ترکیه آماده مقابله به مثل با تعرفه های آمریکا است

نمایه بانک : وزیر امور خارجه ترکیه گفت: آنکارا آماده مقابله به مثل با واشنگتن در برابر سیاست تعرفه ای ترامپ با اعمال محدودیت بر روی کالاهای وارداتی آمریکایی است.
  • چهارشنبه 16 خرداد 1397 ساعت 20:0

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایبنا به نقل از اسپوتنیک، «مِولوت کاوسوگلو» وزیر خارجه ترکیه گفت: آنکارا آماده مقابله به مثل در مقابل تعرفه های فولاد و آلومینیوم آمریکا با اعمال محدودیت بر روی واردات کالاهای آمریکایی است.

وی در مصاحبه ای با شبکه ان تی وی گفت: روابط تجاری خود با آمریکا را مورد بررسی قرار داده ایم. تعرفه های وضع شده از سوی ایالات متحده در حال نگران کردن صنعت ما است و اگر بخواهیم اقدامات مقابله به مثل علیه آمریکا وضع کنیم، ایالات متحده بیشتر از ما ضرر خواهد کرد؛ زیرا واردات ما از آمریکا بیشتر از صادرات ما است.

در همین حال «کاوسوگلو» و «مایک پامپئو» همتای آمریکایی او در روز دوشنبه در مورد فشار بر روی روابط آمریکا و ترکیه از قبیل وضع تعرفه بر روی فولاد و آلومینیوم که توسط دونالد ترامپ اعمال شده به بحث و گفتگو نشستند.  

بر همین اساس، آمریکا ۲۵ درصد تعرفه بر روی فولاد وارداتی و ۱۰ درصد تعرفه بر روی آلومینیوم وارداتی وضع کرده که منجر به خشم همپیمانان واشنگتن از قبیل اتحادیه اروپا، کانادا، مکزیک و چین شده است.

بر پایه این گزارش، جنگ تجاری آمریکا با جهان به عنوان یکی از موضوعات داغ دنیای امروز مطرح است.

ثبت نظر

ارسال