آیین رونمایی از تمبر یادبود بیمه در جشن چهل سالگی انقلاب / گزارش رئیس کل بیمه مرکزی در جشن چهل سالگی انقلاب ؛

شرکت های بیمه ای باید در بازار سرمایه ورود کنند / امیدواریم با تمرکز بر آموزش بیمه به نونهالان در مدارس ضریب نفوذ بیمه افزایش یابد...

نمایه بانک : سلیمانی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، ماموریت بیمه مرکزی را نظارت بر عملکرد بیمه‌گران و صیانت از حقوق بیمه گذاران دانست و از افزایش ملموس ضریب نفوذ بیمه در چهل سال گذشته ابراز خرسندی کرد. دکتر سلیمانی در این نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و به مناسبت چهل سالگی انقلاب برگزار شد در خصوص مباحث نظارتی که از وظایف بیمه مرکزی است بیان داشت : بررسی فعالیت شرکت های بیمه ای از ماموریت های جدی این نهاد ناظر است و نهادهای دیگری که بر اساس قانون در زمینه بازرسی از شرکت‌ها مجوز دارند ، می توانند به رسالت شفاف‌سازی کمک کنند. چرا که کلید واژه اصلی بیمه مرکزی در ارتباط با شرکتهای بیمه "تعامل" است و خوشبختانه در بیمه مرکزی به دنبال تصدی‌گری بیشتر نیستیم و به همین خاطر از انجمن ها کانون های صنفی و سندیکای بیمه گران حمایت می کنیم.
  • سه شنبه 16 بهمن 1397

خبرنگار : نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، دکتر سلیمانی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و به مناسبت چهل سالگی انقلاب برگزار شد در خصوص مباحث نظارتی که از وظایف بیمه مرکزی است بیان داشت : بررسی فعالیت شرکت های بیمه ای از ماموریت های جدی این نهاد ناظر است و نهادهای دیگری که بر اساس قانون در زمینه بازرسی از شرکت‌ها مجوز دارند ، می توانند به رسالت شفاف‌سازی کمک کنند. چرا که  کلید واژه اصلی بیمه مرکزی در ارتباط با شرکتهای بیمه  "تعامل"  است و خوشبختانه در بیمه مرکزی به دنبال تصدی‌گری بیشتر نیستیم و به همین خاطر از انجمن ها کانون های صنفی و سندیکای بیمه گران حمایت می کنیم.


وی با اشاره به اصلاح آیین نامه ۶۰ در شورای عالی بیمه گفت: به دلیل تورم موجود ، شرکت های بیمه باید بدانند که در صورت سرمایه گذاری بخش اعظم دارایی های خود در بانکها  ممکن است در صورت بروز خسارات با بحران نقدینگی مواجه شوند. به همین جهت لازم است که شرکت های بیمه در بازار سرمایه ورود کنند  و نهاد ناظر نیز زمینه‌هایی را فراهم کرده تا شرکت‌های بیمه با ورود به بازارسرمایه از توانگری مالی مناسب تری بهره مند شوند.


دکتر سلیمانی در پاسخ به پرسشی درباره اصلاح قانون بیمه شخص ثالث گفت: قانون به صراحت این تکلیف را بر عهده ما گذاشته که تا پایان برنامه ششم بحث ویژگی های راننده با همراه خودرو را به نتیجه برسانیم. با این مصوبه رانندگان کم ریسک از تخفیف های بالاتر بیمه‌ای برخوردار خواهند شد.


رئیس کل بیمه مرکزی  در پاسخ به خبرنگاری که درباره دخالت بیمه ایران در انجام امور نظارتی بیمه مرکزی پرسشی را مطرح کرد بیان داشت : درست است که شرکت بیمه ایران از پیشکسوتان صنعت بیمه است  و جزو سرمایه های  صنعت بیمه شمرده می شود ولی به لحاظ  نقش و جایگاه نظارتی و آیین نامه هیچ تفاوتی با شرکت‌های خصوصی ندارد و سهم سی و سه درصد این شرکت در بازار بیمه، حقی  برای نظارتگر بودن بیمه ایران  ایجاد نمی کند.


رئیس شورای عالی بیمه نرخ های غیر واقعی از سوی بخشی از صنعت بیمه را جزو آسیب های صنعت بیمه عنوان کرد و گفت : به جز بیمه شخص ثالث،  در سایر رشته های بیمه ای تعرفه مطرح متقن نیست و بیمه مرکزی در بخش اتکایی فقط پوششهای را تعهد خواهد کرد که نرخ و شرایط آن منطقی و واقعی باشد.


 
سلیمانی در پاسخ به پرسشی در زمینه میزان حمایت بیمه مرکزی از نهادهای مردمی و NGO ها که بتوانند از حقوق بیمه گذار دفاع کنند بیان داشت : اموری که به نوعی تصدی گری به شمار می رود باید توسط نهاده های مردمی و انجمن ها انجام شود از جمله اجرای برخی آزمون ها و گزینش ها و حتی به نظر می رسد که باید ارزیابان از شرکت های بیمه جدا شوند و به طور مستقل کار خود را انجام دهند . و به نظر می رسد به انی ترتیب بهتر بتوانند از حقوق خسارت دیدگان دفاع کنند .

وی در ادامه افزود : در حال حاضر کانون ارزیابان تشکیل شده است و بیمه مرکزی در جلسه ای که با این کانون  داشت حمایت خود را اعلام کرد .

 

وی درخصوص  میزان حق بیمه شخص ثالث در سال آینده گفت : در رشته بیمه شخص ثالث و همچنین درمان تکمیلی ضریب خسارت معمولا بالای ۱۰۰ درصد است که این موضوع نیاز به بررسی و اصلاح دارد و ما به دنبال نرخ های متناسب تر و واقعی هستیم تا هم مردم از خدمات بیمه ای رضایت داشته باشند و هم شرکت های بیمه دچار آسیب نشوند.


رئیس کل بیمه ضرورت استقرار نرم افزار جامع اطلاعاتی در صنعت بیمه را اینگونه مطرح کرد : در دنیای امروز مساله فروش مویرگی جایگزین فرایند سنتی فروش شده است  و استارتاپ ها می توانند در این زمینه ظرفیت  خود را افزایش دهند . شرکت‌های بیمه نیز باید بدانند که بدون استفاده از تکنولوژی های به روز  با مشکلات بسیاری  روبه‌رو خواهند شد. توسعه شبکه فروش بیمه  نیاز به توسعه و  تقویت استارت آپ ها دارد.


دکتر غلامرضا سلیمانی دستاورد  ۴۰ ساله صنعت بیمه پس از انقلاب را ، رشد ملموس شاخص های بیمه دانست و گفت : در زمینه توسعه بیمه کارهای مهمی انجام شده است و شاخص بیمه رشد داشته ، اما کافی نیست چرا که هنوز ظرفیت های بیشتری در صنعت بیمه وجود دارد.

 

آیین رونمایی از تمبر یادبود بیمه به مناسبت چهل سالگی انقلاب 

همچنین در پایان این نشست خبری ، رونمایی از تمبر یادبود بیمه در چهل سالگی انقلاب انجام شددکتر غلامرضا سلیمانی در آیین رونمایی از نخستین تمبر ویژه بیمه در کشور، اظهار امیدواری کرد با تکیه بر فرهنگ سازی و تمرکز بر مباحث بیمه ای در مدارس و سطح جامعه، ضریب نفوذ بیمه افزایش پیدا کند.
بر اساس این گزارش در آیین رونمایی از این تمبر، اعضای هیات عامل، خبرنگاران حوزه بیمه و فعالان این صنعت نیز حضور داشتند.

گفتنی است این تمبر دو زبانه در تیراژ دویست هزار قطعه منتشر و از سوی شرکت پست توزیع خواهد شد.

 


ثبت نظر

ارسال