۲ راهکار برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای

نمایه بانک : مدیرعامل گروه مپنا صرفه‌جویی در مصرف و بهبود راندمان نیروگاه‌ها دو راهکار مهم و اثرگذار در کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این اگر به ازای تولید برق از طریق تجدیدپذیرها و برقی‌سازی توجه لازم را داشته باشیم و سهم نیروگاه‌های زیست‌توده مدرن نیز افزایش یابد می‌توان تولید گازهای گلخانه‌ای را تا حد زیادی کاهش داد.
  • چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 ساعت 23:50

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا، عباس علی‌آبادی امروز در هفتمین کنفرانس صنعت نیروگاه‌های حرارتی با اشاره به گزارش اخیر مجمع جهانی اقتصاد اظهار کرد: این مجمع ۱۰ چالش اساسی را پیش‌بینی کرد و بر اساس تأکیدات گفته شده در این مجمع اگر راه‌حلی برای این چالش‌ها ایجاد نشود انسان‌ها در هر کجا که باشند دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهند شد.

 

وی در خصوص چالش‌های مورد نظر مجمع جهانی اقتصاد گفت: تأمین غذا و جلوگیری از دورریز شدید، رشد اقتصادی نامتوازن، اشتغال و بیکاری، تولید گازهای گلخانه‌ای، مشکلات تأمین مالی، دسترسی جهانی به اینترنت، برابری جنسیتی، کاهش تجارت جهانی در اثر کاهش مبادلات تجاری، کاهش سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و مشکلات حوزه سلامت از جمله چالش‌های اصلی شناخته شده است.

 

وی با بیان این که راهبرد نخست در این زمینه این است که متناسب با رشد اقتصادی وضعیت اقتصادی عموم جامعه بهبود یابد و با مراقبت از محیط زیست جوامع را توسعه داد، اظهار کرد: مهمترین راهبرد این است که برای ایجاد تحرک در اقتصاد و ایجاد اقتصاد مولد از همه پتانسیل‌های موجود در جامعه بهره‌برداری شود.

 

وی یکی از چالش‌های موجود در جهان را گرم شدن کره زمین اعلام کرد و گفت: حباب‌های حذف شده در یخ‌های قطبی و اندازه‌گیری‌ها در این زمینه نشان می‌دهد که میزان CO2 موجود در هوا به حداکثر خود در طول ۸۰۰ هزار سال اخیر رسیده است.

 

وی با تاکید به این مساله که در ۵۰ سال اخیر میزان CO2 در هوا از همیشه بیشتر بوده است، بیان کرد: این میزان ارتباط مستقیمی با مصرف سوخت‌های فسیلی دارد که موضوعاتی مانند درختکاری و جنگل‌کاری می‌تواند تأثیرات مثبت در این عرصه داشته باشد.

 

وی با بیان این که تولید برق، حمل‌ونقل و صنایع تأثیر زیادی در رشد CO2 دارد، ابراز کرد: لازم است سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید نیروگاه‌های برق، برقی‌سازی و دیجیتالی شدن سیستم‌ها مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه مپنا اقداماتی را در حوزه برقی‌سازی خودروها انجام داده است.


ثبت نظر

ارسال