تحریم‌ها اثر خود را نشان خواهد داد/ در اقتصادمان باید آرایش جنگی بگیریم

نمایه بانک : معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه کشور وارد یک جنگ اقتصادی شده است گفت که در چنین شرایطی ما هم باید در اقتصادمان یک آرایش جنگی بگیریم.
  • سه شنبه 26 تیر 1397 ساعت 12:16

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ، حسین میرشجاعیان امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال ایسنا در مورد احتمال بروز تورم در ماه‌های پیش رو اظهار کرد: برای حجم نقدینگی موجود باید تصمیماتی بگیریم. در کشور ما حجم نقدینگی هر ۵ سال دو برابر می شود که این می‌تواند باعث ایجاد تورم شده و به اقتصاد آسیب بزند.

وی ضمن اشاره به اینکه چالش‌های پیش روی ما چالش‌های کوچکی نیستند ادامه داد:  ما پیشنهادات خوبی برای مواجه با چالش‌های پیش رو داریم.

میرشجاعیان با بیان اینکه از الان باید خود را برای تحریم ماه‌های آینده آماده کنیم گفت: امیدوارم از تصمیم‌های عجولانه فاصله بگیریم و شوک را درست بسنجیم. واقعیت این است تحریم ها اثر خود را خواهند گذاشت.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه ما باید در نظام فکری و تغییر رفتار خود تصمیماتی بگیریم ادامه داد: احتمالا در بخش نفت و تورم اثراتی را خواهیم داشت که باید تلاش کنیم این اثرات را کم کنیم چرا که افزایش نرخ ارز افزایش تورم را در پی دارد.

میرشجاعیان با اشاره به استفاده ضعیف دستگاه‌های دولتی از امکانات دولت الکترونیک و اینکه برای هر مجوز ۷ استعلام لازم است گفت: ۴۶ مرجع صدور مجوز داریم که تنها ۱۰ درصد از استعلامات الکترونیکی بوده است که این یعنی مابقی ۹۰ درصد از مراجعین باید کفش آهنین بپوشند و روند طولانی بوروکراسی را طی کنند.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه با بیان اینکه در حالت عادی برای استعلام مجوزها ۲۰۰۰ تبادل اطلاعات وجود دارد اضافه کرد: این در حالی است که این میزان از تبادلات در بستر الکترونیک می تواند به ۴۶ مورد تبدیل شود که صرفه جویی در زمان و هزینه ها را در پی دارد.

 


ثبت نظر

ارسال