سالن حافظ برگزار شد.
  • دوشنبه 28 مرداد 1398 ساعت 18:0

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، صاحبان کسب و کار و بنگاه های اقتصادی با تسهیلات خرید دین می توانند نقدینگی مورد نیازشان را پیش از موعد سر رسید چک و اوراق تجاری خود تامین کنند.

تسهیلات خرید دین خدمتی به اشخاص حقیقی و حقوقی است که نیازمند نقدینگی هستند اما اوراق و اسناد تجاری آنها دارای مهلت پرداخت دیرتری نسبت به زمان مورد نیازشان است.

بانک در این روش، دین مدت دار بدهکار را به کمتر از مبلغ اسمی و درج شده در متن اسناد و اوراق تجاری مانند چک و سفته به صورت نقدی از داین و مشتری خریداری می کند بدین ترتیب مشتری می تواند زودتر از موعد مقرر نقدینگی مورد نیاز خود را به دست آورد.

خرید دین به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای تمامی بخش های اقتصادی قابل انجام است و در چارچوب ضوابط و مقررات و با رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های بخش اعتباری از جمله آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان، اشخاص مرتبط و همچنین سیاست اعتباری سالانه صورت می گیرد که همه مشتریان بانک در همه بخش ها می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

ملاک تعیین سقف پرداخت تسهیلات خرید دین در واحدهای اقتصادی غیرتولیدی نیز روند عملیات خرید و فروش با در نظرگرفتن حجم حساب ها و اسناد دریافتی اعم از تجاری یا غیرتجاری هر بنگاه در صورت های مالی حسابرسی شده و یا اظهارنامه های مالیاتی خواهد بود.

خرید دین اسناد تجاری هم بر پایه روش ارزش فعلی اسناد با سررسید آتی صورت می گیرد و در محاسبات مربوط به سود، اصل تسهیلات ملاک عمل خواهد بود.

همچنین در قرارداد میان مشتری و بانک، سررسید دین موضوع اسناد و اوراق تجاری نباید از یک سال تجاوز کند و پرداخت تسهیلات خرید دین نسبت به اسناد تجاری با سررسیدهای متفاوت در قالب یک قرارداد امکان پذیر است.

در خرید دین بروات نیز دیون موضوع برواتی که به قبول براتگیر رسیده است، در قالب عقد خرید دین قابل خریداری خواهد بود؛ مشروط بر اینکه مبلغ اسمی سفته یا برات از تمبر الصاقی آن بیشتر نباشد. بر این اساس اسناد تضمینی قابل خریداری نیستند.

سود تسهیلات خرید دین هم با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و با رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه محاسبه می شود.

لازم به ذکر است، بانک ملی ایران در سال گذشته نیز تعداد 19 هزار و 916 فقره تسهیلات خرید دین پرداخت کرده است که ارزش ریالی این تسهیلات به 40 هزار و 270 میلیارد ریال می رسد.

نیروهای حفاظت فیزیکی و فنی؛ حافظان و تضمین‌کنندگان امنیت بانک هستند

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، در این مراسم صابری با تشریح وظایف اداره کل حفاظت فیزیکی و فنی به بیان گزارشی از عملکرد و فعالیت های این اداره کل پرداخت و با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی کارکنان اداره کل حفاظت فیزیکی و فنی بانک اظهار داشت: امنیت در بانک حرف اول را می زند و همکاران این اداره کل حافظ امنیت کارکنان و اموال مشتریان هستند.

رئیس اداره کل حفاظت فیزیکی و فنی بانک ملی ایران برخورد مناسب با مشتریان و همکاران را از جمله وظایف مهم همکاران این اداره کل عنوان کرد و گفت: این موضوع در جذب منابع بسیار موثر است.

صابری در ادامه افزایش پوشش تصویری دوربین های مداربسته واحد های بانک از 67 به 97 درصد، جداسازی محوطه ادارات مرکزی از بیمارستان، ایجاد سیستم کنترل تردد مراجعان و حمل بزرگ ترین محموله تاریخ بانکداری کشور را از جمله اقدامات مهم این اداره کل عنوان کرد.

همچنین در این مراسم مدیرکل اداره حفاظت از اماکن و پدافند غیرعامل سازمان حراست کل کشور با بیان این که کارکنان بخش حفاظت فیزیکی و فنی بانک وظیفه خطیر و مهم امنیت بانک را  بر عهده دارند، افزود: این عزیزان به عنوان چشم بینا، گوش شنوا و بازوی توانمند بانک، نقش تاثیرگذار و مهمی در پیشگیری از آسیب ها و حفظ و حراست از اموال بانک و مشتریان دارند.

وی کار کارکنان حفاظت فیزیکی و فنی را ایجاد نظم وانضباط در سیستم ، ایجاد امنیت در سطح واحدهای مختلف بانک و حفظ و حراست و نگهداری از اموال بانک دانست و گفت:  کارکنان اداره کل حفاظت فیزیکی و فنی بانک ملی ایران باید در جهت به کارگیری همه توان و ظرفیت های خود جهت تقویت و ارتقای امنیت در حوزه فعالیت بانک بیش از پیش گام بردارند .

 

در بخشی از این مراسم با اهدای لوح ،جمعی از کارکنان اداره کل حفاظت فیزیکی و فنی بانک به جهت تلاش و کوشش در پیشبرد اهداف بانک مورد تقدیر قرار گرفتند.


ثبت نظر

ارسال