شفاف سازی در صنعت بیمه ریشه اعتماد عمومی را مستحکم تر می کند

نمایه بانک : با رفع اشکالات قانون بیمه حوادث همگانی با پیشنهاد سه جانبه شورای نگهبان، کمیسیون اقتصادی مجلس و بیمه مرکزی، فضای امنیت و اطمینان در کشور گسترده تر خواهد شد.
  • سه شنبه 28 آبان 1398 ساعت 18:0

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، غلامرضا سلیمانی که در جمع خبرنگاران حاضر در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه جزیره کیش سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور به مولفه های گوناگونی نیاز دارد که مهمترین آن آگاه سازی مردم از ظرفیت های این صنعت است.


رییس کل بیمه مرکزی ایجاد کنسرسیوم های صنعت بیمه را زمینه سودآوری بیشتر فعالان این صنعت ارزیابی کرد و افزود: دولت به دنبال تصدی گری بیشتر نیست و فضا را برای فعالیت گسترده بخش خصوصی فراهم کرده و صنعت بیمه باید از این فرصت استفاده کند.


وی از رتبه بندی شرکت های بیمه به عنوان بهترین شاخص برای انتخاب بیمه گذاران نام برد و اظهار داشت: شفاف سازی در صنعت بیمه ریشه اعتماد مردم به این صنعت را مستحکم تر می کند.


دکتر سلیمانی با اعلام این مطلب که بزرگترین چالش صنعت بیمه تقویت رشته بیمه های زندگی و سپرده گذاری است، تصریح کرد: شرکت های بیمه به توسعه بیمه های عمر نگاه ویژه ای دارند و علاوه بر شرکت هایی که در این حوزه به صورت تخصصی فعالیت می کنند شرکت های دیگر نیز تمرکز خوبی در این حوزه دارند.


وی خاطرنشان کرد: جذب نقدینگی خرد مردم برای تامین آتیه آنان از اهداف جدی و اصلی رشته بیمه زندگی و پس انداز است.


رییس شورای عالی بیمه با تاکید بر این نکته که ضریب نفوذ بیمه باید از ۲/۴ به ۷ درصد برسد، افزود: با توسعه بیمه های زندگی، فعالیت هدفمند استارت آپ ها، ورود نیروهای خلاق و تازه نفس و حضور گسترده صنعت بیمه در بازار سرمایه، این رشد پیش بینی شده تحقق خواهد یافت.


دکتر سلیمانی با ابراز خرسندی از حضور حداکثری صنعت بیمه در رویدادها و همایش های پولی و مالی،تعامل صنعت بیمه با بازار سرمایه را راهگشا و مثبت توصیف کرد و افزود:صنعت بیمه باید به تمام آحاد جامعه اطمینان بدهد که در صورت وقوع حوادث می تواند به اعتماد آنان پاسخ مطلوبی بدهد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آخرین عملکرد بیمه مرکزی در بخش بیمه های اتکایی اشاره کرد و گفت: تلاش کرده ایم تا در کنار اصلاح فرایندها و کاهش تصدی گری بیمه مرکزی، اصلاح فرایندها را به حد قابل قبولی برسانیم.


رییس شورای عالی بیمه در پایان به بیمه راهپیمایی بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت: صدور بیمه نامه ویژه اربعین برای صنعت بیمه توجیه اقتصادی ندارد بلکه در راستای انجام تکالیف قانونی و مسئولیت اجتماعی صنعت بیمه صورت پذیرفته است.


گفتنی است نشست خبری ویژه رییس کل بیمه مرکزی صبح امروز با حضور بیش از هفتاد خبرنگار رسانه های مکتوب و تصویری در جزیره کیش برگزار شد.


ثبت نظر

ارسال