پتروشیمی مهاباد ظرفیت ایفای نقش در توسعه صنایع پائین دستی را دارد

مهاباد - ایرنا- نماینده مردم ارومیه وعضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: پتروشیمی شهرستان مهاباد ظرفیت بالای ایفای نقش در توسعه صنایع پائین دستی به خصوص در آذربایجان غربی را دارد.
  • پنجشنبه 25 شهریور 1395 ساعت 21:39
به گزارش ایرنا، نادر قاضی پورعصر پنجشنبه در بازدید از پتروشیمی شهرستان مهاباد، اظهار کرد: با برنامه ریزی در خصوص ایجاد، توسعه و رونق صنایع پائین دستی علاوه بر جلوگیری از هدر رفت منابع می توان در توسعه اقتصادی منطقه و کشور نیز گام برداشت.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد نیز در این بازدید با ارایه گزارشی از حجم سرمایه گذاری، نحوه تامین خوراک و حجم تولیدات این شرکت، گفت: پتروشیمی مهاباد ظرفیت بالایی در شکل گیری صنایع پایین دستی در منطقه و جلوگیری از خام فروشی ، صادرات و ایجاد شغل را دارد.
محسن مجیدی نقش این شرکت در رونق گرفتن صنایع پایین دستی آذربایجان غربی را برجسته دانست و در خصوص ایجاد این صنایع به سرمایه گذاران قول همکاری همه جانبه داد.
سردارعابدین خرم فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی نیز در این دیدار، از سرمایه گذاران و تلاش های صورت گرفته برای ساخت بزرگترین طرح صنعتی استان تقدیر کرد.
قاضی پور نماینده شهرستان ارومیه و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به همراه سردار خرم فرمانده سپاه استان آذربایجان غربی و سردار رنجبرزاده فرمانده سپاه مهاباد عصر پنجشنبه از مجتمع پتروشیمی مهاباد بازدید کردند.
مجتمع پتروشیمی مهاباد در قالب ساخت خط انتقال اتیلن ازعسلویه به غرب کشور به طول یکهزار و ‎ 600کیلومتر ساخته شده است.
اتیلن که خوراک اصلی این پتروشیمی را تشکیل می دهد از عسلویه به این مجتمع تزریق شد.
درمسیر این خط انتقال 6 واحد پتروشیمی در مناطق محروم چون خرم آباد، گچساران، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، مهاباد و سنندج ساخته شده و منبع تامین کننده اتیلن مورد نیاز واحدهای پتروشیمی واقع در مسیر این خط لوله واحدهای بندر امام و عسلویه است.
این طرح ماندگار که فعالیت های مقدماتی و مطالعاتی آن از سال 83 و عملیات اجرایی آن از سال 88 آغاز شده، در زمینی به مساحت 185 هکتار در کیلومتر 15 جاده مهاباد ـ ارومیه ساخته شده است.
مجتمع پتروشیمی مهاباد قادر است سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و 30 هزار تن بوتن یک را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.
مواد اولیه مورد نیاز این مجتمع نیز سالانه حدود 324 هزار تن اتیلن است که از طریق خط لوله سراسری انتقال اتیلن غرب کشور از عسلویه به این مجتمع منتقل می شود.
این طرح پس از بهره برداری کامل قادر خواهد بود برای یکهزار نفر به صورت مستقیم و چهار هزار نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم کند.
شهرستان مهاباد در 125 کیلومتری جنوب ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی واقع است.
3093** 1064 ** خبرنگار و دبیر- پیمان پاکزاد** دبیر- فرشاد محسن زاده

ثبت نظر

ارسال