با رای اعضای شورایعالی بورس: سکاندار سازمان بورس در سمت خود ابقا شد

نمایه بانک : در جلسه شورایعالی بورس که با حضور دکتر فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای این شورا و همچنین اعضای ناظر مجلس شورای اسلامی برگزار شد و دکتر شاپور محمدی با رای مثبت همه اعضا برای یک دوره ۳۰ ماهه دیگر تصدی سازمان بورس و اوراق بهادار را بر عهده گرفت.
  • سه شنبه 18 دی 1397 ساعت 21:19

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از شادا، هجدهم دی ماه  جلسه شورایعالی بورس به ریاست دکتر فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور همه اعضا تشکیل شد.

با توجه به پایان حکم  ۳۰ ماهه سکاندار بازار سرمایه، اعضای این شورا به اتفاق آراء و بر اساس توانایی و صلاحیت بار دیگر  برای یک دوره 30 ماه شاپور محمدی را به عنوان سکاندار بازار سرمایه انتخاب کردند و وی تصدی سازمان بورس و اوراق بهادار را بر عهده گرفت.

در دوره اول مدیریت شاپور محمدی در سازمان بورس  و اوراق بهادار بیش از ۴۵ اقدام ضروری با هدف توسعه بازار انجام صورت گرفت.  برقراری حداعتباری، بروز رسانی سامانه معاملات، ثبت سفارش با روش بوک بیلدینگ، نحوه بازگشایی و توقف نمادها و کاهش زمان فرآیند آن، بهره برداری از صندوق های جدید، راه اندازی معاملات آپشن، راه اندازی معاملات الگوریتمی، راه‌اندازی معاملات آتی سبد سهام، تدوین لایحه بازار سرمایه و ارتقای جایگاه ایران در آیسکو از مهم ترین اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار طی دو سال اخیر است.


ثبت نظر

ارسال