شرکت "سرمایه پیشروی دودمان توکان" مجوز ندارد

نمایه بانک : شرکت "سرمایه پیشروی دودمان توکان" در تهران مبادرت به جذب سپرده و پرداخت سودهای نامتعارف می‌کند.این شرکت هیچ گونه مجوزی برای فعالیت بانکی نداشته و بانک مرکزی تاکید دارد هیچ تعهدی نسبت به سپرده‌گذاری در آن را قبول نخواهد کرد.
  • دوشنبه 4 دی 1396 ساعت 8:1

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ، با وجود اینکه اکنون فعالیت موسسات اعتباری غیرمجاز در بازار پول متوقف شده، اما همچنان برخی موسسات و شرکت‌هایی که مجوز فعالیت بانکی ندارند در برخی نقاط کشور اقدام به جذب سپرده از مردم کرده و در مقابل آن سودهای خارج از عرف بانک‌ها پرداخت می‌کنند.

شرکت "سرمایه پیشروی دودمان توکان" از مواردی است که بانک مرکزی درباره آن هشدار داده و اعلام کرده است که این شرکت با وعده پرداخت سود نامتعارف به جذب سپرده از عموم مردم اقدام کرده در حالی که هیچ مجوزی از بانک مرکزی برای فعالیت ندارند.

بانک مرکزی با اعلام آدرس محل فعالیت این شرکت هشدار داده که هموطنان به منظور جلوگیری از به مخاطره افتادن اموال خود، با در نظر داشتن غیرقانونی بودن جذب سپرده توسط  شرکت سرمایه پیش روی دودمان توکان، از سپردن دارایی های خود به آن خودداری کنند.در غیر این‌صورت بانک مرکزی هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال تضییع حقوق مشتریان این شرکت به خصوص استرداد وجوه  نخواهد داشت. بانک مرکزی از طریق مراجع قضایی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کرده است.

شرکت سرمایه پیشرو دومان توکان (سهامی خاص) به شماره ثبت ۴۷۵۶۸۰،  در تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ‌بهائی، کوچه معصومی، پلاک ۴۱ و ۴۳، واحد ۲۸، قرار دارد.

در جریان ساماندهی بازار غیر متشکل پولی و توقف فعالیت موسسات اعتباری ، به ویژه در سال جاری اقداماتی درباره انحلال موسسات بزرگ و اصلی فعال در بازار انجام شد و اکنون این قبیل موسسات از جمله ثامن الحجج، میزان، افضل توس، آرمان، فرشتگان و ... فعالیتی ندارند. با این حال با توجه به وجود موسسه‌ها و شرکت های کوچک‌تری که در مناطق مختلف کشور و بر اساس مجوزهای غیر بانکی نسبت به جذب سپرده اقدام می کنند اسامی آنها بعد از شناسایی اعلام می‌شود و مورد پیگیری قضایی قرار می‌گیرند.

پیش‌تر  بانک مرکزی نسبت به فعالیت چند موسسه دیگر هشدار داده و نام‌هایی همچون حافظ، دانشگاهیان علم و صنعت، آینده‌سازی میهن، کشاورزی توسعه البرز، واحد اعتباری ولیعصر و خاتم الانبیا را به عنوان موسسات فاقد مجوز از بانک مرکزی اعلام و تأکید کرده بود که هرگونه سپرده‌گذاری در آن‌ها با تعهدی از سوی این بانک همراه نیست.


ثبت نظر

ارسال