آفریقای جنوبی، آمریکا را به فتنه انگیزی متهم کرد

نمایه بانک : مقام های آفریقای جنوبی سخنان «دونالد ترامپ » رئیس جمهوری آمریکا در خصوص اصلاحات ارضی در این کشور، واشنگتن را به شعله ور کردن آتش درگیری ها و تنش های نژادی و فتنه انگیزی متهم کردند.
  • جمعه 2 شهریور 1397 ساعت 3:15

به گزارش نمایه بانک ، به نقل ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب در صفحه خود در توییتر نوشته بود، دولت آفریقای جنوبی زمین های سفیدپوستان را مصادره می کند و از «مایک پمپئو » خواسته است در خصوص مصادره زمین ها و مزارع و جنایت کشتار گسترده کشاورزان در این کشور تحقیق کند.
مقام های آفریقای جنوبی در پی انتشار این توییت، واکنش نشان داده و دولت این کشور در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت، دولت آفریقای جنوبی چنین نگرش تنگ نظرانه ای که تنها در پی ایجاد اختلاف میان مردم و یادآور گذشته استعماری در این کشور است را رد می کند.
از سوی دیگر « لیندیوی سیسولو» وزیر امورخارجه آفریقای جنوبی سخنان ترامپ را محکوم کرد و گفت، این باعث تاسف است که او بر اساس اطلاعات نادرست چنین سخنانی بر زبان می آورد و در عین حال از واشنگتن خواست در این خصوص توضیح دهد.
«ژولیوس مالیما» رئیس حزب 'مبارزان برای آزادی اقتصادی ' نیز ترامپ را دروغگو و بیمار دانست و خطاب به او گفت: کاری به آفریقای جنوبی نداشته باشید، ما از شما نمی ترسیم.
مقام های آفریقای جنوبی اعلام کرده اند، اقلیت هشت درصدی سفیدپوستان، 72درصد زمین ها و مزارع را در این کشور در اختیار دارند و به همین دلیل در پی انجام اصلاحات ارضی هستند.


ثبت نظر

ارسال