افزایش حداقل سطح دستمزد در آمریکا از سال آینده

نمایه بانک : در سال ۲۰۱۹ حداقل سطح دستمزد در ۲۰ ایالت آمریکا افزایش خواهد یافت.
  • یکشنبه 9 دی 1397 ساعت 11:49

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ، به نقل از فاکس بیزینس، موسسه سیاست گذاری اقتصادی آمریکا اعلام کرده است دستکم ۵.۳ میلیون نفر در سراسر آمریکا از این افزایش منتفع خواهند شد. این افزایش دستمزد در ایالت‌های مختلف متفاوت و از ۹۰ دلار تا ۱۳۰۰ دلار افزایش را در بر خواهد گرفت.

بر این اساس، بالاترین دستمزد ساعتی در بین ایالت‌های آمریکا متعلق به ایالت های کالیفرنیا و واشنگتن با حداقل دستمزد متوسط ۱۲ دلار در هر ساعت خواهد بود. در بین شهرهای ایالت کالیفرنیا، شهرهای " لوس التوس"، "ریچموند"، " سن خوزه"، "سن متئو" و سانتا کلارا با حداقل دستمزد ۱۵ دلار در هر ساعت صدرنشین هستند. در واشنگتن، شهر سیاتل، مرکز این ایالت با حداقل سطح دستمزد ۱۶ دلار در هر ساعت رکورددار است.

در ایالت نیویورک نیز حداقل دستمزد از ۱۰.۴ دلار در هر ساعت به ۱۱.۱ دلار افزایش خواهد یافت هرچند که حداقل سطح دستمزد در شهر نیویورک ۱۵ دلار در هر ساعت خواهد بود.

به جز این سه ایالت، در ایالت‌های آلاسکا، آریزونا، نیومکزیکو، آرکانزاس، کلرادو، دلاور، فلوریدا، مین، ماساچوست، میشیگان، مینه سوتا، مونتانا، نیوجرسی، اوهایو، رود ایلندز، داکوتای جنوبی و ورمونت نیز حداقل سطح دستمزدها افزایش خواهد یافت.  

بازار کار آمریکا با نرخ بیکاری ۳.۹ درصد در وضعیت اشتغال نسبتا کامل قرار دارد. بهبود شرایط بازار کار فضا را برای افزایش نرخ دستمزد مهیا کرده است که خود می‌تواند به رسیدن تورم به سطح ۲ درصدی هدف گذاری شده توسط بانک مرکزی آمریکا کمک کند.

 


ثبت نظر

ارسال