الکترونیکی کردن فرآیندها کارآمدترین راه مبارزه با فرار مالیاتی است

بازدید ۳ ساعته وزیر اقتصاد از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی

نمایه بانک : فرهاد دژپسند در دیداری 3 ساعته از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی بازدید کرد. وزیر اقتصاد به همراه جمعی از معاونان، مشاوران و مدیران آن وزارتخانه و همچنین چند تن از صاحب نظران ارشد حوزه اقتصادی و فنآوری اطلاعات، شامگاه پنجشنبه با حضور در محل نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی، در جریان میزان پیشرفت طرحهای سازمان امور مالیاتی کشور در حوزه بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار گرفت.
  • پنجشنبه 27 دی 1397 ساعت 22:0

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از شادا، فرهاد دژپسند در دیداری 3 ساعته از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی بازدید کرد.

بازدید ۳ ساعته وزیر اقتصاد از "نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی" و ارزیابی آخرین وضعیت الکترونیکی فرایند مالیات ستانی، ساعاتی پیش انجام شد. 

 


 

دکتر فرهاد دژپسند در این بازدید ۳ ساعته با اشاره به سرعت تحولات در حوزه  فناوری اطلاعات  تصریح کرد: تحولات در بخش فنآوری اطلاعات خطی نیست بلکه نمایی است. وی تصریح کرد: سریع ترین و کارآمدترین راه برای مبارزه با فساد، به ویژه فرار مالیاتی و شفاف سازی در اقتصاد، الکترونیکی کردن جامع فرایند های مالیات ستانی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم با سرعت تکنولوژی همراه شویم همواره عقب خواهیم ماند.
وزیر اقتصاد پیاده سازی طرح جامع مالیاتی را بعنوان بستری برای سرعت، شفافیت و سلامت اخذ مالیات برشمرد و گفت: این طرح بعنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر در کاهش فساد اداری و افزایش درآمد پاک، می تواند نقش موثری در تسریع کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی داشته باشد.

دژپسند ضمن تاکید بر رفع کاستی ها و ایرادات احتمالی این سامانه، خواستار اخذ و بکارگیری نقطه نظرات و پیشنهادات اصلاحی صاحبنظران مالی و فنآوری اطلاعات  شد. در ادامه این بازدید، بصورت موردی با برقراری ارتباط تلفنی با یکی از مودیان، ابهامات موجود میان مودی و سازمان مالیاتی بصورت عینی مورد بررسی قرار گرفت▫️.
وزیر اقتصاد در نمایشگاه دستاورد‌های طرح جامع مالیاتی از دستاوردهای این طرح در قالب غرفه‌های سامانه نرم‌افزاری یکپارچه مالیاتی(سنیم)، پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی، سامانه عملیات الکترونیک سازمان امور مالیاتی و پیاده‌سازی طرح جامع مالیاتی در ادارات امور مالیاتی بازدید کرد.

در ادامه این بازدید تنی چند از صاحب نظران ارشد اقتصادی و فنآوری اطلاعات همچون دکتر دانش جعفری، دکتر جهانکرد، دکتر کرمانشاه و برخی دبیران و اعضای هسته های اندیشه ورزی  این  وزارتخانه به نقد و بررسی چالشی طرح جامع پرداخته و در خصوص برخی خلاء ها و مشکلات طرح و راهکارهای عملیاتی برای اصلاح آن دیدگاهای خود را ارائه کردند. 

در همین خصوص رئیس، معاونان و مدیران ارشد سازمان امور مالیاتی نیز ضمن تبادل نظر با حاضرین و تشریح برنامه های خود برای توسعه طرح ، متعهد شدند گزارشی جامع در خصوص ارتقای نظام مالیاتی و چگونگی جلب مشارکت حداکثری دستگاه های مرتبط تهیه و برای تسریع در تکمیل مراحل بعدی طرح ، به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارایه کنند.


ثبت نظر

ارسال