بازتاب چند دستاورد مهم در بسته خبری هفته سوم آذر 97 بانک ملی ایران

نمایه بانک : تعیین تکلیف سه هزار میلیارد ریالی املاک مازاد، تثبیت رتبه های برتر بانک در گزارش شاپرک، کلنگ زنی دومین مدرسه شهدای بانک در استان گیلان و کسب عنوان نایب قهرمانی تیم شنای بانوان بانک در المپیاد شبکه بانکی کشور از اخبار مهم این هفته بانک ملی ایران بود.
  • جمعه 23 آذر 1397 ساعت 2:6

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، تعیین تکلیف سه هزار میلیارد ریالی املاک مازاد، تثبیت رتبه های برتر بانک در گزارش شاپرک، کلنگ زنی دومین مدرسه شهدای بانک در استان گیلان و کسب عنوان نایب قهرمانی تیم شنای بانوان بانک در المپیاد شبکه بانکی کشور از اخبار مهم این هفته بانک ملی ایران بود.


گام موثر بانک ملی ایران برای کنترل پایه پولی کشور

گام موثر بانک ملی ایران برای کنترل پایه پولی کشور عضو هیات مدیره و معاون مالی بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه اضافه برداشت بانک‌ها و موسسات اعتباری از بانک مرکزی یکی از مهم ترین عوامل رشد پایه پولی کشور است، گفت: خوشبختانه بانک ملی ایران با مدیریت و کنترل منابع و مصارف در سال جاری، نه تنها در ردیف بانک های بدهکار به بانک مرکزی نیست، بلکه میانگین مانده حساب این بانک نزد بانک مرکزی نیز مثبت است.

ناصر شاهباز در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با اشاره به بخشنامه اخیر بانک مرکزی درخصوص الزام بانک ها به تسویه مانده اضافه برداشت از حساب جاری خود نزد این بانک اظهار کرد: بانک ملی ایران مدیریت وجوه و منابع را به صورت جدی در دستور کار دارد و از سال گذشته نیاز تعداد قابل توجهی از بانک ها و موسسات اعتباری به نقدینگی را به صورت روزانه تامین می کند.

لازم به ذکر است، چندی پیش عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی افزایش نقدینگی را سرچشمه مشکلات اقتصادی کشور خواند و بانک ها و ناترازی ترازنامه آنها را منشا عمده افزایش نقدینگی در کشور عنوان کرد که با رقابت بی انتهای بانک ها برای جذب سپرده و رشد سریع شبه پول حادث شده است. بر همین اساس نیز در مهرماه سال جاری بخشنامه ای را در راستای اهداف اقتصاد کلان و سیاستگذاری پولی کشور برای ملزم کردن بانک ها به تسویه مانده اضافه برداشت از حساب جاری نزد این بانک صادر کرد.

 


دکتر حسین زاده :‏ تاکید رئیس کل بانک مرکزی بر حمایت بانک ها از واحدهای تولیدی، به دلیل شرایط ویژه تحریمی کشور است؛ همه بانک ها باید ‏در این راه گام بردارند / هم اصلاح نظام بانکی ضرورت دارد هم عدم تضعیف بانک ها

دکتر حسین زاده :‏ تاکید رئیس کل بانک مرکزی بر حمایت بانک ها از واحدهای تولیدی، به دلیل شرایط ویژه تحریمی کشور است؛ همه بانک ها باید ‏در این راه گام بردارند / هم اصلاح نظام بانکی ضرورت دارد هم عدم تضعیف بانک ها رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی گفت: پیش زمینه اصلاح نظام ‏بانکداری کشور، با در نظر گرفتن اینکه بانک ها در این روند نباید تضعیف شوند، این است که ابتدا نگاه خود را به این نظام ‏تغییر داده و اصلاح کنیم و سپس با در نظر گرفتن مصالح اقتصادی کشور، دست به تغییرات و اصلاحات لازم در نظام بانکی ‏بزنیم.‏

 اخیرا دکتر عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی توجه جدی بانک ها به نحوه تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را ‏خواستار شده و از سوی دیگر، تصریح کرده است که توجه داشته باشیم اصلاح نظام بانکی که امری فوری است نباید ما را در ‏مسیر تضعیف سیستم بانکی که ۹۰ درصد تأمین مالی اقتصاد کشور را به دوش دارد، قرار دهد.‏

دکتر محمدرضا حسین زاده، رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی و مدیرعامل بانک ملی ایران  درباره این ‏اظهارات رییس کل بانک مرکزی گفت: آقای دکتر همتی در واقع بانک ها را به تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی توصیه ‏کرده اند؛ بر این اساس، ضرورت دارد که بانک های دولتی به این سمت حرکت کرده، گام های لازم را برداشته و با واحدهای ‏تولیدی نهایت همراهی و همکاری را داشته باشند.‏

او ادامه داد: این موضوع در شرایط فعلی که کشور با تحریم های آمریکا مواجه است، اهمیت ویژه ای دارد و تاکید رئیس کل بانک ‏مرکزی نیز بر همین اساس بوده و طبیعی است که در این بین، بانک های دولتی تکالیف و وظایف سنگینی در ارتباط با تولید و ‏اشتغالزایى داشته باشند.‏

دکتر حسین زاده در ادامه تصریح کرد: با توجه به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی، ایشان دو نگرانی عمده در خصوص بانک ها را ‏ابراز کرده اند؛ یکی ضرورت اصلاح فوری نظام بانکی و دیگر اینکه بانک ها نباید در مسیر این اصلاح، تضعیف شوند چراکه ‏دود تضعیف بانک ها به عنوان سیستمی که 90 درصد تامین مالی اقتصاد کشور را بر عهده دارد، به چشم کل اقتصاد کشور ‏خواهد رفت.‏

وی ادامه داد: چنین نگاه واقع بینانه ای می تواند در روند طرح حیاتی اصلاح نظام بانکی، امیدبخش باشد.‏

دکتر حسین زاده با اشاره به ضرورت اصلاح نظام بانکی گفت: طبیعی است که در راه اصلاح نظام بانکی نباید بانک ها را تضعیف ‏کنیم؛ لازمه تحقق همزمان این دو هدف، این است که ابتدا نگاه خود را به این نظام تغییر داده و اصلاح کنیم و سپس با در نظر ‏گرفتن مصالح اقتصادی کشور، دست به تغییرات و اصلاحات لازم در نظام بانکی بزنیم.‏

 

تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر لزوم فروش املاک مازاد

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه استفاده از انرژی های سبز و جلوگیری از هدررفت انرژی در ساختمان های بانک، بر لزوم فروش املاک مازاد بانک در زمان مقرر تاکید کرد.

برات کریمی در بازدید از اداره کل مهندسی و املاک بانک با بیان این که فروش املاک ملکی و تملیکی مازاد، منابع بانک را آزاد می کند، افزود: این روش قدرت تسهیلات دهی بانک را افزایش می دهد و خدمت رسانی به مردم را بیش از پیش تسهیل خواهد کرد.

وی همچنین به لزوم نظارت بر امنیت ساختمان های بانک اشاره و خاطرنشان کرد: هزینه های مصرفی به ویژه هزینه سوخت در واحدهای اداری ساختمان باید به نحو مطلوب کنترل شود.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران جلوگیری از استهلاک ساختمان ها را یکی از روش های مهم صرفه جویی در هزینه ها خواند و یادآورد شد: می توان با اقدامات کم هزینه، جلوی هدررفت انرژی و در واقع هدررفت منابع مالی بانک از این محل را گرفت.

شهریار سعادت رئیس اداره کل مهندسی و املاک بانک ملی ایران نیز در این دیدار، گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه کرد.

 


تعیین تکلیف سه هزار میلیارد ریال از املاک مازاد بانک ملّی ایران در هشت ماه ابتدای امسال

بانک ملّی ایران در هشت ماه ابتدای سال جاری تعداد 312 مورد از املاک و شرکت های مازاد تملیکی خود را تعیین تکلیف کرده است.

در مدت مذکور تعداد 124 مورد مزایده از سوی این بانک در راستای اجرای سیاست های خروج از بنگاه داری بانک ها، برگزار شد که 248 مورد از املاک بانک در این مزایده ها به فروش رسیده اند.

همچنین 33 مورد از املاک از طریق مذاکره و 31 مورد از طریق اقاله تعیین تکلیف شدند که ارزش ریالی این املاک در مجموع به بیش از سه هزار و 43 میلیارد و 835 میلیون ریال می رسد.

لازم به ذکر است، با توجه به تأکیدات رئیس جمهور و ابلاغ قانون کاهش 33 درصدی بنگاه داری سالانه بانک ها، همه بانک های دولتی کارگروه هایی را برای واگذاری و فروش شرکت ها و املاک مازاد تشکیل داده اند که بانک ملی ایران یکی از موفق ترین سازمان ها در فروش و واگذاری املاک مازاد و تملیکی بوده است.

همچنی طی سه سال 94، 95 و 96 نیز تعداد 661 مورد از املاک مازاد بانک از طریق512 مزایده فروخته شده است که ارزش آن به پنج هزار و 609 میلیارد و 903 میلیون ریال می رسد.

 

تثبیت رتبه های برتر بانک ملی ایران در گزارش مهرماه شاپرک

گزارش مهر ماه شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) نشان می دهد که بانک ملی ایران توانسته رتبه نخست در نظام بانکی کشور از نظر تعداد کارت های بانکی صادر شده را برای خود حفظ کند.

اطلاعات منتشر شده حاکی از این است که بیشترین کارت برداشت تراکنش دار در این ماه متعلق به بانک ملی ایران بوده است.

رتبه دوم دارندگان سهم از تعداد و مبلغ تراکنش های صادر شده و پذیرش شده و نیز رتبه دوم دارندگان بیشترین سهم تعدادی از کل تراکنش های شاپرکی در هفتمین ماه سال به بانک ملی ایران تعلق داشته است.

همچنین بررسی گردش مالی شاپرکی که مجموع مبالغ صادرکنندگی و پذیرندگی هر بانک است نشان می دهد بانک ملی ایران در این شاخص نیز رتبه دوم نظام بانکی را دارد.

 

نقدینگی پیش از موعد چک و اوراق تجاری با تسهیلات خرید دین بانک ملی ایران

تسهیلات خرید دین بانک ملی ایران این امکان را فراهم می کند تا چک و اوراق و اسناد تجاری را پیش از موعد سر رسید نقد کنید.

تسهیلات خرید دین خدمتی به اشخاص حقیقی و حقوقی است که نیازمند نقدینگی هستند اما اوراق و اسناد تجاری آنها دارای مهلت پرداخت دیرتری نسبت به زمان مورد نیازشان است.

با تسهیلات خرید دین بانک ملی ایران، صاحبان کسب و کار و بنگاه های اقتصادی می توانند نقدینگی اوراق و اسناد تجاری خود را پیش از سر رسید دریافت کنند که بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه هفت هزار و 341 فقره تسهیلات بالغ بر 18 هزار و 282 میلیارد ریال در این بخش پرداخت کرده است.

در این روش بانک، دین مدت دار بدهکار را به کمتر از مبلغ اسمی و درج شده در متن اسناد و اوراق تجاری مانند چک و سفته به صورت نقدی از داین و مشتری خریداری می کند بدین ترتیب مشتری می تواند زودتر از موعد مقرر نقدینگی مورد نیاز خود را به دست آورد.

خرید دین به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای تمامی بخش های اقتصادی قابل انجام است و در چارچوب ضوابط و مقررات و با رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های بخش اعتباری از جمله آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان، اشخاص مرتبط و همچنین سیاست اعتباری سالانه صورت می گیرد که همه مشتریان بانک در همه بخش ها می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

پرداخت  تسهیلات خرید دین بابت اسناد تجاری حاصل از فروش محصولات بنگاههای تولیدی پس از بررسی صورت های مالی حسابرسی شده و با رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به تسهیلات سرمایه درگردش تا سقف 70 درصد فروش سال گذشته بنگاه های تولیدی قابل پرداخت است.

ملاک تعیین سقف پرداخت  تسهیلات خرید دین در واحدهای اقتصادی غیرتولیدی نیز روند عملیات خرید و فروش با در نظرگرفتن حجم حساب ها و اسناد دریافتی اعم از تجاری یا غیرتجاری هر بنگاه در صورت های مالی حسابرسی شده و یا اظهارنامه های مالیاتی خواهد بود.

خرید دین اسناد تجاری هم بر پایه روش ارزش فعلی اسناد با سررسید آتی صورت می گیرد و در محاسبات مربوط به سود، اصل تسهیلات ملاک عمل خواهد بود.

همچنین در قرارداد میان مشتری و بانک، سررسید دین موضوع اسناد و اوراق تجاری نباید از یک سال تجاوز کند و پرداخت  تسهیلات خرید دین نسبت به اسناد تجاری با سررسیدهای متفاوت در قالب یک قرارداد امکان پذیر است.

همچنین سود تسهیلات خرید دین هم با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و با رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه محاسبه می شود.

مشتریان محترم برای بهره مندی از تسهیلات خرید دین می توانند به شبکه گسترده بانک ملی ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.

 

بانک ملی ایران:پرداخت عوارض خروج از کشور الکترونیک شد

 

با عملیاتی شدن سامانه پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور در باجه های مرزی و شعب غیر مرزی بانک ملی ایران، از روز شنبه 24 آذرماه عوارض خروج از کشور به صورت نقدی و سنتی دریافت نخواهد شد.

در فاز نخست طرح پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور که با همکاری نیروی انتظامی و سازمان امور مالیاتی کشور اجرایی شد، پرداخت وجوه عوارض در شعب غیر مرزی و در فاز دوم این طرح، پرداخت عوارض در شعب مرزی صرفا از طریق درگاه ها و کانال های پرداخت الکترونیک پذیرفته می شود و وجوه عوارض از طریق فیش نقدی در شعب دریافت نخواهد شد.

لازم به ذکر است، درگاه ها و کانال های پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور شامل درگاه پرداخت اینترنتی سازمان امور مالیاتی، دستگاه های POS، CASHLESSو کیوسک بانک ملی ایران و همچنین اپلیکیشن موبایلی بله و سامانه بام این بانک و  اپلیکیشن موبایلی ایوا است.

 


افزایش سطح دانش کارکنان بانک ملی ایران به روایت آمار

افزایش سطح دانش در میان کارکنان بانک ملی ایران نهادینه شده است.

اطلاعات موجود نشان می دهد در حال حاضر بیش از 21 هزار نفر، معادل 65 درصد کارکنان بانک ملی ایران تحصیلات دانشگاهی دارند.

از سوی دیگر، هم اکنون حدود چهار هزار نفر از کارکنان بانک در حال تحصیل در دوره های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

مدیریت، اقتصادی و مالی، حقوق، مهندسی، روابط عمومی و زبان های خارجی و سایر رشته های علوم انسانی، گروه های تحصیلی هستند که کارکنان بانک ملی ایران در آن ها مشغول به تحصیلند.

همچنین کارکنان بانک ملی ایران با گذراندن دوره های درون سازمانی، آموزش های تخصصی مرتبط را می گذرانند.

 

با اپلیکیشن 60 بانک ملّی ایران، سر کلاهبرداران را بی کلاه بگذارید!

«رمز» ها در زندگی روزانه ما به جزئی جدایی ناپذیر تبدیل شده اند. گوشی های موبایل، ایمیل ها، گاوصندوق ها و از همه مهمتر، کارت های بانکی، همه با یک رمز فعال می شوند.

در شرایطی که هر ایرانی، چندین کارت بانکی همراه خود دارد، حفظ کردن رمز همه این کارت ها می تواند یک چالش باشد.

یکی از راه های حل این چالش می تواند یکی کردن رمز همه کارت های بانکی باشد. این البته راهگشاست، اما بسیار خطرناک است. مشکل بزرگتری هم البته هست و آن هم احساس خطر نسبت به لو رفتن رمز و سوء استفاده از آن است. این مشکل بیشتر در خریدهای اینترنتی، رخ می دهد.

در چنین شرایطی، سوال این است که همه این مشکلات را چطور می شود یک جا حل کرد؟

بانک ملی ایران اپلیکیشنی با عنوان «اپلیکیشن 60» طراحی کرده که در هر بار استفاده از کارت بانکی، می تواند رمز جدیدی برای کاربر تولید کند. این اپلیکشین همزمان دو مشکل «سختی حفظ کردن رمز کارت» و نیز «نگرانی از بابت لو رفتن رمز» را همزمان حل می کند.

رمز تولید شده با «اپلیکیشن 60» یک بار مصرف است و پس از 60 ثانیه از بین می رود؛ بعید است که کسی به جز صاحب کارت بتواند در این مدت کوتاه، از این رمز استفاده کند. با این روش، دیگر هیچ نگرانی از بابت سوء استفاده و کلاهبرداری از کارت های بانکی وجود نخواهد داشت.

 

بازدید رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از موزه بانک ملی ایران

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران مهمان موزه بانک ملی ایران بود.

مهدی سیف در بازدید خود از بخش های مختلف موزه بازدید کرد و با اشیای گرانبها، تاریخچه بانکداری و عملیات بانکی در بانک ملی ایران و نیز اسناد قیمتی موجود در موزه آشنا شد.

وی در این دیدار با بیان این که بانک ملی ایران با خاطره همه ایرانیان گره خورده است، بیان کرد: این موزه خاطرات شیرین را دوباره در ذهن تداعی می کند.

سیف برای همه کسانی که در حوزه فرهنگی و میراث این کشور تلاش می کنند به ویژه همکاران موزه بانک ملی ایران آرزوی توفیق کرد.

موزه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی تهران بالاتر از خیابان سرهنگ سخایی واقع است و علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 17 برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.

 

کلنگ زنی مدرسه شهدای بانک ملی ایران در روستای لاتک رحیم آباد رودسر

کلنگ زنی مدرسه شهدای بانک ملی ایران در روستای لاتک رحیم آباد رودسر با کلنگ زنی دومین مدرسه‌ شهدای بانک ملی ایران در استان گیلان، برگ زرین دیگری بر کتاب قطور خدمات ارزنده مسئولیت‌های اجتماعی این بانک افزوده شد.

احداله امیری رییس اداره امور شعب استان گیلان این بانک در مراسم کلنگ زنی این مدرسه که با حضور رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز، رییس اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان گیلان، خانواده شهدا و تنی چند از مدیران استانی و محلی برگزار شد،  به اهمیت منابع قرض الحسنه و همچنین خدمات اجتماعی بانک ملی ایران اشاره کرد و مشارکت مؤثر و پیشگامی بانک به عنوان امین مردم در این پروژه ها را یادآور شد.

وی از  بانک ملی ایران، به عنوان بانک برخاسته از دل مردم یاد کرد و ادامه داد: این بانک همواره در طول انقلاب اسلامی علاوه بر فعالیت به عنوان بازوی اقتصادی نظام، در امور عام المنفعه و انجام مسئولیت های اجتماعی ایفای نقش کرده و در قالب ساخت فضاهای آموزشی، درمانگاه، آزادسازی زندانیان دیه، خرید آمبولانس و ... اقدامات موثری انجام داده است.

امیری تاکید کرد: بانک ملی ایران در سال ۹۷ نیز احداث دو باب مدرسه در استان گیلان را در دستور کار قرار داده و برای ساخت این دو آموزشگاه، مبلغ چهار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است.

 

کبوتر بله را به پرواز دربیاورید!

با بات کبوتر می توانید محتوای مورد نظر خود را به سرعت از تلگرام به پیام رسان بله منتقل کنید.

انتقال محتوا میان پیام رسان های مختلف موضوعی است که شاید بسیاری از مواقع ضروری اما وقت گیر باشد. پیام رسان بله این مسأله را برای کاربران خود حل کرده و بات کبوتر می تواند واسطه کاربر میان تلگرام و بله باشد.

برای این منظور محتوای خود را به بات «کبوتر بله» در تلگرام بفرستید و به ‌راحتی و با سرعت در «بله» تحویل بگیرید. در این صورت، دسترسی راحت‌تر و سریع‌تری به محتوای خود خواهید داشت.

 این ابزار فعلاً برای انتقال محتوا از پیام‌رسان تلگرام فعال شده است و به زودی بات آن در دیگر پلتفرم‌ها نیز معرفی می‌شود.

 برای بهره مندی از «کبوتر بله» و انتقال محتوای خود باید در تلگرام به آی‌دی https://t.me/kabootarebale پیام دهید و آن را به مخاطبان خود اضافه کنید. سپس باید پیام یا فایل مورد نظر را به این بات ارسال یا فوروارد کنید  و در نهایت «کبوتر» پیام یا فایل شما را در بله تحویل می‌دهد.

 

رییس موسسه فرهنگی اکو مطرح کرد: نقش آفرینی موزه بانک ملّی ایران در استراتژی های فرهنگی کشور

رییس موسسه فرهنگی اکو با تاکید بر اینکه موزه ها همواره مهم ترین میراث دار مشترک فرهنگی میان کشورهای عضو اکو هستند، گفت: جایگاه بانک ملی ایران در توسعه کشور و نقش آفرینی موزه این بانک در استراتژی های فرهنگی کشور و تدوین چشم اندازهای آینده بسیار ویژه است.

 محمدمهدی مظاهری در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان اینکه مستندسازی و آثار فرهنگی به نمایش درآمده عرصه اقتصاد در موزه بانک ملی ایران قابل تعمق است، افزود: اسکناس و سکه های به نمایش درآمده در موزه بانک ملی ایران به عنوان کالای فرهنگی درواقع تاریخچه یک ملت و تمدن ایرانی را عرضه می کنند.

وی تصریح کرد: موسسه فرهنگی اکو با ظرفیت ها و قابلیت های بالقوه می تواند برای رسیدن به روابط و مناسبات اقتصادی و فرهنگی کشورها یک فرصت باشد و امید می رود از این ظرفیت در جهت تدوین راهبردهای افزایش مراودات فرهنگی و هنری با دیگر کشورها بهره برداری لازم صورت گیرد.

مظاهری ادامه داد: موزه بانک ملی ایران علاوه بر آثار موزه ای غنی و تامل برانگیز، از معماری زیبا و ارزشمندی نیز برخوردار است و بدین جهت در ردیف موزه های خاص کشور قرار دارد.

رییس موسسه فرهنگی اکو خاطر نشان کرد: مستندات تاریخ بانکداری در موزه بانک ملی ایران قابل توجه و جالب است.

لازم به ذکر است، سازمان همکاری های اقتصادی (ECO) با رویکرد «تحکیم قرابت های فرهنگی، پیوندهای معنوی و روابط دوستانه میان ملت های کشورهای عضو» موسسه فرهنگی اکو را در سال 1374 تاسیس کرده است.

 

نایب قهرمانی تیم شنای بانوان بانک ملی ایران در المپیاد شبکه بانکی کشور

در شانزدهمین دوره مسابقات المپیاد ورزشی شبکه بانکی کشور، تیم شنای بانوان بانک ملی ایران به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و بانوان شطرنج باز بانک نیز مقام سوم را از آن خود کردند.

این رقابت ها در رشته های ورزشی والیبال، شنا، شطرنج، دارت، تنیس روی میز و... در تهران برگزار شد و نه تیم از بانک های مختلف حضور داشتند.

شانزدهمین دوره مسابقات المپیاد ورزشی شبکه بانکی کشور در بخش بانوان به مدت 10 روز ادامه یافت و حدود 400 ورزشکار با یکدیگر به رقابت پرداختند.

لازم به ذکر است، در بخش آقایان این رقابت ها نیز که آبان ماه به پایان رسید، تیم شنای بانک ملی ایران به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم های فوتسال و تنیس روی میز بانک نیز مقام نایب قهرمانی را کسب کردند.

 

تأکید عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران بر حمایت از بنگاه های اقتصادی

عضو هیات مدیره و معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران بر حمایت از بنگاه های اقتصادی در شرایط تحریم تأکید کرد.

محمود شایان در همایش ارزیابی عملکرد هشت ماه ابتدای امسال ادارات امور شعب منطقه دو کشور که در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر خروج بانک ها از بنگاه داری گفت: فروش املاک مازاد و واگذاری شرکت های تابعه، مطلوب بانک ها بوده و این امر باید تسریع یابد.

وی با اشاره به کاهش نرخ ارز و کنترل بازار تصریح کرد: کنترل نقدینگی، استفاده از ابزارهای قانونی، کنترل چک های تضمین شده و تعیین سقف روزانه خدمات مبتنی بر کارت همگی از راهکارهای بانک مرکزی جهت ایجاد شفافیت در معاملات روزانه و کنترل سرعت گردش پول در شرایط کنونی هستند.

شایان همچنین با اشاره به اهمیت بخش وصول مطالبات در ترازنامه بانک، بر پیگیری وصول این مطالبات و افزایش جذب منابع تاکید کرد.

در ادامه این همایش، اصلان کریمی مدیر امور شعب منطقه دو کشور بانک، کسب رتبه های برتر در بخش های مختلف را حاصل تلاش و کوشش همکاران این منطقه دانست و ضمن تقدیر از واحدهای برتر، به کارگیری راهکارهای لازم درکنترل عملکرد شعب و دستیابی به اهداف تعیین شده با توجه به شرایط پایان سال را مورد تاکید قرار داد.

در پایان وحیدرضا صمدزاده رئیس اداره امور شعب استان سیستان و بلوچستان بانک نیز گزارشی از وضعیت این اداره امور شعب ارائه کرد.

شایان در ادامه سفر خود به استان سیستان و بلوچستان، از چند شعبه بانک در شهرستان چابهار نیز بازدید کرد.

 

بانک ملّی ایران در رتبه دوم دارندگان بیشترین سهم از کل دارایی های بانک های اسلامی جهان

دریافت های یک پژوهش مبتنی بر داده های بنک اسکوپ Bankscope به عنوان یکی از معتبرترین منابع اطلاعاتی بانکداری نشان می دهد بانک ملی ایران در رتبه دوم بانک های دارنده بیشترین سهم از کل دارایی های بانک های اسلامی قرار دارد.

در این پژوهش برای معرفی برترین بانک های اسلامی از نظر شاخص های مهم مالی در سال 2016 استفاده شده است.

اطلاعات این گزارش نشان می دهد از میان بیش از 200 بانک اسلامی موجود، نام بانک های ایرانی در کنار بانک های برتر اسلامی از جمله بانک الراجحی عربستان، خانه مالی کویت، بانک اسلامی ابوظبی، بانک اسلامی دبی، بانک اسلامی قطر، مای بانک اسلامی برهاد مالزی، بانک رایان قطر و بانک آلیمای عربستان قرار گرفته است.

پایگاه داده های بنک اسکوپ شامل اطلاعات جامعی از بانک ها در سراسر جهان بوده و امکان بررسی هر بانک را به طور جداگانه و یا در مجموعه ای از بانک ها با ویژگی خاص، به صورت گسترده فراهم می آورد.

 

بازدید از موزه بانک ملّی ایران برای کاربران کانون جوانه ها رایگان شد

بانک ملی ایران در راستای سیاست های خود برای آشنایی بیشتر نسل آینده ساز کشور با مفاهیم اقتصادی و تاریخچه بانکداری، بازدید از موزه این بانک را برای کاربران کانون جوانه ها رایگان کرد.

بر این اساس دارندگان ملی کارت آرزو می توانند از این پس به صورت رایگان از موزه بانک ملی ایران بازدید کنند و از نزدیک با سیر تحول بانکداری در ایران آشنا شوند.

همچنین در این بازدید می توانند از اشیای قدیمی و با ارزش به نمایش گذاشته شده در این موزه و مجموعه های ارزشمند سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ دیدن کنند.

موزه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی، بالاتر از خیابان سرهنگ سخایی واقع است و علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 17 برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.


ثبت نظر

ارسال