اقتصاد مقاومتی ظرفیت ویژه برای شناخت توانمندی های کشور است

ایلام - ایرنا - سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام گفت: اقتصاد مقاومتی ظرفیت ویژه برای شناخت توانمندی های کشور و استفاده مناسب از آنها در جهت رسیدن به خودکفایی است.
  • پنجشنبه 25 شهریور 1395 ساعت 17:53
حیدر نعمتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مقام معظم رهبری به خوبی با محور قرار دادن این مقوله و اهمیت به آن به همه مردم ایران یادآور شدند که می توان با اعتماد و حمایت از سرمایه های ملی به خودکفایی رسید.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی نسخه ویژه اقتصادی می خواهد و باید با آن بر اساس یک برنامه زمانبندی و ویژه رفتار کرد زیرا با توجه به بررسی های به عمل آمده چاره پویایی و تحرک صنعت تنها اعتبار و تزریق سرمایه در گردش نیست.
نعمتی معتقد است که برخی از طرح های رکود زده دارای مشکل مدیریتی هستند، برخی دیگر بدلیل اختلاف شرکا وارد مقوله رکود شده و برخی دیگر نیازمند سرمایه برای تعویض خط تولید و استفاده از ظرفیت و شناخت بیشتر بازار هستند تا بتوانند به چرخه تولید باز گردند.
وی گفت: در نشست های کمیته بررسی، بازدیدهای کارشناسان دستگاه های تخصصی با حضور نماینده بانک های عامل و همچنین در ستاد تسهیل به جد پیگیر رفع مشکل واحدهای تولیدی استان هستیم و تاکنون موفق شده ایم که شماری از این واحدها را پس از رفع مشکل به چرخه تولید بازگردانیم.
وی افزود: همه تلاش مجموعه مدیران ارشد استان اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی است که امیدواریم با پیگیری مستمر به سرانجام برسد و مردم نتایج پر بار آن را که تولید و اشتغال پایدار و توسعه صنعت و کشاورزی است، ببینند.
نعمتی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی با احساس مسئولیت همه مردم، مسئولان و دست اندرکاران می تواند به سرانجام برسد زیرا هر کسی به اندازه توان خود سنگی از پیش پای مقوله اقتصاد بردارد می تواند نقش خود را در شکوفایی اقتصاد به خوبی ایفا کند.
وی اضافه کرد: شناخت و استفاده از ظرفیت روستاییان، آموزش اساسی به خانواده ها برای زندگی های اقتصادی، اجرای ساز و کارهای آن در برنامه های بزرگ صنعتی و کشاورزی، استفاده بهینه از منابع موجود آب، گاز، خاک همگی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی تاثیر گذارند.
وی ابراز امیدواری کرد که همه با احساس مسئولیت بیشتری نسبت به این موضوع وارد میدان شوند و با یک بسیج همگانی برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و لبیک به فرمان رهبری وارد عرصه کارزار شوند.
خبرنگار - ناهید ابراهیمی
دبیر - مجید سلیمانی
7177/9002

ثبت نظر

ارسال