ارائه تسهیلات به تنهایی اشتغالزا نیست

نمایه بانک : معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ارائه تسهیلات به تنهایی اشتغالزا نیست و باید با تدبیر و نگاه جدید شغل ایجاد کرد.
  • پنجشنبه 10 خرداد 1397 ساعت 13:0

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا، عیسی منصوری در جمع فرمانداران شهرستان‌های کیار، کوهرنگ، اردل و فارسان، اظهار کرد: اولویت اجرای با برنامه‌هایی است که به صورت فراگیر در کشور در حال اجرا است.

وی با اشاره به اختصاص به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به چهارمحال و بختیاری، افزود: اعطای این تسهیلات از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است و باید تا پایان شهریور ماه امسال توسط وزارت کار انجام شود.

منصوری تصریح کرد: بانک‌های عامل ممکن است زمان بیشتری بخواهند، اما امید است بخش دولتی تا پایان شهریور ماه امسال طرح‌های اشتغالزای خود را معرفی کنند و تاکنون در برخی مناطق کشور بیش از ظرفیت آنان به بانک‌ها طرح معرفی شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود به شکل هدفمند این تسهیلات ارائه شوند، تصریح کرد: در اشتغال فراگیر برای چهارمحال و بختیاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان منابع در اختیار گذاشتیم تا به رونق کسب و کار در استان کمک کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مداخله‌سازی برای ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت انسانی و جغرافیایی استان را ظرفیت مناسبی دانست و گفت: با ایجاد کمپینگ‌های عشایری که یک سبک است و طرح موفقی خواهد شد، می‌توان به ایجاد اشتغال کمک کرد.

وی شکل‌دهی انواع جدید گردشگری که در دنیا تقاضای بسیاری برای آن وجود دارد را یکی دیگر از پتانسیل‌های استان عنوان و اظهار کرد: اکنون در برخی حوزه‌ها در استان ظرفیت صادراتی وجود دارد و این امر ایجاد شرکت‌های صادراتی جدید را می‌طلبد.

منصوری با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات به تنهایی اشتغالزا نیست و باید با تدبیر و نگاه جدید شغل ایجاد کرد، تاکید کرد: با وزارت جهاد کشاورزی توافق شده است تا به خرید اصلاح‌نژاد دام و ایجاد دامداری صنعتی با شرط شناسنامه‌دار شدن دام، تسهیلات ارائه شود.

وی با بیان اینکه در حوزه فرش دستباف در استان، اگر بازار فروش و قرارداد فروش تامین است اقدام به ارائه تسهیلات شود، خاطرنشان کرد: در پوشاک سقفی برای ارائه تسهیلات نداریم.

منصوری اظهار کرد: بیکاری در این استان نرخ بالایی دارد و می‌توان در رشته‌هایی همانند آی‌تی و گردشگری اقدام به توسعه کرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: صنعت کارخانه‌ای با وجود دوره رکود جوابگو نیست اما پوشاک در استان در این دوران رونق می‌گیرد پس نباید برای طرح‌هایی که در دوره رکورد، پاسخگو نخواهد بود تسهیلات ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه زمانی وام موضوعیت دارد که جهت‌گیری مشخص و بستر برای ایجاد شغل آماده شده باشد، گفت: همکاری و هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی، مهم‌ترین عامل موفقیت است.

منصوری گفت: عدم تطابق میان آموزش فنی و حرفه‌ای با نیازهای اشتغال در جامعه وجود دارد و در حقیقت نیازها موارد دیگری هستند.

 

ثبت نظر

ارسال