عضو هیات رئیسه مجلس: پیوستن به «FATF» مبادلات اقتصادی ایران را تسهیل می کند

نمایه بانک : نگرانی مافیایی که پول‌های زیرزمینی چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی مبادله می‌کنند از دست دادن منافع شان است...
  • شنبه 14 مهر 1397 ساعت 10:35

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از عصر ایران ، علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر ضرورت پیوستن ایران «FATF»  گفت: کنوانسیون مبارزه با منع مالی تروریسم یک کنوانسیون حقوقی و تشکیلاتی است و هدف آن مبارزه با تروریسم است که در بخش منع مالی تروریسم فعالیت می کند و ارتباط مستقیمی با بخش اقتصادی داخلی ندارد، در واقع  تصویب مجموعه لوایح قانونی که مرتبط با بحث«FATF »هستند اثر روانی مثبت دارد منتها اینکه بخواهیم توقعات اقتصادی را بالا ببریم و بگویم اینها در مسائل اقتصادی معجزه می کنند درست نیست .

عضوکمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: قطعا پیوستن به «FATF» مبادلات  اقتصادی ما را تسهیل می کند چرا که همه کشورهایی که به کنوانسیون منع مالی تروریسم پیوسته‌اند همکاری بانکی‌شان را منوط به عضویت دراین کنوانسیون کرده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به برخی مخالفت‌ها درداخل کشور برای پیوستن ایران به  «FATF» بیان کرد: مافیای که پول‌های زیرزمینی چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی مبادله می‌کنند نگرانی‌شان از پیوستن به این سازمان از دست دادن منافع شان است و این مافیا در صحنه اعتراض حضور ندارد، در واقع در صحنه اعتراض چه در داخل مجلس وچه خارج از مجلس صدای از اینها شنیده نمی‌شود و مخالفین عملا اگرچه دردمندانه با دغدغه منافع ملی مخالفت‌شان را بیان می کنند ولی به نظر می رسد اهداف افرادی را تامین می کنند که عملا با تصویب این لوایح زمین گیر می شوند.

وی تاکید کرد : پیوستن به  «FATF»  به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است منتها یک تفاوتی بین مطالبه مخالفین و موافقین وجود دارد وآن این است که مخالفین مطالبه‌شان را به صورت شبکه ای به کف خیابان ها برده‌اند ویا در مجلس و مراجع حاکمیتی مطرح می کنند اما موافقین به صورت شبکه ای درسطح کشور مطالبه شان رابرای تصویب این لوایح  به کف خیابان نیاورده‌اند. در واقع مخالفین اعم ازکفن پوشان، برخی دانشجویان به مناسبت های مختلف بحث‌های عمیق کارشناسی را به کف خیابان ها کشاندند ودرهمین راستا تریبونی نیز در صداوسیما درر اختیار گرفته اند.

این عضوکمیسیون امنیت ملی با اشاره به ارسال اس ام اس های برای نمایندگان در این زمینه گفت:غالب این اس ام اس ها از شماره تلفن های استان‌های خراسان جنوبی ،رضوی ،شمالی و اصفهان است گرچه ازشهرهای دیگر وتهران هم هست اما ساماندهی این مخالفت‌ها و اس ام اس ها از هرجایی که باشد باید بدانند که در مجلس نگاه مثبت و سازنده ای برای تصویب این لوایح وجوددارد.

 

ثبت نظر

ارسال