مایکروسافت : برنامه نقاشی Paint هرگز نمی‌میرد

نمایه بانک : مایکروسافت غول نرم‌افزاری جهان و خالق سیستم عامل «ویندوز» که از سال ۱۹۸۵ در چند میلیارد کامپیوتر قرار دارد، به کاربران نوستالژیک که نگران مرگ Paint شدند، اطمینان داد که برنامه نقاشی «پینت»، یکی از اولین و ابتدایی‌ترین نرم‌افزارهای گرافیکی را هر چند از سیستم عامل ویندوز حذف خواهد کرد، اما از بین نخواهد برد.
  • چهارشنبه 4 مرداد 1396 ساعت 22:55

به گزارش نمایه بانک ، شرکت مایکروسافت در یادداشتی که دوشنبه ۲۴ جولای به «نیویورک تایمز» فرستاد، نوشت قابلیت‌های «پینت» که مردم می‌شناسند و دوست دارند، مثل ویرایش تصاویر و خلق آثار هنری دو بعدی، در «پینت سه بعدی» حفظ شده‌اند.

​«میگن سندرز» مدیرعامل نرم‌افزارهای سه‌بعدی شرکت مایکروسافت، در یادداشتی در پایگاه «ساپورت» مایکروسافت، می‌نویسد:‌ امروز شاهد فوران حمایت و نستالژی برای «ام اس پینت» MS Paint بودیم. ولی این نرم‌افزار می‌ماند، منتهی در خانه جدید آن در فروشگاه ویندوز، به رایگان در اختیار همه کاربران قرار خواهد داشت.

واکنش‌های نگران کاربران در شبکه‌های مجازی، دوشنبه شب، هنگامی بالا گرفت که مایکروسافت در یکی ازمقالات سایت «ساپورت» خود، اعلام کرد که نرم‌افزار «پینت» دیگر پرورش نخواهد یافت و در به‌روزآمد جدید برای ویندوز ۱۰، جای خود را به نرم‌افزار جدید نقاشی سه بعدی Paint 3D خواهد داد.

خانم سندرز اعلام کرد که بعضی از امکانات سابق «پینت» در «پینت سه بعدی» در دسترس خواهد بود.

برنامه «پینت» که ۳۲ سال سابقه دارد، ابتدا در «ویندوز ۱» به کاربران معرفی شد. این برنامه که امکانات اندک و زمخت و رنگهای اولیه آن را نسل کامپیوترشناس امروز از دوران بچگی خود به یاد دارند، به کاربران امکان می‌داد که طرح‌های رنگی بسازند و آن‌ها را با چاپگرهای رنگی، روی کاغذ بیاورند. اما امکانات ناچیز آن باعث می‌شد که تقریبا تمام آثار هنری کاربران، به طرح‌های خام و گاه خنده‌آور بچه‌ها شبیه بشود.

بنا به گزارش «ماری‌یلا مون» در نشریه اینترنتی «انگجت»، نسخه به‌روز شده «ویندوز ۱۰» که پاییز منتشر می‌شود، امکانات جدیدی به سیستم عامل ویندوز اضافه می‌کند، اما آغاز پایان برای برنامه «پینت» را رقم می‌زند که از سال ۱۹۸۵ بخشی همیشگی از «ویندوز» بود.

«تام وارن»‌ در نشریه اینترنتی «ورج» که به گزارش پیشرفت‌های فناوری کامپیوتری اختصاص دارد، سرنوشت «پینت» را به «مایکروسافت اسکسپلورر»، مرورگر اینترنتی اولیه مایکروسافت تشبیه می‌کند که در گوشه‌ای از «ویندوز ۱۰» همچنان قابل دسترس است اما مایکروسافت کاربران را به استفاده از مرورگر جدید خود، «اج» Edge ترغیب می‌کند که امکانات بیشتری دارد.

هنوز تاریخی برای شروع عرضه Paint در فروشگاه ویندوز، اعلام نشده است.

«اجا رومانو» در مقاله‌ای روز ۲۴ جولای در نشریه اینترنتی «واکس» می‌نویسد خبر بازنشسته شدن برنامه «پینت» صبح دوشنبه، سیلی از سوگواره‌های زمخت به سوی شبکه‌های اجتماعی سرازیر کرد. وی یادآور شد که تنها طراحان خیلی با استعداد با صرف وقت زیاد قادر بودند از Paint طرح‌های هنری قابل قبول، به وجود بیاورند.


ثبت نظر

ارسال