مدیران ارشد بانک‌ها در دوره بازاریابی دیجیتال شرکت کنند

نمایه بانک : مدرس دوره آموزشی – مهارتی بازاریابی دیجیتال مرکز فابا، با اشاره به آموزش‌ مهارت‌های عملی، در کنار دانش نظری در این دوره، گفت: پیشنهاد می‌شود علاوه بر مدیران و کارشناسان بخش بازاریابی بانک‌ها و موسسات مالی، نمایندگانی از مدیران ارشد هر سازمان نیز در این کارگاه‌ها شرکت کنند، تا با تغییرات رخ داده در شیوه‌های بازاریابی آشنا شوند.
  • چهارشنبه 5 تیر 1398 ساعت 10:53
به گزارش نمایه بانک ،  به نقل از فابا نیوز، محسن ارژنگ گفت: دوره آموزشی – مهارتی بازاریابی دیجیتال، با ارائه مفاهیم و تعاریف این حوزه آغاز می‌شود و با اشاره به انواع بازاریابی در اینترنت شامل شیوه‌های درون‌گرا، ایمیل مارکتینگ و رسانه‌های اجتماعی ادامه می‌یابد.
 
وی در ادامه داد: در این دوره، در مورد انواع تکنیک‌ها و چگونگی بهره‌گیری از ابزارها برای اینکه بازاریابی دیجیتال به بهترین شکل ممکن انجام شود، بحث خواهد شد.  
 
به گفته مدیر رسانه تجارت الکترونیک ایران، افراد با حضور در این دوره، از یک سو می‌توانند برندسازی را با موفقیت بیشتری انجام داده و از سوی دیگر فروش مجموعه متبوع خود را از طریق کانال‌های مختلف افزایش دهند.  
 
ارژنگ بیان کرد: در جلسه‌های پایانی دوره آموزشی – مهارتی بازاریابی دیجیتال، طراحی و تدوین یک کمپین تبلیغاتی در دستور کار قرار می‌گیرد تا مخاطبان کارگاه‌ها بتوانند همه مواردی را که برای طراحی چنین کمپینی مورد نیاز است و در جلسه‌های قبل آموزش داده شده، به صورت عملی پیاده کنند.
 
تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل
 
این مشاور حوزه بازاریابی دیجیتال گفت: بسیاری از بانک‌ها، شعار بانکداری الکترونیک را سر لوحه کار خود قرار داده‌اند، بخشی از این سیستم نیز به بازاریابی الکترونیک باز می‌گردد؛ به این معنا که یک بانک چگونه می‌تواند خود را در فضای مجازی از دیگر بانک‌ها متمایز نشان دهد و در جست‌وجوها و همچنین محیط رسانه‌های اجتماعی، بیشتر به چشم بیاید.
 
مدرس دوره آموزشی – مهارتی بازاریابی دیجیتال مرکز فابا، از جمله معضلات سیستم بانکی کشور را تکیه بیش از حد بر شیوه‌های تبلیغاتی و بازاریابی سنتی دانست و افزود: این امر هزینه‌های زیادی را به بانک‌ها تحمیل می‌کند در حالی که پاسخ و بازخورد پیشین را نیز برای آنها به دنبال ندارد. با وجود این، همچنان به دلیل تفکر سنتی حاکم بر شبکه بانکی، تمرکز بانک‌ها بر این حوزه قرار دارد.
 
ارژنگ تاکید کرد: در صورتی که بانک‌ها در عمل، و نه در سطح شعار، به مرحله بانکداری دیجیتال وارد شوند، می‌توانند مخاطبانی را که به صورت بالقوه در محیط مجازی حضور دارند، به فعلیت درآورند و مشتری احتمالی را به واقعی تبدیل کنند.
 
مدیر رسانه تجارت الکترونیک ایران، ادامه داد: به واسطه بازاریابی دیجیتال، می‌توان در عمل سرنخ‌هایی را از مشتری به دست آورد که امکان بهره‌گیری او را از محصولات و خدمات سازمان افزایش دهد.
 
وی توضیح داد: برخی مشتریان در ابتدا خریدی از مجموعه انجام نمی‌دهند و فقط به بازدید از سایت اکتفا می‌کنند. سازمان می‌تواند با استفاده از روش‌هایی که در اصطلاح به آنها استراتژی تولید سرنج گفته می‌شود، این دسته از مخاطبان را با خدمات خود آشنا و به تدریج نیاز پنهان آنها را به نیاز واقعی تبدیل کند. در این صورت، چنین افرادی به مشتریان ثابتی برای محصولات و خدمات سازمان تبدیل می‌شوند.
 
به گفته مدرس دوره آموزشی – مهارتی بازاریابی دیجیتال مرکز فابا، این موضوع را می‌توان نوعی حلقه مفقوده، در حوزه تبلیغات و بازاریابی بسیاری از بانک‌های کشور دانست که باید بیش از پیش مورد توجه آنها قرار گیرد.
 
دوره‌ای ویژه برای فعالان صنایع مالی کشور
 
ارژنگ در مورد تفاوت دوره آموزشی – مهارتی بازاریابی دیجیتال مرکز فابا با موارد مشابه، توضیح داد: دوره‌هایی که در حوزه بازاریابی دیجیتال در کشور برگزار می‌شوند، معمولا عمومی هستند، اما کارگاه‌های پیش رو، برای سیستم بانکی و پرداخت کشور تعریف شده‌اند. بدون شک، شیوه‌های بازاریابی دیجیتال در مثلا یک فروشگاه اینترنتی، با یک بانک و نهاد مالی متفاوت است.
 
وی افزود: بر این اساس، مثال‌هایی از عملکرد بانک‌های بزرگ جهان در حوزه بازاریابی دیجیتال در طول دوره مطرح خواهد شد. مطالعات موردی‌ای در این کارگاه‌ها مطرح می‌شود که برای مخاطبان، بسیار ملموس خواهد بود.
 
ایجاد همگرایی میان بدنه بازاریابی و مدیران بالادستی
 
مدرس دوره آموزشی – مهارتی بازاریابی دیجیتال مرکز فابا، ادامه داد: بخشی از بدنه هر سازمانی، حوزه بازاریابی است و مدیران و کارشناسان این حوزه می‌توانند در این دوره شرکت کنند.
 
ارژنگ گفت:‌ بسیاری از تصمیمات کلان بانکی، در سطح مدیران بالادستی اتخاذ می‌شود، به همین دلیل شاید بهتر باشد نمایندگانی از اعضای هیات مدیره یا مدیران ارشد بانک‌ها نیز در دوره آموزشی – مهارتی بازاریابی دیجیتال حضور یابند؛ چرا که این امر می‌تواند اهمیت موضوع را برای مدیران بالادستی روشن کند.  
 در این صورت، اگر پیشنهاداتی که متفاوت با روند معمول سازمان باشد، از سوی بخش بازاریابی به مدیران ارشد بانک ارائه شود، آنها می‌دانند که شیوه تبلیغات و بازاریابی تغییر کرده است و روش‌های جدیدی در این حوزه استفاده می‌شود.
 
به گفته وی، در چنین شرایطی، نظرات دو بخش بازاریابی و مدیرت ارشد با یکدیگر همسو خواهد بود و برنامه‌ها، از پشتیباتی بیشتری در سطوح بالای بانکی برخوردار می‌شوند.  

ثبت نظر

ارسال