رییس کل بیمه مرکزی: ابزارهای مالی اسلامی نسخه نجات بخش اقتصاد ماست

نمایه بانک : بسیاری از ابزارهای نوین مالی ریشه در اقتصاد اسلامی دارد و باید با نگاه ویژه به این ظرفیت ها، مسائل اقتصادی کشور را ساماندهی کنیم.
  • دوشنبه 12 آذر 1397 ساعت 2:26

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، دکتر غلامرضا سلیمانی که در چهارمین همایش انجمن مالی اسلامی، سخن می گفت ضمن اعلام این مطلب افزود: ابزارهای مالی اسلامی، مترقی و نوگرایانه محسوب می شود و خوشبختانه فعالیت های متعارف بیمه ای در چارچوب قوانین دین مبین اسلام است.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به تنوع مذاهب اسلامی به ضرورت بهره مندی تمامی مذاهب اسلامی از ظرفیت های صنعت بیمه، تاکید کرد: فعالیت های بیمه ای باید به گونه ای طراحی شود که تمام بخش های جامعه و هموطنان اهل تسنن نیز بتوانند با نگاه فقهی از محصولات بیمه ای بهره مند شوند.

دکتر سلیمانی با تشریح وضعیت بیمه های تکافل در کشورهای اسلامی از این نوع بیمه به عنوان یک فعالیت بیمه ای نزدیک به تعاون، یاد کرد و گفت: مشارکت در سود و زیان از ویژگی های بیمه تکافل است که می تواند در کشور ما نیز توسعه پیدا کند.

رییس شورای عالی بیمه با ابراز خرسندی از تایید شورای فقهی سازمان بورس در خصوص پذیرش موضوع بهادارشدن اوراق ریسک های بیمه ای، خاطرنشان کرد: بعد از تحریم های اقتصادی شرایط را به گونه ای طراحی کردیم که ریسک های اتکایی را به داخل کشور منتقل کنیم که این امر تعامل با بازار سرمایه داخلی را می طلبد.

وی افزود: بازیگران امروز عرصه اقتصادی دیگر بازیگران سنتی نیستند و کسانی می توانند سهم بزرگی از بازار سرمایه را به خود اختصاص بدهند که قواعد استفاده از ابزارهای نوین مالی را بلد باشند.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان این نکته که برخی از شرکت های بیمه توسط بانکها تاسیس شده اند، گفت: سپرده گذاری صنعت بیمه در بانک ها به دلیل خاصیت نقدشوندگی سپرده ها قابل قبول است اما به دلایل تورمی، سپرده گذاری کامل منابع بیمه ای در بانک ها مخاطراتی را به دنبال دارد.

سلیمانی تصریح کرد: صنعت بیمه به خاطر ایجاد تعهدات آینده برای بیمه گذاران باید به فکر تولید ارزش افزوده باشد و به همین دلیل باید به بازارهای متنوع سرمایه ورود کند.

رییس کل بیمه مرکزی در پایان با تشکر از "انجمن مالی اسلامی ایران" که میزبانی همایش را بر عهده داشت از آمادگی صنعت بیمه برای مشارکت در خصوص استفاده از ابزارهای مالی اسلامی خبر داد.

شایان ذکر است چهارمین همایش مالی اسلامی هم اکنون با حضور رییس کل بیمه مرکزی، قائم مقام بانک مرکزی، آیت الله تسخیری و مقامات اقتصادی و فقهی در دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است.


ثبت نظر

ارسال