توضیحات نوبخت درباره عملکرد بودجه ۹۶ در جلسه غیرعلنی مجلس/ پیمان مجلس و دولت برای تدوین و تصویب بودجه ۹۷ براساس نظام بودجه‌ریزی عملکرد

نمایه بانک : محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه غیرعلنی مجلس به ارائه توضیحاتی درباره عملکرد بودجه ۹۶ پرداخت. / سخنگوی هیات رئیسه مجلس در توضیح جلسه غیرعلنی امروز یکشنبه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت که در این جلسه پیمانی بین مجلس و دولت بسته شد تا تدوین و تصویب بودجه در سال ۹۷ براساس نظام بودجه‌ریزی عملکرد باشد.
  • یکشنبه 30 مهر 1396 ساعت 1:37

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ، نمایندگان مجلس در جلسه غیر علنی امروز (یکشنبه) مجلس در جریان گزارش نوبخت درباره وضعیت اجرایی شدن بودجه ۹۶ و ساختار بودجه ۹۷ قرار می‌گیرند.

همچنین قرار است تعدادی از نمایندگان نیز در مورد وضعیت اعتبارات تخصیص یافته شده و عملکرد نظام بودجه ریزی به ارائه توضیحاتی بپردازند.


****************************************************************

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ، بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس به ارائه توضحیاتی در خصوص مباحث مطرح شده در جلسه غیر علنی با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت.

وی توضیح داد: با توجه به وضعیت بودجه‌ریزی در کشور و دغدغه‌های موجود، هیات رئیسه تصمیم به برگزاری این جلسه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه را گرفت.

نعمتی افزود: در این جلسه پیمانی بین مجلس و دولت بسته شد تا بودجه ۹۷ براساس نظام بودجه‌ریزی عملکرد باشد. همچنین پروژه‌های نیمه تمام در سال آینده به بخش خصوصی واگذار شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد ردیف‌های غیر ضرور در بودجه سال آینده در موضوعاتی همچون هدفمندی یارانه‌ها، سهام عدالت و نرخ ارز حذف شود و اختیارات استان‌ها در موضوعاتی مثل سرمایه گذاری و هدفمندی پروژه‌ها افزایش یابد.

نعمتی تاکید کرد که باید از بودجه ریزی فرسوده جلوگیری شود و تلاش‌ها در جهت حرکت برای نظام بودجه ریزی جدید باشد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس همچنین گفت که در این جلسه مقرر شد نشست‌های مشترک بین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و سازمان برنامه و بودجه کشور افزایش یابد تا نظارت بیشتری بر عملکرد دستگاه‌ها در موضوع بودجه زیاد شود.

وی در پایان گفت: در این جلسه علاوه بر آقای نوبخت چهار نماینده به قید قرعه به ایراد سخن پرداختند و قاسمی معاون مرکز پژوهش‌های مجلس نیز درباره وضعیت بودجه کشور توضیحاتی ارائه کرد.


ثبت نظر

ارسال