رئیس شورای هماهنگی بانک ها اعلام کرد:

کمک بلاعوض بانک ها به بازسازی مناطق سیل زده

نمایه بانک : رئیس شورای هماهنگی بانک ها با تاکید بر این که نظام بانکی در جریان جبران خسارت های ناشی از سیل، کنار دولت و ملت بوده است، گفت: در شرایطی که تحریم های ناجوانمردانه علیه کشور و نظام بانکی اعمال شده است، نباید اجازه داد انتقادهای بی مبنا به اعتبار بانک ها لطمه وارد کند.
  • دوشنبه 3 تیر 1398 ساعت 20:0

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، دکتر محمد رضا حسین زاده امروز در مراسم امضای تفاهم نامه تامین سه هزار میلیارد تومان منابع مالی برای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل با استفاده از منابع داخلی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد نظام بانکی در جریان کمک به حادثه دیدگان ناشی از سیل سال جاری، اظهار کرد: بانک ها خود را به مصوبات دولت و ابلاغیه بانک مرکزی در این باره محدود نکرده و حتی از منابع خودشان نیز برای جبران این خسارت ها کمک کرده اند.
به گفته وی، بخش قابل توجهی از این کمک ها از جمله منابع تخصیص داده شده برای بازسازی مدارس و درمانگاه ها به صورت بلاعوض بوده است.
مدیرعامل بانک ملی ایران ضمن تقدیر از همکاری های سازمان برنامه و بودجه، با بیان این که نظام بانکی همیشه در کنار دولت و ملت بوده است، ادامه داد: در جریان بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله مناطق استان کرمانشاه، حضور بانک ها بسیار چشمگیر بود و خوشحالیم که امروز در سرپل ذهاب، همه خانه ها ساخته شده است.
وی با تاکید بر این که کمک به آسیب دیدگان ناشی از حوادث طبیعی، جزو مسئولیت های اجتماعی نظام بانکی است، تاکید کرد: ادامه پر قدرت این روند، همکاری همه دستگاه ها و سازمان ها را می طلبد.
رئیس شورای هماهنگی بانک ها به این که نظام بانکی از زمان وقوع حادثه در نقاط سیل زده خوزستان، لرستان، گلستان و ... به صورت خودجوش در کنار مردم بود، اشاره و خاطرنشان کرد: مدیران عامل و یا مدیران ارشد بانک ها در این مناطق حضور یافته و وضعیت منطقه را از نزدیک ملاحظه کردند.
وی با بیان این که پرونده های تسهیلات به سرعت تشکیل و منابع آن تامین و پرداخت شد، اظهار کرد: بانک ها در جلسه نیمه اردیبهشت ماه، تامین سه هزار میلیارد تومان تسهیلات به سیل زدگان از محل منابع داخلی را تصویب کردند.
حسین زاده همچنین با تاکید بر این که نظام بانکی به تعهد خود در قبال تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید، پایبند است، ادامه داد: در شرایطی که بخش عمده ای از بار اقتصاد کشور بر عهده نظام بانکی است، برخی ناعادلانه و با بی انصافی، بانک ها را به باد انتقاد می گیرند و هرگونه کاستی را به بانک ها نسبت می دهند.
وی از معاون رئیس جمهور و اعضای شورای پول و اعتبار درخواست کرد در این شرایط نیز مانند همیشه پشتیبان نظام بانکی باشند و اجازه ندهند به اعتبار و آبروی بانک ها بی جهت لطمه وارد شود.


ثبت نظر

ارسال