همکاری با اریکسون امکانپذیر است

تهران-ایرنا- وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عملیاتی کردن همکاری با شرکت اریکسون سوئد با انتقال فناوری، حمایت های مالی و بانکی و همچنین سرمایه گذاری مشترک امکانپذیر است.
  • پنجشنبه 25 شهریور 1395 ساعت 20:48
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی به هنگام دیدار از شرکت اریکسون سوئد با استقبال از ادامه همکاری ایران با شرکت های خارجی فعال در بخش فناوری های نوین در ارتباطات اظهار کرد: اریکسون همواره یکی از این شرکت هایی بوده است.
وزیر ارتباطات به برنامه های وزارت متبوع خود و سیاست های دولت در توسعه فناوری های نوین دربخش ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: نیازهای جامعه با وجود پیشرفت های چشمگیر در این بخش رو به افزایش است و به این ترتیب سرمایه گذاری در این صنعت توسط بخش خصوصی و دولتی با استفاده از تکنولوژی های نوین نیاز اساسی جامعه رو به رشد ایران است.
واعظی با اعلام آمادگی و حمایت از همکاری ها با اریکسون اظهار امیدواری کرد که با توجه به برنامه ریزی های سفر نخست وزیر سوئد به تهران که ظرف چند ماه آینده انجام خواهد شد بتوان با هماهنگی دولت سوئد این همکاری ها را نهائی و اجرائی کرد.
مدیرعامل شرکت اریکسون نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از تاریخچه و فعالیت های این شرکت به وزیر ارتباطات کشورمان اظهار کرد: اریکسون بیش از یک قرن است که فعالیت خود را در بازار ایران در زمینه مخابرات و ارتباطات آغاز کرده است و ایران یکی از طرف های اصلی و مورد اعتماد این شرکت به حساب می آید.
وی به پیشرفت های ایران در بخش الکترونیک وآی.سی.تی( ICT ) اشاره کرد و تصریح کرد: اریکسون مایل است تا در زمینه های مختلف فناوری از جمله شبکه تلفن همراه و اینترنت و تبادل داده با زیر مجموعه های وزارت ارتباطات و همچنین اپراتورهای ایران همکاری لازم را به وجود بیاورد.
به گزارش ایرنا ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مذاکره با مقام های اقتصادی کشورهای سوئد، فتلاند و استونی سفر چند روزه ای را از 22 شهریورماه به این کشورها آغاز کرده است.
واعظی که به دعوت از مقام های سوئدی در استکهلم به سر می برد از شرکت اریکسون بازدید کرده است .
اقتصام**2078**1776

ثبت نظر

ارسال