بیمه شخص ثالث از رشته های زیان ده صنعت بیمه است؛

رئیس کل بیمه مرکزی از بخشودگی جرایم بیمه ای خبر داد

نمایه بانک : از اول بهمن 98 طرح بخشودگی جرائم بیمه ای دارندگان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها به اجرا در می آید. همچنین بیمه ایران مبلغ سه میلیارد تومان به عنوان هدیه به افراد فوتی و مصدومی در حادثه کرمان پرداخت خواهد کرد.
  • دوشنبه 23 دی 1398 ساعت 15:19

خبرنگار: نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، بازه زمانی بخشودگی جرائم بیمه نامه شخص ثالث برای راکبان موتور سیکلت سه ماه و برای دارندگان خودرو به مدت یک ماه خواهد بود. انجام بیمه شخص ثالث امری اجباری بوده چرا که تردد بدون پوشش بیمه ای توسط خودروها و موتورسیکلت ها امنیت روانی و سلامت جانی مردم را به خطر می اندازد.

 

دکتر سلیمانی از دارندگان خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه خواست با استفاده از این فرصت بخشودگی، نسبت به تهیه بیمه نامه شخص ثالث وسیله نقلیه خود اقدام کند. نرخ خسارات بیمه شخص ثالث  ۱۱۴ درصد است و رشته بیمه شخص ثالث از رشته‌های زیان‌ ده صنعت بیمه به حساب می آید که رقم قابل توجهی نیز محسوب می‌شود.

 

رئیس کل بیمه مرکزی ، ضمن تسلیت دوباره به مناسبت شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام و همچنین حادثه هوایی بویینگ به تلاش‌های دولت برای کاهش آلام مردم اشاره کرد و گفت : بی‌تردید نظام تمامی تلاش خود را برای التیام درد بازماندگان این حادثه به کار خواهد بست.

 

وی در خصوص رقم دقیق خسارت وارده در حادثه هواپیما بیان داشت به دلیل تفاوت ارقام مربوط به دیات و پرداخت خسارات بدنی در کشورهای مختلف هنوز نمی‌توان رقم دقیق خسارات وارده را ارزیابی کرد.

 

سلیمانی پرداخت خسارت به قربانیان حادثه کرمان را از مصادیق مسئولیت پذیری اجتماعی صنعت بیمه دانست و گفت : تشییع کنندگان پیکر پاک شهید سردار سلیمانی بدون دریافت ریالی حق بیمه از سوی شرکت بیمه ایران مشمول پوشش محدود بیمه ای قرار گرفته بودند که برای این حدود 60 نفر از جان باختگان ،  پس از هماهنگی با استانداری، مبالغی به خانواده قربانیان و همچنین مصدومان این حادثه پرداخت خواهد شد. در این نوع مراسم تعهدی از سوی شرکت‌های بیمه وجود نداشته و در این شرایط پرداختی هم برای آنها الزامی نیست.

 

وی با تشریح آخرین وضعیت حوادث طبیعی و آمار و ارقام خسارات، ایران را به عنوان یک منطقه حادثه‌خیز قلمداد کرده و صندوق حوادث بیمه همگانی را یک حرکت بزرگ ملی نامید و گفت: با رفع اشکالات قانونی تأسیس این صندوق که توسط دولت روی آن کار کارشناسی انجام شده ، توسط شورای نگهبان نیز به تصویب برسد.

 

سلیمانی گفت: در حال حاضر از ۲۲ میلیون خودرو که در کشور وجود دارد، ۲۰ میلیون آنها بیمه هستند  و ۱۰ درصد باقی‌مانده دیگر آنها بیمه نیستند.به همین جهت آنهایی که بیمه ندارند،از اول بهمن‌ماه سه ماه فرصت دارند با مراجعه و پیگیری موضوع بیمه ثالث را دریافت کنند که جرائم آنها نیز بخشیده خواهد شد. همچنین حدود ۹ میلیون موتورسیکلت در حال تردد داریم که بیمه ثالث ندارند که برای آنها نیز فرصت سه ماهه ای در نظر گرفته شده که از اول بهمن‌ماه برای دریافت بیمه ثالث می توانند مراجعه کنند.

 

سلیمانی در رابطه با بخشودگی جرائم بیمه ثالث به مشمولیت ماشین‌آلات کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که این ماشین‌آلات حادثه‌افرین هستند با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی انجام شده صاحبان این دستگاه‌ها نیز از ابتدای بهمن‌ماه به مدت سه ماه می‌توانند برای بیمه ثالث مراجعه کرده و اگر تاکنون بیمه نبودند نیز مشمول جریمه نخواهند شد.

 

 


ثبت نظر

ارسال