وزیر ارتباطات با وزیر امور مدنی سوئد دیدار کرد/ تبادل تجربه برای استقرار دولت الکترونیک در دو کشور

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار وزیر امور مدنی سوئد اظهار کرد: تکمیل دولت الکترونیک به عنوان یک نیاز اساسی در جهت پیشبرد توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ایران است و امیدواریم بتوانیم در این راستا از تجارب شرکت های سوئدی استفاده کنیم.
  • جمعه 26 شهریور 1395 ساعت 0:32
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ محمود واعظی که همراه هیاتی از مقامات و مدیران بخش خصوصی و دولتی که به سوئد سفر کرده است، عصر امروز با ' شکرابی' وزیر امور مدنی سوئد دیدار و گفت وگو کرد.
وی در این دیدار گزارشی از پیشرفت های کشور در حوزه ICT و دستاورهای سال های اخیر و سرمایه گذاری های صورت گرفته در این حوزه را به اطلاع وزیر سوئدی رساند.
وی همچنین در این دیدار افزود: افزایش خدمات بیشتر و توسعه زیرساخت های ارتباطی و شبکه اینترنت در ایران کماکان نیاز به همکاری مشترک با کشورهای دارای تکنولوژی های پیشرفته دارد.
واعظی در ادامه بیان کرد: تکمیل دولت الکترونیک به عنوان یک نیاز اساسی در جهت پیشبرد توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ایران است و امیدواریم بتوانیم در این راستا از تجارب شرکت های سوئدی استفاده کنیم.
شکرابی وزیر امور مدنی سوئد نیز در ادامه ضمن استقبال از توسعه مناسبات و ظرفیت های موجود بین دو کشور اظهار کرد: دولت الکترونیک به طور کامل در کلیه بخش های مالیاتی، آموزشی، بهداشت و درمان و کلیه فعالیت های مربوط به شهرداری ها به صورت برخط محقق یافته و خدمات آن به مردم ارائه می گردد.
وی افزود: این تجربه می تواند به سهولت در اختیار ایران قرار بگیرد.
وزیر امور مدنی سوئد که مسئول ایجاد دولت الکترونیک این کشور است، اعلام کرد: ما آمادگی داریم در راستای استقرار کامل دولت الکترونیک در ایران، خدمات و دانش فنی را در اختیار شرکت های متقاضی این کشور قرار دهیم.
وی ضمن استقبال از تلاش نهادهای ایرانی در ایجاد و استقرار دولت الکترونیک خاطرنشان کرد: هرگونه سرمایه گذاری، اصلاح روش و قوانین در زمینه دولت الکترونیک قطعا می تواند منافع سرشاری در کاهش هزینه های مختلف و روان سازی نظام اداری و اقتصادی کشور ها شود.
شکرابی در پایان گفت: جامعه بین المللی باید خود را متعهد به ارائه و انتقال این گونه خدمات به سایر جوامع بداند و سوئد نیز در این زمینه آمادگی لازم را برای همکاری با دیگر جوامع دارد.
شبک **1455**1917*خبرنگار -جمال حسینی فرجام* سردبیر - سید محمد باقر نوربخش

ثبت نظر

ارسال