کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران اولین مجمع الکترونیک ایران را برگزار کرد

نمایه بانک : دیروز مجمع عمومی سالیانه کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران منتهی به سال مالی ۱۳۹۷/۰۹/۳۰ به‌عنوان اولین مجمع الکترونیک ایران برگزار شد.
  • سه شنبه 21 اسفند 1397 ساعت 0:3

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از کانون نهادهای سرمایه گذاری ، این مجمع با حضور ۶۶ عضو از ۸۸ عضو دارای حق رای در هتل تهران برگزار شد که از این تعداد ۲۰ عضو کانون از طریق سامانه الکترونیکی در مجمع حضور داشتند و ۱۸ عضو (از ۲۰ عضو) هم در رای‌گیری‌های الکترونیک مشارکت کردند.
این سامانه به‌همت کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، گروه دانش شاخص بازار سرمایه و شرکت دانش‌بنیان آویسا توسعه یافته است. لازم به ذکر است برگزاری مجمع به‌صورت الکترونیک به تایید سازمان بورس و اوراق بهادار نیز رسیده بود و نماینده سازمان در مجمع دیروز حضور داشت.
علاوه بر امکان مشاهده آنلاین مجمع، از دیگر مزایای استفاده از چنین سامانه‌ای می‌توان به امکان حضور سهامداران از راه دور، امکان مشارکت سهامداران خرد در تصمیم‌گیری‌های مجامع، شفافیت بیشتر و امکانات گزارشگری اشاره کرد. این سامانه امکان حضور همزمان صد هزار سهامدار را فراهم می‌کند.

کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران برای اولین بار در ایران مجمع عمومی سالیانه خود را با رأی‌گیری الکترونیکی و بصورت آنلاین برگزار نمود، این جلسه در روز دوشنبه مورخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ در هتل بزرگ تهران (ابتدای خیابان مطهری)، باپخش سرود ملی ایران آغاز و پس از انتخاب هیئت رئیسه و استقرار در جایگاه اختصاصی، با کلیپی از عکسهای فعالیت کانون در سال مالی گذشته و همچنین ارائه پاورپوینیتی از عملکرد هیئت مدیره توسط دبیر کل کانون؛ دکتر سعید اسلامی بیدگلی ادامه یافت.

از آنجا که برای اولین بار در کشور رای‌گیری مجمع بصورت الکرونیک برگزار می‌گردید در ابتدا از تمامی اعضا خواسته شد که نوع رأی‌دهی خود را مشخص نماید و کسانیکه با حضور فیزیکی رأی‌دهی الکترونیک را انتخاب کردند با در اختیار قرار دادن اینترنت و همچنین کلیپ آموزشی توانستند رأی خود را صادر نمایند.

حدودا یک سوم شرکت‌کنندگان از  رأی‌دهی الکترونیکی استقبال نمودند و از این طریق به انتخاب حسابرس، بازرس قانونی و روزنامه رسمی و همچنین تعیین حق‌الزحمه‌های حسابرس و اعضأ هیئت مدیره و… پرداختند که نتیجه آرا را می‌توانید در لینک ذیل مشاهده نمائید

نتیجه آرا مجمع ۹۷ کانون نهادهای سرمایه‎‌گذاری ایران 

از آنجاکه همزمان با برگزاری این مجمع، بصورت آنلاین پخش انجام می‌گردید، لینک آن در صفحات مجازی مربوط به کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران بلافاصله با شروع به اشتراک گذاشته شد تا دیگر اعضاء و یا کسانیکه موفق به حضور در مکان برگزاری مجمع نشدند بتوانند از راه‌دور در جریان لحظه به لحظه وقایع قرار گرفته و همچنین افراد واجد شرایط رأی خود را صادر نمایند.

شایان ذکر است نماینده سازمان بورس اوراق بهادار در مجمع کانون نهادهای سرمای‌گذاری ایران حضور داشتند و  برگزاری مجمع به‌صورت الکترونیک از پیش به تأیید این سازمان رسیده بود.

کانون از گروه دانش شاخص بازار سرمایه و شرکت دانش‌بنیان آویسا که جهت راه‌اندازی این مجمع و برقراری سامانه الکترونیک کانون را یاری نمودند، تشکر و قدردانی نمود.

 

 


ثبت نظر

ارسال