احساس نیاز و رضایت مردم از بیمه بهترین تبلیغ به شمار می رود/

اهرم تبلیغات صنعت بیمه تسهیل فرآیند پرداخت است

نمایه بانک : دکتر غلامرضا سلیمانی در بازدید از شرکت بیمه نوین با ابراز خرسندی از فعالیت های درخشان بخش خصوصی و همچنین اعلام این مطلب، افزود: پرهیز از ارائه نرخ های غیر فنی و روند صعودی ذخیره گیری در شرکت های بیمه می تواند میزان شکنندگی صنعت بیمه را به حداقل برساند.
  • دوشنبه 21 بهمن 1398 ساعت 15:30

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، رئیس کل بیمه مرکزی، شاخص های جوانی، انگیزه و تحصیلات مرتبط را در کنار تجارب متخصصان بیمه ای، ظرفیت ارزشمندی برای شرکت بیمه نوین توصیف کرد و گفت: برنامه ریزی منسجم و ساز و کار هوشمندانه در بخش های گوناگون نظیر نظارت، فرایند صدور و پرداخت و همچنین تدوین استراتژی مدیریت یکپارچه می تواند زمینه های رشد شرکت بیمه را فراهم کند.

 

وی انتخاب موارد کنترل شده ریسک را از جمله راهکارهای توانمندسازی شرکت‌های بیمه دانست و اظهار داشت: انتخاب پرتفوی مناسب از سوی شرکت‌ های بیمه می‌تواند ضریب سودآوری این شرکت ها را بالا ببرد چرا که پوشش ریسک های کنترل شده خسارات کمتری را به دنبال دارد.

 

وی از صنعت بیمه به عنوان یکی از پیچیده‌ترین صنایع نام برد و تاکید کرد به رغم این پیچیدگی های فنی، محصولات بیمه ای باید در قالب ساده ترین و آسان ترین شکل ممکن به مردم ارائه شود.

 

رئیس شورای عالی بیمه در همین راستا افزود: مرحله پرداخت خسارت مهمترین و حساسترین بخش فرایند بیمه محسوب می شود و شرکت های بیمه باید با سرعت و دقت در این مرحله، زمینه رغبت شهروندان را برای خرید بیمه نامه فراهم کنند.

 

دکتر غلامرضا سلیمانی افزود: زمانی می توانیم به افزایش ضریب نفوذ بیمه به خصوص در رشته بیمه های زندگی امیدوار باشیم که شفافیت را سرلوحه عملیات بیمه گری قرار دهیم.

 

وی تصریح کرد: بیمه گذار حق دارد تا از آخرین وضعیت بیمه نامه خود مطلع باشد و حتی از شیوه های سرمایه گذاری شرکت بیمه خبر داشته باشد.

 

دکتر غلامرضا سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به اهمیت ارتباط تنگاتنگ دو مقوله اطلاع رسانی و بیمه گری اشاره کرد و گفت: محصولات بیمه‌ای باید به نیازهای اولیه شهروندان تبدیل شود و در سبد کالاهای ضروری شان قرار بگیرد.

 

وی با تاکید بر ضرورت نوآوری در اطلاع رسانی بیمه‌ای، از روابط عمومی های صنعت بیمه خواست تا صدای این صنعت را به گوش مردم برسانند.

 

دکتر غلامرضا سلیمانی در همین راستا خاطرنشان کرد: اهرم تبلیغات صنعت بیمه تسهیل فرآیند پرداخت خسارات است و تمامی فعالان صنعت بیمه باید به این نکته مهم توجه داشته باشند.

 

وی در پایان از راه اندازی شبکه فروش مویرگی محصولات بیمه‌ای و همچنین توجه به منطق حاکم بر عملیات بیمه‌ای به عنوان راهکارهای توسعه شرکت‌های بیمه یاد کرد.

 

گفتنی است در پایان این نشست از "سامانه فروش الکترو بیمه نوین" در حضور رئیس کل و اعضای هیئت عامل بیمه مرکزی و همچنین مدیران و کارکنان شرکت بیمه نوین رونمایی شد.

 


ثبت نظر

ارسال