فدرال رزرو نرخ بهره بانکی را تغییر نداد/ سقوط دلار

نمایه بانک : فدرال رزرو در بیانیه ای اعلام کرد، نرخ بهره بانکی بدون تغییر باقی ماند و این خبر ارزش دلار را پایین کشید.
  • پنجشنبه 11 آبان 1396 ساعت 2:52

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از رویترز، فدرال رزرو آمریکا در پایان جلسه تصمیم گیری خود در مورد افزایش مجدد نرخ بهره بانکی در ایالات متحده، نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت؛ اما چشم انداز اقتصادی مستحکمی را برای آمریکا متصور شد که می تواند علی رغم تورم ضعیف احتمالی در ایالات متحده، درب را برای افزایش نرخ بهره بانکی در ماه آینده میلادی باز نگه دارد.

در همین حال در بیانیه نشست دو روزه این بانک اعلام شد نرخ بهره بانکی بدون تغییر بین یک درصد تا ۱.۲۵ درصد یعنی همانطور که انتظار می رفت، باقی ماند. به دنبال تصمیم  فدرال رزرو ارزش دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان کاهش پیدا کرد.

همچنین سیاستگذاران فدرال رزرو اعلام کردند، بازار کار به روند روبه جلو خود ادامه می دهد و فعالیت های اقتصادی علی رغم اختلالات مرتبط با طوفان های سهمگین در این کشور روبه افزایش است.

رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم سال جاری میلادی ۳ درصد ثبت شده که یک رقم شگفت انگیز محسوب می شود و این رشد اقتصادی علی رغم رویداد طوفان های ایرما و هاروی در این بازه زمانی است.

فدرال رزرو اعلام کرد، نرخ تورم روند نزولی به خود نگرفته و ضعیف باقی مانده است. البته افزایش مجدد نرخ بهره بانکی در آمریکا در ماه دسامبر در حدود ۹۸ درصد است.

بر پایه این گزارش فدرال رزرو در سال جاری میلادی تا کنون نرخ بهره را ۲ بار افزایش داده است و انتظار می رود که یکبار دیگر نرخ بهره بانکی سیر صعودی بگیرد.


ثبت نظر

ارسال