تفویض اختیارات وزیر اقتصاد به گمرک در خصوص اقلام مورد نیاز هلال احمر

نمایه بانک : با موافقت و ابلاغ وزیر اقتصاد به گمرک کشور، اقدامات و تسهیلات ویژه‌ای در ترخیص کمک‌های واصله برای هموطنان سیل‌زده در دستور کار قرار گرفت.
  • چهارشنبه 21 فروردین 1398 ساعت 3:31

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از شادا، به دنبال ارسال درخواست و پیگیری گمرک جمهوری اسلامی ایران از وزارت اقتصاد برای تفویض اختیار به این دستگاه در خصوص اجرای مفاد بند «ر» از ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی، وزیر اقتصاد طی نامه ای موافقت خود را به گمرک کشور ابلاغ نمود.

در درخواست گمرک‌ جمهوری اسلامی ایران خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی آمده است:

پیرو وقوع سیل در چندین استان کشور از جمله گلستان، لرستان و استان‌های جنوبی، خسارات مالی فراوانی وارد شده است.

در ادامه این نامه آمده است: با عنایت به اینکه وفق مفاد بند «ر» ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی، اقلام مورد نیازی که به منظور کمک به آسیب‌دیدگان از بلایای طبیعی یا حوادث غیرمترقبه یا سایر وظایف و ماموریت‌های تصریح شده در اساسنامه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وارد می‌شوند، با تشخیص وزارت امور اقتصادی و دارایی از پرداخت حقوق ورودی معاف می‌باشند، با توجه به درخواست‌های واصله به این سازمان در جهت تسهیل و تسریع در انجام امور مربوطه، مستدعی است دستور فرمایید نسبت به تفویض اختیار مورد بند «ر» ماده ۱۱۹ قانون مذکور، اقدام مقتضی صورت گیرد.

بدنبال این درخواست ، دکتر دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با این درخواست موافقت و ضمن تفویض اختیار به گمرک، دستورات لازم را برای تسهیل و تسریع ترخیص کمک‌های واصله برای هموطنان سیل‌زده صادر کرد


ثبت نظر

ارسال