ابلاغ «آیین نامه اجرایی ماده (۵) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه» و دستورالعمل آن

نمایه بانک : بیمه مرکزی «آیین نامه اجرایی ماده (۵) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه» منضم به دستورالعمل بندهای (ت)، (ث) و (ج) ماده (۲) این آیین نامه را جهت اجراء به شرکت های بیمه ابلاغ کرد.
  • چهارشنبه 6 تیر 1397 ساعت 17:30

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، نظر به اینکه مهلت مقرر در ماده (۵) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه برای اخذ مجوز فعالیت، در تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۲۹ به اتمام می رسد، تمام شرکت های بیمه متقاضی اخذ مجوز فعالیت در رشته بیمه شخص ثالث مکلفند ظرف مدت یک هفته از تاریخ این ابلاغیه، درخواست خود منضم به مدارک و مستندات لازم به شرح مندرج در دستورالعمل فوق را به بیمه مرکزی ارسال نمایند.
لازم به ذکر است، هیات عامل بیمه مرکزی در جلسه مورخ ۱۳۹۷/۰۲/۲۳ دستورالعمل بند های (ت)، (ث) و (ج) ماده (۲) آیین نامه اجرایی ماده (۵) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه را مشتمل بر ۳ ماده تصویب کرد که بر این اساس،شرکت‏های بیمه متقاضی اخذ مجوز فعالیت در رشته بیمه شخص ثالث باید درخواست خود را منضم به مدارک و مستندات لازم برای احراز شرایط زیر به معاونت طرح و توسعه ارائه نمایند.
معاونت طرح و توسعه در این دستور العمل مکلف است احراز شرایط بندهای (الف)،(ب) و(پ) ماده (۲) آیین نامه و بندهای (۱-۲) و (۱-۳) ماده (۱) این دستورالعمل را از معاونت نظارت و احراز شرایط بند (۱-۱) ماده (۱) این دستورالعمل را از مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات استعلام ‏نماید. معاونت نظارت و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات مکلفند حداکثر ظرف ده روز از تاریخ استعلام، نظر خود را در خصوص موارد فوق‌الذکر به معاونت طرح و توسعه اعلام نمایند.
طبق ماده (۳) این دستور العمل، معاونت طرح و توسعه پس از تکمیل کلیه مدارک و مستندات موضوع این دستورالعمل، مراتب را جهت اتخاذ تصمیم در هیأت عامل گزارش می‏ نماید. پس از طرح موضوع در هیات عامل، نظر بیمه مرکزی در مهلت مقرر در آیین نامه به صورت مکتوب به شرکت بیمه متقاضی اعلام می شود.


ثبت نظر

ارسال