کارنامه سازمان تامین اجتماعی در نیمه نخست سال ۹۵

نمایه بانک : از نظر برخی کارشناسان حوزه رفاه و تامین اجتماعی، در ابعاد داخلی، اجرای طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب در صدر اقدامات مضاعفی بوده است که مدیران تامین اجتماعی آن را طراحی و انجام داده اند.
  • پنجشنبه 22 مهر 1395 ساعت 10:33

رضا خراسانی

سازمان تامین اجتماعی در نیمه نخست سال 95 افزون بر انجام وظایف روزانه و همیشگی خود، اقدامات موثردیگری را نیز به سرانجام رسانده است. از نظر برخی کارشناسان حوزه رفاه و تامین اجتماعی، در ابعاد داخلی، اجرای طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب در صدر اقدامات مضاعفی بوده است که مدیران تامین اجتماعی آن را طراحی و انجام داده اند. در ابعاد خارجی نیز برگزاری اجلاس بین المللی ایسا (اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی) در تهران، راه اندازی سامانه اداره کل اتباع و گشایش کارگزاری تامین اجتماعی در کشورهای چین، عمان، قطر و کویت از جمله مهمترین فعالیت های تامین اجتماعی در ابعاد خارجی به شمار می رود.

در آخرین روز کاری سال گذشته، چهارشنبه ۲۶ اسفند، دکتر سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تصویب و ابلاغ بودجه ٧٢ هزار و ٥٤٢ میلیارد تومانی این سازمان برای سال ۱۳۹۵ خبر داد و گفت: این بودجه توسط سازمان تأمین اجتماعی وصول و برای ارائه خدمات بیمه ای و درمانی هزینه خواهد شد. دکتر نوربخش با بیان اینکه بیشترین درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی از محل دریافت حق بیمه بدست می‌آید، افزود: در بودجه سال ٩٥ نیز ٤٤ هزار میلیارد تومان از طریق دریافت حق بیمه وصول می‌شود و مابقی هزینه‌های سازمان از محل درآمد حاصل از فعالیت‌های اقتصادی تأمین می‌شود. سرانجام سال ۱۳۹۴ با پیام تبریک نوروزی، رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به پایان رسید. در ادامه نگاهی داریم به عمده ترین فعالیت های سازمان تامین اجتماعی طی شش ماهه نخست امسال.

 

اعزام کاروان بازنشستگان به مشهد مقدس

اولین کاروان بازنشستگان تامین اجتماعی در قالب طرح کرامت رضوی با بدرقه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به مشهد مقدس اعزام شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در این مراسم از برنامه این سازمان برای گسترش خدمات رفاهی بازنشستگان و مستمری بگیران خبر داد و گفت: در سال جاری ٢٥ هزار نفر از بازنشستگان به مشهد مقدس و ٨٠٠٠ نفر به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

دکتر سیدتقی نوربخش اظهار کرد: در سال ٩٥ خدمات رفاهی سازمان تأمین اجتماعی گسترش خواهد یافت، سفرهای زیارتی و المپیاد ورزشی و برنامه‌های فرهنگی بازنشستگان نیز به اجرا در می آید.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم با بیان اینکه در سال گذشته ٢٥ هزار و ٥٠٠ نفر از بازنشستگان به این سفر معنوی مشرف شدند، گفت: امیدواریم در سال جاری نیز همین تعداد اعزام شوند و سازمان تأمین اجتماعی مفتخر است که طی مدت ٢ سال ٥١ هزار نفر از بازنشستگان عزیز را به این سفر اعزام کند.

 

نحوه ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی به بیماران خاص

سازمان تامین اجتماعی، نحوه ارائه خدمات و تعهدات به بیماران خاص را، شامل هموفیلی، تالاسمی، پیوند، MS، دیالیز و همچنین بیماری های صعب العلاج و سرطانی که مورد حمایت این سازمان قرار دارند اعلام کرد. تعهدات بیمه پایه در زمینه خدمات درمانی، لوازم و داروهای مصرفی بیماری های خاص شامل دیالیز، تالاسمی، هموفیلی و MS به بیماران به طور دقیق مطابق آخرین بسته ابلاغی مراجع ذیصلاح به سازمان های بیمه گر است. اما سازمان تامین اجتماعی علاوه بر تعهدات یادشده، بر اساس تبصره های بودجه داخلی سازمان تمامی خدمات مورد تعهد سازمان های بیمه گر ارائه شده در بخش های بستری و سرپایی شامل داروهای مورد نیاز بر اساس لیست داروهای مورد تعهد سازمان های بیمه گر و داروهای موجود در تفاهم نامه دارویی فیمابین وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تمامی خدمات پاراکلینیک مورد تعهد را برای بیماران مبتلا به هموفیلی نوع A و B، تالاسمی ماژور و دیالیز مزمن بر اساس تعرفه های دولتی و به شکل رایگان به بیماران عرضه می کند. سازمان تامین اجتماعی بر اساس دستورالعمل های ذکر شده  و به منظور کاهش پرداخت از جیب بیمار و جبران بخشی از هزینه های درمان، نسبت به حذف یا کاهش فرانشیز دارو و خدمات بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی اقدام کرده است.

 

ارائه طرح «مهر سلامت ٩٥» توسط بانک رفاه

بانک رفاه کارگران با هدف تکریم از تلاش های جامعه پزشکی "طرح مهر سلامت ٩٥" را ارائه کرد. این بانک در راستای تامین نیازهای مالی پزشکان و با هدف توسعه و ارتقاء بیش از پیش ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در سطح کشور در قالب "طرح مهر سلامت"به جامعه پزشکان تا سقف ٨ میلیارد ریال تسهیلات مالی تخصیص می دهد.

مدت اجرای این طرح تا پایان فروردین ماه ٩٦ خواهد بود و متقاضیان واجد شرایط می توانند برای تهیه و تامین تجهیزات مورد نیاز و مرتبط با فعالیت خود، تعمیرات اساسی و بازسازی کامل محل فعالیت (مطب)، واحد مسکونی و تامین اموال و خدمات مورد نیاز مشمولان طرح و اعضای درجه یک خانواده شامل هزینه تحصیل، تهیه جهیزیه و سایر هزینه های ازدواج، مسافرت های علمی، پژوهشی و گردشگری از این تسهیلات استفاده کنند.

متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی بانک به نشانی www.refah-bank.ir مراجعه و یا با مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی فراد به شماره تلفن ٨٥٢٥ -٠٢١ تماس بگیرند.

 

تفاهم همکاری شرکت سنگاپوری با هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی

با حضور دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی، میان شرکت کیم هنگ سنگاپور و هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی تفاهم نامه همکاری امضا شد. در این تفاهم نامه شرکت کیم هنگ ابراز علاقه کرده است در فرایند جذب سرمایه گذاری شرکت های سنگاپور برای پروژه های گردشگری، هتل سازی و صنعت حمل و نقل، همچنین در انتقال دانش فنی و تکنولوژی به بازار ایران با هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی (هگتا) همکاری و کمک کند.

 

پیوستن ٧٦٠٠ داروخانه به طرح سازمان در پرداخت مطالبات

دکتر محمدعلی همتی، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تفاهم نامه جدید این سازمان با داروخانه های طرف قرارداد، گفت: از ٩ هزار داروخانه کشور، بیش از ٧٦٠٠ داروخانه در اولین روز آغاز این طرح از این مدل پرداخت استقبال و به این طرح پیوستند و برآورد می شود در قالب این تفاهم نامه ماهیانه ٢٠٠ میلیارد تومان از سوی سازمان تأمین اجتماعی به داورخانه ها پرداخت کنیم.

 

بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب و افزایش ١٤ درصدی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تصویب پیشنهادات این سازمان توسط هیأت وزیران، برای افزایش حقوق بازنشستگان و بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب خبر داد و گفت: افزایش حقوق بازنشستگان به میزان ١٤ درصد خواهد بود و بازنشستگانی که مجموع مستمری دریافتی آنان با اعمال این افزایش کمتر از ٩٠٠ هزار تومان باشد، تا ٩٠٠ هزار تومان افزایش می‌یابد.

دکترسیدتقی نوربخش اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید تاکنون ٧٩ درصد به حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی افزوده شده است و افزایش حقوق همه ساله بیش از نرخ تورم است تا افزایش‌های اندک مستمری در دولت‌های قبل نسبت به تورم سالیانه جبران شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پیشنهاد بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب را از دیگر مصوبات هیأت وزیران عنوان کرد و گفت: این پیشنهاد در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور حمایت از کارفرمایان در برابر تحریم‌های ظالمانه، نوسانات نرخ ارز و حوادث غیرمترقبه ارائه شده است.

 

تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام (ره)

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در اولین روز از هفته تامین اجتماعی به همراه مدیران و کارکنان این سازمان برای تجدید بیعت با بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در حرم مطهر امام راحل حضور یافت.

دکتر نوربخش در این مراسم تصریح کرد: افتخار داریم در اولین روز از هفته تامین اجتماعی با آرمان های امام تجدید میثاق و بر حفظ ارزشها و رسیدگی به امور مردم تاکید کنیم.

وی با بیان اینکه هدف این سازمان ارائه خدمات مطلوب و شایسته به جامعه تحت پوشش است، گفت: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی در مسیر صحیح خدمت رسانی به بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران و کارفرمایان قرار گرفته و خدمتگزاری به کارگران ومردمی که پایه گذار انقلاب اسلامی بودند و در حال حاضر از خدمات تامین اجتماعی برخوردار هستند، از افتخارات این سازمان است.

 

افتتاح بیش از٤٠ پروژه درمانی و بیمه ای

همزمان با هفته تامین اجتماعی (١٩ الی ٢٥ تیرماه)، بیش از ٤٠ پروژه بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی در ١٨ استان کشور افتتاح شد. این طرح ها با هدف دسترسی بهتر  و مناسبتر بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران به مراکز درمانی و بیمه ای این سازمان و با حضور مسئولان کشوری و سازمانی به بهره برداری رسید.

همزمان با هفته تأمین اجتماعی درمانگاه مریوان، شعبه ٢ سنندج، شعبه سقز و شعبه بانه در استان کردستان و شعبه ٣ رشت و درمانگاه و شعبه آستانه اشرفیه در استان گیلان به بهره‌برداری رسیدند. همچنین ساختمان جدید اداره کل و مدیریت درمان تأمین اجتماعی در استان خوزستان و ساختمان اداره کل، مدیریت درمان و دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی استان خراسان شمالی و نیز درمانگاه استهبان و درمانگاه لامرد افتتاح شدند.

حضور مدیران کل سازمان در سراسر کشور در نماز جمعه مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و سخنرانی پیش از خطبه‌ها از دیگر برنامه‌های هفته تأمین اجتماعی بود و دیدار با خانواده معظم شهدای همکار، حضور مسئولان عالی سازمان تأمین اجتماعی در برنامه های رادیو و تلویزیونی و مصاحبه با رسانه‌ها برای ارایه گزارش عملکرد درخصوص برنامه های کلان سازمان نیز در هفته تأمین اجتماعی مورد توجه قرار داشت.

 

کسب تندیس طلایی همایش سیاست های صنعتی، تجاری و خدماتی در افق ١٤٠٤

سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از برترین های صنایع و واحدهای اثرگذار در تحقق سند چشم انداز افق ١٤٠٤ معرفی شد و تندیس طلایی این همایش را دریافت کرد.

اولین همایش سیاست های صنعتی، تجاری و خدماتی در افق ١٤٠٤ توسط فراکسیون حمایت از حقوق مصرف کننده مجلس شورای اسلامی در تاریخ ٢٦ تیرماه سال جاری در محل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد و در آن، سازمان تامین اجتماعی از بین بیش از ٦٦ شرکت کننده و ارزیابی صورت گرفته از شرکت کنندگان، به عنوان واحد برگزیده انتخاب و توسط مشاور رئیس جمهور خانم دکتر امین زاده و همچنین ریاست فراکسیون ایران در افق ١٤٠٤ مجلس شورای اسلامی آقای دکتر زارع مورد تقدیر قرار گرفت.

 

دیدار با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس

رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور در بیمارستان میلاد در جلسه ای با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و جمعی از مدیران ارشد این سازمان، پیرامون مسایل و موضوعات تامین اجتماعی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نوربخش با تاکید بر تعامل تامین اجتماعی با مجلس و کمیسیون اجتماعی گفت: معتقدیم این کار باعث تفاهم بهتر و حل مشکلات بیمه شدگان می شود. در این دیدار معاونین سازمان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات تخصصی خود پرداختند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این جلسه، نقش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های زیر مجموعه را در مقوله امنیت ملی برجسته توصیف کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم خود را خوب نشان داده است.

سلمان خدادادی خطاب به دکتر نوربخش گفت: شما در حالی مسئولیت تامین اجتماعی را به عهده گرفتید که شاهد ٨ سال بی برنامه گی در این بخش بودیم.

خدادادی خواستار تشکیل کمیته ای مشترک از کمیسیون اجتماعی مجلس و سازمان تامین اجتماعی شد و گفت: با این کار می توان مشکلات را شناسائی و نسبت به رفع انها اقدام کرد.

 

رونمایی از طرح وی.آی.پی ویژه کارفرمایان خوش حساب

از طرح وی.آی.پی ویژه کارفرمایان خوش حساب در شعبه ١٧ تامین اجتماعی تهران بزرگ با حضور عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، معاون حقوقی و امور مجلس، مشاور مدیرعامل و مدیر کل امور استان های سازمان تامین اجتماعی و مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ رونمایی شد.

ناهید حیدری، مدیر کل تامین ‌اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: طی ٣ سال گذشته اقدامات خوب و شایسته‌ای در راستای بهینه‌سازی خدمات در این سازمان انجام گرفته است و خدمات زیربنایی آن با توجه به تاکیدات مدیر عامل سازمان در بهره‌گیری از آی.تی در زمینه‌های مختلف کاری و ماموریتی با تلاش همکاران ستادی و ایجاد کارگروه‌های تخصصی مهیا شد.

حیدری گفت: هدف سازمان از حرکت به سمت خدمات آی.تی؛ افزایش رضایتمندی کارگران و کارفرمایان است و تلاش سازمان بر آن است تا خدمات الکترونیکی را نهادینه کند.

وی به طرح S.S.N اشاره و آن را انقلابی بزرگ در سازمان عنوان کرد و افزود: اگر امروز شاهد آن هستیم که ابلاغ‌های کارفرمایی و صورت‌حساب‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، فقط به خاطر خواسته‌ها و مطالبات کارفرمایان و کارگران محقق شده است، به طوری‌که به عنوان نمونه در حال حاضر افراد می‌توانند از طریق تلفن همراه حق بیمه خود را پرداخت کنند.

 

تمهیدات جدید برای پوشش بیمه کارگران ساختمانی

سعید حسینی، مدیرکل نامنویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی از تمهیدات جدید برای پوشش بیمه کارگران ساختمانی، خبر داد و افزود: متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی که دارای کارت مهارت فنی معتبر هستند و مشاغل آنان منطبق با جدول شاغلین در بخش ساختمانی است در صورت تایید اصالت کارت مهارتشان می توانند برای تعیین وضعیت بیمه ای به شعبه تامین اجتماعی محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی با بیان رفع برخی محدودیت ها در زمینه بیمه کارگران ساختمانی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در راستای ایجاد تسهیلات برای کارگران ساختمانی، محدودیت استان یا شهر صادر کننده کارت مهارت فنی را لغو کرده و کارگران ساختمانی در صورت واجد شرایط بودن، بدون محدودیت شهر یا استان می توانند درخواست بیمه شدن را به شعبه محل سکونت خود تحویل دهند تا طبق سهمیه نسبت به بیمه شدن آنان اقدام شود.

 

افتتاح ٣٦ پروژه بیمه ای و درمانی در هفته دولت

همزمان با هفته دولت، عملیات اجرایی ٣٦ پروژه آماده افتتاح در ادارات کل و مدیریت های درمان تامین اجتماعی استانها، آغاز شد. این پروژه ها در ١٤ استان و با ارزشی حدود ٣ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید. بر این اساس، بازسازی شعب ٤ تبریز و جلفا در آذربایجان شرقی افتتاح، پروژه درمانگاه سردشت در آذربایجان غربی کلنگ زنی، دستگاه رادیو گرافی دیجیتال دوم بیمارستان سبلان اردبیل و دستگاه رادیوگرافی دیجیتال بیمارستان ارس پارس آباد افتتاح، طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان دکتر غرضی اصفهان، ساختمان جدید درمانگاه رهنان و بخش NiCU بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان افتتاح شد. همچنین شعبه اقماری مترو تهران، طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان های شهریار، لبافی نژاد، معیری، ورامین و خرید، نصب و راه اندازی دستگاه شتابدهنده بیمارستان فیاض بخش در تهران افتتاح و ساختمان تامین اجتماعی شعبه فشم کلنگ زنی شد. ساختمان اداره کل، مدیریت درمان و دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی خراسان شمالی و ساختمان اداری بیمارستان ثامن الائمه بجنورد، ایجاد شعبه دو دزفول، دستگاه رادیولوژی دیجیتال بیمارستان های تاکستان و رازی قزوین، ایجاد شعبه نوق رفسنجان، شعبه ٣ یزد و بخش سنگ شکن، اتاق عمل ٨ و ٧، زایمان فیزیولوژیک، دیالیز صفاقی و تجهیز درمانگاه چشم پزشکی بیمارستان البرز از دیگر پروژه های افتتاح شده در هفته دولت هستند. طرح ارتقای هتلینگ و دستگاه رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام خمینی (ره) اراک و مرکز درمانی خمین در استان مرکزی و طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان آتیه همدان، تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان آتیه، راه اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال در بیمارستان های آتیه همدان، دکتر غرضی ملایر و پلی کلینیک تخصصی شهید شهبازی، بازسازی مهدکودک و اتاق بحران بیمارستان ٢٥٦ تختخوابی آتیه و داروخانه بستری این بیمارستان، جزو این پروژه ها بودند.

 

بازگشت ۱۷ شرکت به تامین اجتماعی

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی از حذف دفترچه های درمانی در مراکز ملکی تا پایان دولت یازدهم خبر داد و گفت: با دستور رئیس جمهور ۱۷ شرکت مغفول مانده به تامین اجتماعی بازگردانده شد.

وی گفت: تا پایان دولت یازدهم، متعهد می شویم که زمینه الکترونیکی کردن اسناد و حذف دفترچه ها را در مراکز ملکی سازمان اجرا و پیاده کنیم.

دکترربیعی به شفافیت مالی در تامین اجتماعی اشاره و تاکید کرد: با افتتاح پروژه های حذف دفترچه، الکترونیکی شدن اسناد، کاهش مراجعات بیمه شدگان و... شفافیت مالی در تامین اجتماعی ایجاد خواهد شد و این چیزی است که در طول سالهای قبل نسبت به آن گله مند بوده اند و این چیزی است که امروز توانستیم به آن پاسخ دهیم.

 

برگزاری سمینار منطقه ای ایسا در تهران

سمینار منطقه ای اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی جنوب آسیا با عنوان «سمینار فنی کارایی اجرایی و عملیاتی»، با حضور دبیرکل این اتحادیه و نمایندگان ٥ کشور به میزبانی سازمان تأمین اجتماعی کشورمان در هتل همای تهران برگزار شد.

مسائل مختلف مرتبط با رفاه و تأمین اجتماعی از جمله فن آوری اطلاعات و ارتباطات، منابع انسانی، ساختار سازمانی و گسترش دامنه پوشش مورد توجه این سمینار قرار داشت. نمایندگان سازمان های بیمه گر از کشورهای مالزی، هند، نپال، سوئیس و کره جنوبی در سمینار فنی منطقه ای ایسا حضور داشتند و دبیر کل ایسا از سوئیس، معاون مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مالزی، معاونین مدیرعامل و مدیران ارشد صندوق احتیاط کارکنان نپال، مدیر عامل، دبیر فنی وزیر، مشاور مدیرعامل و مسئول رابط سازمان های کار و تامین اجتماعی هند و مدیرکل و معاون امور بین‌الملل سازمان ملی بازنشستگی کره جنوبی در این سمینار شرکت کردند.

ﻫﺎﻧﺲ ﻫﻮرﺳﺖ ﮐﻨﮑﻠﻮﺳﮑﯽ در آیین افتتاح سمینار منطقه ای ایسا نقش ایران را در مبادله تجربیات با کشورهای عضو اتحادیه چشمگیر خواند و اظهار کرد: مسئولیت پذیری و عزم سازمان تامین اجتماعی ایران به منظور  پوشش گسترده بیمه ا ی مردم  قابل تحسین و تبریک است و نقش راهبردی ایران در توسعه برنامه های ایسا در آسیا و و تلاش های فعالانه آن در سال گذسته در همین راستا قابل تامل است.

کنکلوسکی گفت: از پوشش بیمه ای گسترده برای مردم ایران آگاه هستیم و این موفقیت را به دولت و مردم ایران تبریک می گویم.

 

اجرای پایلوت حذف دفترچه درمانی در مراکز ملکی سازمان

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: اجرای پایلوت حذف دفترچه در مراکز درمانی ملکی، (پلی کلینیک آزادی و دی کلینیک ابوریحان)، از مهمترین اقدامات انجام شده حوزه معاونت درمان، در مرداد ماه بوده است. دکترمحمدعلی همتی با اشاره به اهم اقدامات انجام شده حوزه معاونت درمان سازمان طی مرداد ٩٥ اظهار داشت: مشارکت فعال در جلسات مربوط به تدوین برنامه ششم توسعه در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی، شروع رسمی پایلوت طرح پایش سلامت سالمندان در بیمارستان ١٧ شهریور مشهد، شروع طرح پایلوت سلامت کارگران با محوریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با مشارکت وزارت بهداشت و اداره کل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی و شروع بارگذاری لحظه‌ای پرونده الکترونیک بیماران مزمن و امکان ارتباط مراکز ملکی ٥ استان پایلوت (برنامه نظام ارجاع داخلی) از دیگر اقدامات مهم معاونت درمان در این مدت بوده است. وی ادامه داد: همچنین استقرار سیستم بایگانی و تبادل الکترونیک تصاویر پزشکی(PACS) در بیمارستان شهدای کارگر یزد، تدوین پروپوزال برای اجرای پروژه حذف دفترچه بیمه و جایگزینی کارت هوشمند تامین اجتماعی در مراکز درمانی، اجرای پایلوت نسخه الکترونیک در استان یزد، انجام بازدیدهای نظارتی از استان های مختلف و نیازسنجی نیروهای مورد نیاز حوزه درمان در سال ٩٥ نیز جزو اقدامات انجام شده این حوزه به شمار می رود. دکتر همتی، نهایی نمودن برنامه های توسعه سال ٩٥ حوزه درمان، بازدید از تجهیزات مرکز سرطان بیمارستان های تهران و اولسان کره جنوبی را از دیگر اقدامات انجام شده حوزه معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی در مرداد ماه امسال برشمرد.

 

حضور تامین اجتماعی در «ایران فارما»

دومین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) از ۲۴ تا ۲۶ شهریور ماه در مصلی بزرگ تهران برگزار شد. در این نمایشگاه که با هدف ارائه اطلاعات صادرات و واردات و معرفی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در زمینه دارو و صنایع وابسته برگزار شد، ۴۰۰ شرکت داخلی و خارجی از کشورهای بلژیک، آلمان، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، سوئیس و همچنین کشورهای آسیایی از جمله هند، کره جنوبی و چین در حوزه های مختلف داروسازی و نیز 25 شرکت دارویی تامین اجتماعی با در اختیار داشتن سه غرفه بزرگ در سه حوزه تامین مواد اولیه، تولید دارو و توزیع دارو، حضور داشتند.

 

بهره برداری از سامانه اداره کل اتباع

مراسم بهره برداری از سامانه اداره کل اتباع با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل، رئیس هیات مدیره، مدیرعامل، قائم مقام مدیرعامل و معاونان سازمان تامین اجتماعی  برگزار شد و طی آن، کارگزاری تامین اجتماعی در کشورهای چین، عمان، قطر و کویت از طریق ویدئو کنفرانس گشایش یافت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم بهره برداری از سامانه اداره کل اتباع این سازمان گفت: تحت پوشش قرار دادن ایرانیان خارج از کشور و اتباع خارجی مقیم کشور از اهداف سازمان تأمین اجتماعی است و امروز با ابتکار عمل دولت دکتر روحانی شاهد تحقق این هدف هستیم و ابزار و شرایط لازم برای این امر فراهم شده است.

دکتر سید تقی نوربخش خاطر نشان کرد: در طول ٤٠ سال گذشته این قانون مغفول مانده بود و از بین اتباع خارجی تنها ١٥ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته اند و این قانون در دولت تدبیر و امید به اجرا در می آید.

 

منبع : تامین 24


ثبت نظر

ارسال