جزییات بخشودگی مالیات بر درآمد استان های سیل زده

نمایه بانک : سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به ابلاغ بخشنامه نحوه بخشودگی بدهی مالیات بر درآمد مودیان استان‌های سیل زده به ادارات کل امور مالیاتی، جزییات بخشودگی مالیاتی این دسته از مودیان را تشریح کرد.
  • یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 ساعت 0:10
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور، محمدقاسم پناهی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی کشور به منظور حمایت از مودیان محترم مالیاتی آسیب دیده در استان های سیل زده، بخشنامه بخشودگی ۵۰ درصدی مالیات بر درآمد این مودیان را ابلاغ کرده است، گفت: این بخشودگی که براساس مصوبه مورخ ۱۸/۱/۱۳۹۸ هیات وزیران درخصوص ماده ۱۶۵ قانون مالیات های مستقیم تصویب شده، مربوط به عملکرد تا پایان سال ۱۳۹۷ می باشد.
سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص جزییات این بخشنامه افزود: بدهی مالیات بر درآمد مودیان استان های سیل زده، مربوط به عملکرد تا پایان سال ۱۳۹۷ که بیش از پنجاه درصد (۵۰%) اموال آن ها در اثر وقوع سیل فروردین سال ۱۳۹۸ از بین رفته است، با رعایت ماده (۸) اصلاحی آیین نامه اجرایی ماده (۱۶۵) قانون مالیات های مستقیم بخشوده می‌شود.
پناهی با بیان اینکه سایر مودیان خسارت دیده در سیل اخیر با هر میزان خسارت نیز امکان بهره مندی از تسهیلات مالیاتی در خصوص کسر زیان وارده از درآمد مشمول مالیات را دارند، تصریح کرد: طبق آیین نامه ماده ۱۶۵ قانون مالیات های مستقیم، اگر در سیل اخیر به دارایی های مودیان محترم مالیاتی آسیب وارد شده و از بین رفته یا خسارت دیده باشد، این خسارت از درآمد مشمول مالیات سال یا سال های بعد تا سقف زیان وارده قابل کسر خواهدبود.
وی تاکید کرد: مودیان محترم مالیاتی برای استفاده از این بخشودگی ها و تسهیلات می بایست درخواست کتبی خود را به اداره امور مالیاتی محل تسلیم نمایند.
سرپرست سازمان مور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: براساس مصوبه هیات محترم وزیران، استان های سیل زده توسط وزارت کشور تعیین می شود.
 

ثبت نظر

ارسال