سند برنامه مشترک همکاری بیمه ای ایران و افغانستان امضا شد

نمایه بانک : برنامه مشترک تقویت همکاری در عرصه های گوناگون بیمه ای و تبادل دانش و تجربه با هدف تعاملات تخصصی و فنی بین المللی بیمه در چارچوب قوانین و مقررات ملی بین دو کشور ایران و افغانستان به امضا رسید.
  • سه شنبه 9 مهر 1398 ساعت 11:13

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، سند همکاری با حضور دکتر غلامرضا سلیمانی رئیس کل و رئیس امور عمومی بیمه‌ ای جمهوری اسلامی افغانستان به امضا رسید و طرفین بر تقویت همکاری های فنی و بین المللی بین دو کشور تاکید کردند.

در آیین امضای این برنامه مشترک، دکتر غلامرضا سلیمانی با برشمردن زمینه‌های غنی فرهنگی دو کشور ایران و افغانستان از ایجاد بستر لازم همکاری برای تاسیس شرکت‌های بیمه و بیمه اتکایی با سرمایه‌گذاری مشترک دو کشور خبر داد.

رئیس کل بیمه مرکزی با تشریح توانمندی های صنعت بیمه کشور و آخرین دستاوردهای این صنعت، اظهار داشت: ارتقای صنعت بیمه در افغانستان و ایران از برنامه های جدی اقتصادی به شمار می رود و همکاری و تبادل تجربه و اطلاعات در زمینه های گوناگون نظیر علم آمار بیمه، روش های سرمایه گذاری منابع و ذخایر و همچنین شیوه های نظارتی می تواند نقشه راه توسعه ای را برای دو کشور هموار کند.

دکتر سلیمانی با اعلام آمادگی انعقاد یک تفاهم نامه جامع در حوزه های مختلف همکاری بیمه ای به ظرفیت های بسیار رشته بیمه های زندگی در کشور اشاره کرد و گفت: همگانی سازی و افزایش ضریب نفوذ بیمه های عمر در جامعه از برنامه های اصلی نهاد ناظر و صنعت بیمه کشور ما به حساب می آید که با تکیه بر تجارب داخلی و بین المللی این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی با مترقی خواندن قانون تاسیس بیمه مرکزی به تشریح ساختار نهاد ناظر در ایران پرداخت و اعلام کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون خودرو در کشور تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار دارد و ۱۵ میلیون نفر نیز از پوشش بیمه‌های تکمیلی استفاده می کنند که این آمار در خصوص پوشش بیمه های زندگی به رقمی در حدود ۱۸ میلیون نفر می رسد.

شایان ذکر است که در این برنامه مشترک نسبت به توسعه همکاری و مساعدت های تکنیکی، بهره گیری از فناوری اطلاعات، ارتقای دانش فنی و تخصصی کارشناسان اداری و متخصصین بیمه‌ای با برگزاری هم اندیشی ها، سمینار ها، دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی، تاکید شد.

در این نشست همکاری،" الحاج محمد موسی کاموی" _ رئیس عمومی امور بیمه های وزارت مالیه جمهوری اسلامی افغانستان_ با ابراز خرسندی از آمادگی بیمه مرکزی ایران برای همکاری با کشور متبوعش،گفت: دو کشور ایران و افغانستان مشترکات فرهنگی و تاریخی بسیاری دارند که می توان با تکیه بر آن تعاملات مرتبط با صنعت بیمه را در فضای مطلوب، دنبال کرد.

وی با تشریح گزارشی از دستاوردها و عملکرد صنعت بیمه افغانستان، اظهار داشت: ایجاد فرصت های کاری مشترک شرکتهای بیمه افغان با شرکت‌های بیمه ایرانی و تسهیل فرایند صدور مجوزهای لازم برای تاسیس شرکت های بیمه، بیمه اتکایی، نمایندگی و دفاتر ارتباطی، در چارچوب قوانین جاری دو کشور می تواند فصل جدید را در همکاری و رشد صنعت بیمه ایران و افغانستان رقم بزند.


ثبت نظر

ارسال