دومین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی برگزار می‌شود

دومین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی با همکاری مرکز تجارت بین‌الملل سازمان همکاری‌های اسلامی، همزمان با هفتمین نمایشگاه تجارت و سرمایه‌گذاری جهان اسلام برگزار می‌شود.
  • چهارشنبه 14 مهر 1395 ساعت 10:16

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، با توجه به اهداف تاسیس دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی در زمینه توسعه روابط بین‌المللی حوزه علوم و فناوری با محوریت کارگزاران تجاری کشورها، اولین اجلاس بین‌المللی توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی دی ماه 1394 در حاشیه کنفرانس وحدت برگزار شد.

با توجه به گسترش و دامنه وسیع فعالیت دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی در کشورهای عضو OIC دومین دوره این رویداد بین‌المللی با توجه به تعاملات به عمل آمده با مرکز تجارت بین‌الملل سازمان همکاری‌های اسلامی OIC-IBC و بر اساس همکاری‌های طرفین، همزمان با هفتمین نمایشگاه تجارت و سرمایه‌گذاری جهان اسلام برگزار می‌شود.

دکتر گلرو، رییس دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی در این راستا ضمن تشریح فعالیتهای این مجموعه طی یک سال گذشته در خصوص دلایل برگزاری دومین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی در مالزی اظهار کرد: با توجه به اهمیت ویژه کشور مالزی در توسعه مناسبات حوزه علوم و فناوری کشورهای اسلامی و اهمیت رویداد بین‌المللی Muslim World Biz در زمینه جذب مخاطبان از حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری جهان اسلام، دومین دوره این رویداد طی تعاملات ایجاد شده با OIC-IBC از تاریخ 27 تا 30 مهرماه در محل مرکز تجارت جهانی پوترا (واقع در شهر کوالالامپور) برگزار می‌شود.

وی از تمام فعالان حوزه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و فناوری جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد با حضور در این رویداد از فرصت مغتنم ایجاد شده جهت تعامل با حوزه‌های صنعتی، سرمایه‌گذاری و فناوری کشورهای اسلامی بهره‌مندی لازم را به عمل آورند.

رییس دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی ابراز امیدواری کرد با توجه به نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در ایجاد این ساختار بین‌المللی با مشارکت همه نهادهای دولتی و خصوصی شاهد رشد و گسترش فعالیتهای این مجموعه در سایر کشورها بوده و به واسطه فعالیت مراکز وابسته به دبیرخانه در سایر کشورها شاهد ایجاد شبکه‌ای منسجم از فعالان حوزه فناوری کشورها در بخش‌هایی نظیر سلامت، کشاورزی و صنایع غذایی،IT و ICT و سایر حوزه‌های صنعتی و خدماتی باشیم.

دکتر گلرو تصریح کرد: این مجموعه آمادگی دارد با مشارکت نهادهای دولتی، تشکل‌ها و بخش‌های خصوصی کشورهای اسلامی نسبت به تعریف همکاری‌های مشترک و چند جانبه با این کشورها اقدام کرده و قطعا در این مسیر ارتباطات و شبکه موجود در بستر دبیرخانه و مراکز تابعه باعث رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان در این کشورها خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با ستاد اجرایی اجلاس با شماره تلفن 3-88970771 تماس بگیرند.


ثبت نظر

ارسال