ایجاد بازارچه های دائمی پیش شرط اساسی رونق صنایع دستی است

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد بازارچه های دائمی برای فروش، عرصه محصولات و تولیدات سنتی در استان پیش نیاز و راهکار اساسی در رونق تولید صنایع دستی و ایجاد اشتغال در این بخش مهم اقتصادی است.
  • پنجشنبه 25 شهریور 1395 ساعت 9:15
به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی چهارشنبه شب در بازدید از نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای تجسمی و سنتی در یاسوج اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایجاد بازارچه های دائمی را در اولویت برنامه های خود در این بخش قرار دهد.
وی گفت: در صورت نیاز به صدور برخی مجوزها و یا تامین زمین و سایر زیرساخت های لازم نیز دستگاه های متولی موظف به همکاری برای رفع موانع موجود در این زمینه هستند.
وی استان کهگیلویه و بویراحمد را سرشار از ظرفیت های متعدد در بخش های مختلف برای رونق و سرمایه گذاری دانست و افزود: وجود رشته های صنایع دستی بویژه در مناطق روستایی و عشایری نمادی از هویت مردمان این دیار از دیرباز تاکنون بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد بر ضرورت احیای برخی رشته های منسوخ شده صنایع دستی با برگزاری دوره های آموزشی در استان نیز تاکید کرد.
خادمی در این بازدید خواستار توجه و تامین نیازهای ضروری و خدمات رسانی مطلوب به هنرمندان و استان های شرکت کننده در این نمایشگاه سراسری صنایع دستی در مرکز استان شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: معرفی بیش از پیش ظرفیت های هنری استان، تبادل تجربیات و اندیشه های هنرمندان سراسر کشور و استفاده از استعدادهای هنری سایر مناطق از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
محمود باقری اظهار داشت: این نمایشگاه از تاریخ 21 شهریور امسال در قالب 50 غرفه و با حضور بیش از 100 هنرمند صنایع دستی از 18 استان کشور گشایش یافت.
وی بیان کرد: علاقمندان به هنرهای صنایع دستی و سنتی می توانند همه روزه از ساعت 16 عصر تا 22شب و تا پایان روز جمعه هفته جاری از این نمایشگاه دیدن کنند.
وی افزود: آثار موجود در این نمایشگاه در رشته های حصیربافی، کپوربافی، صدف های دریایی، زیورآلات سنتی، البسه محلی، خاتم کاری، قلم کاری، خراش روی شیشه، سفال، سرامیک و مصنوعات چرمی و چوبی است.
باقری 18 استان شرکت کننده در این نمایشگاه را شامل استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، تهران، خراسان رضوی، فارس، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، قزوین، قم و گیلان اعلام کرد.
وی احیای رشته های منسوخ شده، ساخت خانه های صنایع دستی، تاسیس بازارچه صادراتی، بهبافی، استانداردسازی و برندسازی را از اولویت های اساسی برای توسعه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.
3016/8005

ثبت نظر

ارسال