دیروز افزایش، امروز کاهش

بازار نفت طی دو روز نوسانی قابل توجه را تجربه کرد به گونه ای که روز گذشته روند افزایشی داشت و امروز کاهش قیمت را مشاهده می کند.
  • جمعه 26 شهریور 1395 ساعت 8:16

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، در حالیکه روز گذشته بهای نفت خام به علت مشکلات مربوط به راه اندازی یک خط لوله مهم نفت و نگرانی ها در مورد عرضه بنزین در آمریکا افزایش یافت صبح امروز، جمعه بهای نفت در بازار آسیا تحت تاثیر افزایش نگرانی های سرمایه گذاران در مورد مازاد عرضه کاهش یافت.

بر این اساس در معاملات الکترونیک صبح امروز بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدییت) برای تحویل در ماه اکتبر با 25 سنت کاهش، 43 دلار و 66 سنت معامله شد.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) نیز برای تحویل در ماه نوامبر با 26 سنت کاهش، 46 دلار و 33 سنت داد و ستد شد.

از ماه اوت تحت تاثیر گمانه زنی ها در مورد توافق احتمالی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و روسیه درخصوص اتخاذ تدابیری در جهت تثبیت بازار در نشستی که اواخر ماه سپتامبر در الجزایر برگزار خواهد شد، بهای نفت دچار نوسان شده است.

اما نگرانی ها در مورد عرضه بیش از حد نفت در بازار با کاهش تقاضا و چشم انداز افزایش تولید نفت لیبی و نیجریه همراه شده است.

در پایان معاملات روز پنجشنبه در بازار نیویورک (نایمکس)، هر بشکه نفت خام پایه آمریکا (وست تگزاس اینترمدییت) با 33 سنت افزایش به 43 دلار و 91 سنت رسید.

در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام پایه اروپا با 74 سنت افزایش، 46 دلار و 59 سنت معامله شد.


ثبت نظر

ارسال