افزایش ۳۷ واحدی آیفکس

نمایه بانک : آیفکس شاخص کل معاملات فرابورس در پایان داد و ستدهای روز جاری با ۳۷ واحد افزایش معادل دو درصد به ۱۸۱۷ واحد رسید.
  • یکشنبه 2 دی 1397 ساعت 15:37

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران ، معاملات فرابورس در دومین روز از دی‌ماه ۹۷ با سبزپوشی شاخص کل و دادوستد بیش از ۵۴۵ میلیون ورقه به ارزش افزون بر ۴۷۴۹ میلیارد ریال دنبال شد. در معاملات امروز یکشنبه آیفکس تحت تاثیر مثبت از سمت نمادهای پتروشیمی و فلزات اساسی مانند «زاگرس»، «کگهر»، «میدکو» و «ذوب» نزدیک به ۳۷ واحد معادل دو درصد رشد کرد و تا نزدیکی سطح ۱۸۱۷ واحدی بالا رفت.

سهامداران امروز در مجموع دو بازار اول و دوم ۳۰۶ میلیون سهم را به ارزش ۱۱۳۷ میلیارد ریال میان خود دست به دست کردند که در میان تمامی نمادهای مورد معامله نماد سهامی ذوب‌آهن با تغییر مالکیت ۱۱۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۱۹ میلیارد ریال در صدر ایستاد.

پربیننده‌ترین نمادها

این نماد همچنین پُربیننده‌ترین نماد معاملاتی نیز شناخته شد. در سه تابلو معاملاتی بازار پایه نیز شاهد جابه جایی ۳۴۳ میلیون سهم بودیم که ارزش این مبادلات بالغ بر ۸۰۳ میلیارد ریال بود. در جریان بازار امروز نماد معاملاتی شرکت صنعتی دریایی ایران «خصدرا» به موجب درخواست شفاف‌سازی از سوی شرکت و نماد معاملاتی شرکت بیمه پاسارگاد «بپاس» به منظور برگزاری مجامع عمومی فوق‌العاده و عادی به طور فوق‌العاده صاحبان سهام در روز سه‌شنبه ۴ دی ماه ۹۷ در پایان معاملات امروز متوقف شدند.

در سمت مقابل نیز نماد معاملاتی شرکت ساختمان اصفهان «ثاصفا» پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بازگشایی شد. نمادهای معاملاتی «دماوند»، «کتوکا»، «شرانل» و «بپاس» در حالی امروز در صدر نمادهای با بیشترین درصد رشد قیمت قرار گرفتند که نمادهای «بساما»، «قچار» و «گکوثر» بالاترین افت قیمتی را در بازار سهام فرابورس تجربه کردند.

بازار اوراق با درآمد

امروز در بازار اوراق با درآمد نیز ثابت نماد «اخزا۷۰۱» با خرید و فروش ۱۴۶ هزار ورقه از این اوراق به ارزش بیش از ۱۴۴ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت. در این بازار نماد معاملاتی اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۶۰۷۱»، به منظور پرداخت مبالغ اسمی این اوراق در پایان معاملات فردا متوقف می‌شود.

در همین حال در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز به غیر از ۵ نماد تمامی اوراق مورد مبادله با ریزش قیمت تا سقف حداکثر ۵ درصد روبرو و در بازه قیمتی ۲۳۳ هزار تا ۵۴۵ هزار ریال داد و ستد شدند.


ثبت نظر

ارسال