بساط تراکم فروشی و شهرفروشی جمع می‌شود/ تغییر و اصلاح جدی در ساختار اقتصادی شهرداری‌ها

نمایه بانک : عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور طرح درآمد پایدار شهرداری‌های کشور را موجب جلوگیری از تراکم فروشی و شهر فروشی دانست و گفت: تصویب این طرح و اجرای آن می‌تواند منجر به تغییر و اصلاح ساختار اقتصادی شهرداری‌ها شود.
  • شنبه 12 خرداد 1397 ساعت 18:2

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از اقتصاد آنلاین، قاسم میرزایی نکو با اشاره به بررسی طرح درآمد پایدار شهرداری‌های کشور در کمیسیون مشترکی در مجلس اظهار داشت: البته به نظر می‌رسد با توجه تغییراتی که اخیرا در مدیریت شهرداری تهران به وجود آمده باید در این طرح هم بازنگری شود. هر چند که کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران برای چهار سال آینده روی این موضوع برنامه داده و راه‌های کسب درآمد شهرداری را مشخص کرده که در طرح درآمد پایدار شهرداری‌ها، این برنامه‌ها هم بررسی و مدنظر قرار می‌گیرد.  

میرزایی نکو تفاوت طرح فعلی با طرح‌های پیشین را در ورود جدی به محتوای منابع درآمدی شهرداری‌ها دانست و گفت: در قالب این طرح ماده 29 آیین نامه مالی شهرداری‌ها به طور جدی مورد بازنگری قرار می‌گیرد، به گونه ای که نظام درآمدی شهرداری‌ها اتکا به شهرفروشی و تراکم فروشی نخواهد داشت و به درآمدهای پایداری مانند افزایش سهم از مالیات بر ارزش افزوده، عوارض نوسازی و عوارض آلایندگی متکی خواهد شد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس در ادامه افزود: این در حالی است که در طرح‌های قبلی، اصلاح ساختار اقتصادی شهرداری‌ها اغلب در حد توصیه‌های کلی و شعارگونه بود و در نهایت نمی توانست تغییر و اصلاح جدی را در این ساختار به وجود بیاورد.

میرزایی نکو عنوان کرد: تراکم فروشی و شهر فروشی موجب افزایش جمعیت،آلودگی هوا، تخریب باغ‌ها، کمبود منابع آب، مشکلات زیست محیطی و کاهش خدمات در کلانشهرهایی مانند تهران شده است و طرح درآمد پایدار شهرداری‌های کشور به دنبال آن است که با ممانعت از این معضل، زندگی را در کلانشهرها آسان تر کند.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد که طرح درآمد پایدار شهرداری‌های کشور ظرف دو ماه آینده به صحن پارلمان ارائه شود.

 

ثبت نظر

ارسال