رشد اقتصادی کانادا کاهش می‌یابد

نمایه بانک : به دلیل افزایش نرخ بهره و کاهش بهای نفت، رشد اقتصادی کانادا در سال آینده کاهش خواهد یافت.
  • یکشنبه 9 دی 1397 ساعت 15:23

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ، به نقل از سی بی سی، اقتصاد کانادا سال ۲۰۱۸ را با عملکردی فراتر از حد انتظار پشت سر گذاشت به گونه‌ای که نرخ بیکاری به پایین ترین سطح ۴۰ سال اخیر رسید و رشد اقتصادی به سه درصد رسید. با این حال به نظر می‌رسد که سال آینده، سال سختی برای اقتصاد کانادا خواهد بود. دولت کانادا در گزارشی پیش بینی کرده است رشد اقتصادی سال ۲۰۱۹ کانادا به دو درصد کاهش یابد.

علاوه بر کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی، ریزش اخیر در بازارهای مالی، بریگزیت و بی ثباتی در عرصه سیاسی آمریکا که بزرگ‌ترین شریک تجاری کانادا محسوب می‌شود از جمله عواملی هستند که بر روی رشد اقتصاد کانادا تاثیر منفی خواهند داشت. جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در مصاحبه با نشریه " کندین پرس" گفت: همیشه چرخه‌ها تکرار می ‌شوند و به نظرم جنگ تجاری آمریکا و چین برای اقتصاد جهانی پیامدهای منفی خواهد داشت.

مت استوارت، کارشناس اقتصادی کانادا گفت: مشکلات بالقوه موجود در اقتصاد کانادا شامل بدهی بالای خانوارها و افزایش نرخ بهره هستند. مدت زیادی از آخرین باری که درگیر رکود شدیم گذشته است و اکنون نیز بیشتر اخبار مثبت هستند اما شمار ریسک ها رو به افزایش است.

چند هفته پیش دولت کانادا با هدف تشویق سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در این کشور اعلام کرد نرخ مالیات را کاهش خواهد داد. با این حال اقتصاددانان منتظر شروع سال جدید هستند تا ببینند لایحه جدید دولت تا چه میزان در افزایش میل اتباع خارجی به سرمایه گذاری در کانادا موثر خواهد بود.

 


ثبت نظر

ارسال